Pablo Picasso'nun Yaşlı Gitarist'indeki gizli kadın
Picasso'nun 'Mavi Periyod' (1901-1904) döneminde, resim malzemesi için yapılan yardımlar azdı. Sanatçı meteliksiz kaldığı dönemde, tuval yerine karton ya da mukavva kullanıyordu; tuval aldığında ise resmini yeniden işlevlendiriyordu. Picasso, en çok bilinen çalışmalarını bu dönemde yarattı, onlardan biri olan Yaşlı Gitarist'te de başka bir figür daha ortaya çıktı.
Pablo Picasso'nun Yaşlı Gitarist'indeki gizli kadın
Picasso'nun 'Mavi Periyod' (1901-1904) döneminde, resim malzemesi için yapılan yardımlar azdı. Sanatçı meteliksiz kaldığı dönemde, tuval yerine karton ya da mukavva kullanıyordu; tuval aldığında ise resmini yeniden işlevlendiriyordu. Picasso, en çok bilinen çalışmalarını bu dönemde yarattı, onlardan biri olan Yaşlı Gitarist'te de başka bir figür daha ortaya çıktı.
Eğer tabloyu gördüyseniz, boynu bükük gitaristin arkasındaki diğer yüzü de fark etmişsinizdir. Gizli portre çok net olmamasına rağmen, x-ray görüntüleme sayesinde sonradan eklenen detaylar olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca, küçük bir çocuğu emziren bu kadına bir koyun ve boğa da eşlik ediyor.
Roma Kralının kaybolan büstü
Jean-Auguste-Dominique Ingres'in Jacques Marquet De Montbreton De Norvins Portresi Fransız neoklasik ressam Ingres'in 1811-12 yapımı portresinde, başka bir yüzün gölge şeklinde bir izi vardır. Kumaşların içinde, çocuk kafası şeklindeki bitmiş bir büst, çıplak gözle bile görülebilir. Ayrıca sanat tarihçileri, sağdaki Minerva büstünün dahil olduğu çerçeveden uzakta duran gelişigüzel bir eklentinin de farkına vardı. Sol tarafta aceleyle ve beceriksizce çıkarılan figürün, Roma Kralı lakabıyla tanınan, Napolyon'un oğlunun büstü olduğu sanılmakta. 1814 yılında, Napolyon gücünü kaybediyor ve ressamlar için, portresinin yapılması moda olmaktan çıkıyor. Ingres'in kendisinin yapıp yapmadığı muallakta olan düzeltmenin, siyasi anlamda bir motive sağlamak için yapıldığı düşünülüyor.