Ünlü tabloların şaşırtan sırları

Pablo Picasso'nun Yaşlı Gitarist'indeki gizli kadın

Picasso'nun 'Mavi Periyod' (1901-1904) döneminde, resim malzemesi için yapılan yardımlar azdı. Sanatçı meteliksiz kaldığı dönemde, tuval yerine karton ya da mukavva kullanıyordu; tuval aldığında ise resmini yeniden işlevlendiriyordu. Picasso, en çok bilinen çalışmalarını bu dönemde yarattı, onlardan biri olan Yaşlı Gitarist'te de başka bir figür daha ortaya çıktı.

Eğer tabloyu gördüyseniz, boynu bükük gitaristin arkasındaki diğer yüzü de fark etmişsinizdir. Gizli portre çok net olmamasına rağmen, x-ray görüntüleme sayesinde sonradan eklenen detaylar olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca, küçük bir çocuğu emziren bu kadına bir koyun ve boğa da eşlik ediyor.

Roma Kralının kaybolan büstü

Jean-Auguste-Dominique Ingres'in Jacques Marquet De Montbreton De Norvins Portresi Fransız neoklasik ressam Ingres'in 1811-12 yapımı portresinde, başka bir yüzün gölge şeklinde bir izi vardır. Kumaşların içinde, çocuk kafası şeklindeki bitmiş bir büst, çıplak gözle bile görülebilir. Ayrıca sanat tarihçileri, sağdaki Minerva büstünün dahil olduğu çerçeveden uzakta duran gelişigüzel bir eklentinin de farkına vardı. Sol tarafta aceleyle ve beceriksizce çıkarılan figürün, Roma Kralı lakabıyla tanınan, Napolyon'un oğlunun büstü olduğu sanılmakta. 1814 yılında, Napolyon gücünü kaybediyor ve ressamlar için, portresinin yapılması moda olmaktan çıkıyor. Ingres'in kendisinin yapıp yapmadığı muallakta olan düzeltmenin, siyasi anlamda bir motive sağlamak için yapıldığı düşünülüyor.

Pablo Picasso'nun Mavi Oda'sındaki bıyıklı adam

Picasso'nun bir diğer Mavi Periyod dönemindeki 1901 tarihli resmi Mavi Oda, Yaşlı Gitarist ile benzer tonlara sahip olmaktan çok daha fazlasına sahip. Kızılötesi görüntüleme, oda sahnesinin arkasındaki bir başka portreyi ortaya çıkarıyor. Parmaklarında yüzükler olan, resmi kıyafetli, bıyıklı bir adam görülüyor. Bu adam da Yaşlı Gitarist tablosunda olduğu gibi, Picasso'nun bütçe sıkıntısı çektiği zamanlara denk gelmiş.

John Singer Sargent'in Madame X tablosundaki müstehcen askı

Madame X, Metropolitan Sanat Müzesi'ndeki en bilindik portrelerden ve sade siyah elbisesi, mağrur ifadesi ve heykel gibi duruşuyla bir stil ikonu. Ancak portre bir zamanlar ahlak kurallarına aykırı olarak görülmüş ve yaratıcısının Avrupa kariyerinde adeta felaket etkisi yaratmış. Portredeki kadın Madame Pierre Gautreau, Amerikalı bir gurbetçi olarak Avrupa sahnesinde güzelliğiyle fark yaratmaya çalışmış. Resimde de fark edilen, bir eleştirmen tarafından kadavraya benzetilen soluk teni için arsenik kullanmış. Kına ile saçlarının rengini koyulaştırması ve kulaklarına allık sürmesiyle tanınıyormuş. Onu en dramatik haliyle yakalamak isteyen Sargent, giymesi için çarpıcı bir siyah elbise seçmiş ve mücevherli tek askısı omuzundan dökülen elbisesiyle Gautreau'yu resmetmiş. Portre ilk sergilendiğinde, bir anda haykırışlar başlamış. Eleştirmenler, öznenin kostümünün apaçık bir şekilde yetersiz olduğunu söylemiş ve kadının küçük düşen ailesi, portrenin sergi salonundan kaldırılmasını istemiş. Sargent da bir an kendisinden kuşku duymuş ve resimde değişik yaparak askıyı düzgün bir şekilde omuza yerleştirmiş. Böylelikle bugünkü ünlü tablo ortaya çıkmış

DİĞER GALERİLER