Açılışını Başkan Erdoğan'ın yapması bekleniyor! Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu önce Bakan Uraloğlu: Jeopolotik gücümüz büyük avantaj
Artan jeopolitik risklerle ticaret yollarının önem kazandığı bu dönemde, İstanbul 140’ı aşkın ülkenin katılacağı Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu’na ev sahipliği yapacak. Bakan Uraloğlu, “Tek bir hatta bağlı kalmamamız gerekir. Onun için Orta Koridor’da da Kalkınma Yolu Koridoru’nda da Ulaştırma ve gereken çalışmaları yapıyoruz” dedi
Dünyada artan jeopolitik riskler ticarette alternatif yolların önemini ortaya koyuyor. Doğu ve batı arasındaki ticaret rotasının tam kalbinde yer alan Türkiye de bu yolları çeşitlendirecek çalışmalara imza atıyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, 27-28- 29 Haziran'da İstanbul'da önemli bir toplantıya ev sahipliği yapacak. 140'tan fazla ülkenin katılımıyla, Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu gerçekleştirilecek.
Açılışının Başkan Recep Tayyip Erdoğan tarafından yapılması beklenen forumda, 50'den fazla ülke de bakan nezdinde temsil edilecek. Forum öncesi bir araya geldiğimiz Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, etkinliğin küresel etkisine ve önemine dikkati çekti. Uraloğlu, Türkiye'nin jeopolitik konumunun güçlü olmasının yanı sıra, jeostratejik olarak da önemli bir ülke olduğunu söyledi.
Son zamanlarda dünya konjonktürüyle ilgili çok hareketli bir gündem bulunduğunu belirten Uraloğlu, "Orta Koridor, Kalkınma Yolu Koridoru gibi alternatifleri çeşitlendirmemiz lazım. Bugün İsrail'in İran'a saldırması sonucunda Hürmüz Boğazı'nın kapatılması konuşuluyor.
13 GÜNDE TAŞINACAK
Yani tek bir hatta bağlı kalmamamız gerekir. Onun için Orta Koridor'da da Kalkınma Yolu Koridoru'nda da biz gereken çalışmaları yapıyoruz" dedi. Uzak Doğu'dan çıkan bir yükün Avrupa'nın en batısına kadar gidiş sürelerine değinen Uraloğlu, "Bugün Süveyş Kanalı'ndan giden bir yük yaklaşık 35 günde, Ümit Burnu'nu dolaşıyorsa ki kaç yıldır sıkıntı var, 45 günde, Kalkınma Yolu'nu bitirdiğimizde oradan giderse 25 günde bu yolculuk, yük taşıma süresi tekamül etmiş olacak ve bugün Orta Koridor'da etkin bir şekilde kullandığımız durumda da 18 günde, bunu ilerleyen zamanda 13 günlere kadar düşürmüş olacağız. Orta Koridor'un ülkemizdeki durumuna bakarsak, 2 bin 262 kilometre. Bunun belli bölümlerini bitirdik. Geri kalan bölümünde de çalışmaya devam ediyoruz" dedi. Uraloğlu, 2 bin 262 kilometre bittiğinde 50 milyar dolarlık bir yatırım yapılmış olacağını kaydederek, "Üretime etkisinin 114 milyar dolar olacağını ve yıllık da yaklaşık 144 bin kişiye istihdam imkanını sağlayacağını öngörüyoruz. Çin ve Avrupa arasındaki demir yolu taşımalarının gelecekte en az yüzde 30'unun demiryoluyla taşınacağını öngörüyoruz, hesaplıyoruz" ifadesini kullandı.
Ticaretin merkezi Türkiye (AA)
21 ÜLKEYİ KAPSIYOR
Demiryolu üzerindeki ticaret hacminin 75 milyar dolar olacağını aktaran Uraloğlu, "Türkiye'de beklenen yük taşıma kapasitesi minimum 6.5 milyon ton ki bunun çok daha üzerine çıkacağımızı düşünüyoruz. 21 ülkeden geçen bir demiryolu, kesintisiz bir hat olmuş olacak ve bu demiryolunun Avrupa'ya gidişe kadar geçtiği tek NATO ülkesi de biziz" dedi. Kalkınma Yolu Koridoru'nun etkisine de değinen Uraloğlu, "Ülkemizde 2 bin 100 kilometre civarında bir hat uzunluğundan bahsedebiliriz totalde. Buraya da bittiğinde yaklaşık 24 milyar dolarlık bir yatırım yapmış olacağız. Ülkemizin jeopolitik gücünü ekonomik avantaja dönüştürecektir" şeklinde konuştu.
KÖPRÜYE DEMİRYOLU GELİYOR
Marmaray'dan günde maksimum 4 yük treninin geçmesine imkan verilebildiğini söyleyen Bakan Uraloğlu, şöyle devam etti: "Çünkü 18-20 saat 300 tren seferiyle 600-700 bin vatandaşımızı taşıyoruz. Kalan 4-6 saatlik bölümde hem günlük bakımı yapıyoruz hem de 4 tane yük trenini geçirebiliyoruz. Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü planlarken ortasında da çift hatlı demir yolunu bırakmıştık. Şimdi Gebze'den başlayıp Sabiha Gökçen Havalimanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, İstanbul Havalimanı, Çatalca'ya yani Halkalı Kapıkule'ye bağlanacak olan hızlı tren hattımıza 120 kilometre uzunluğunda bağlantı sağlamış olacağız. Kredi görüşmeleri tamamlanmak üzere. İnşallah bu sene ihalesini yaparak yapımına seneye başlayalım diye düşünüyoruz. Burasını açtığımız an artık bu koridorda bir kapasite problemi kalmamış olacak, yaklaşık bir 5 milyar dolarlık da bir yatırımdan bahsediyoruz."
Bu yıl Çerkezköy-Kapıkule arasını, 2027'de de Çerkezköy-Halkalı arasını bitireceklerini dile getiren Uraloğlu, Ankara'nın Ege'ye bağlantısı İzmir'e hızlı tren hattında yaklaşık 505 kilometrede çalışmaların devam ettiğini, Afyon'a kadar olanı 2026 yılında, devamını da 2027 ve 2028 yıllarında bitirmek için çalıştıklarını söyledi.
ULAŞIM VE HABERLEŞMEYE 293.5 MİLYAR DOLAR
Bakan Uraloğlu, 2002'den bu tarafa karayolları, demiryolları, havayolu, denizcilik ve haberleşme noktasında 293.5 milyar dolarlık yatırım yaptıklarını, bunun üretime katkısının yaklaşık 1 trilyon dolar olduğunu söyledi. Uraloğlu, ulaşımda gelinen noktaya ilişkin şu bilgileri verdi: 6 bin 101 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğumuzu 29 bin 742 kilometreye, otoyolu bin 700 kilometrelerden 3 bin 800 kilometrelere çıkardık. Yaklaşık 10 bin 900 kilometre demiryolu ağını yaklaşık 14 bin kilometreye yükselttik. Avrupa'da altıncı, dünyada sekizinci yüksek hızlı tren işletmecisi ülke yaptık. 2 bin 251 kilometre yüksek hızlı demiryolu inşa ettik. Yaklaşık 14 ilde toplam bin 14 kilometre raylı sistem inşaatını gerçekleştirdik. 26 olan aktif havalimanı sayısını 58'e çıkardık, 2 tanesinin de yapımı devam ediyor.
YASAL UYARI: TAKVİM.COM.TR'DE YAYINLANAN KÖŞE YAZISI/HABERİN TÜM HAKLARI TURKUVAZ MEDYA GRUBU'NA AİTTİR. KAYNAK GÖSTERİLSE VEYA HABERE AKTİF LİNK VERİLSE DAHİ KÖŞE YAZISI/HABERİN TAMAMI YA DA BİR BÖLÜMÜ KESİNLİKLE KULLANILAMAZ. KULLANILMASI DURUMUNDA YASAL İŞLEM BAŞLATILACAKTIR.