Pandemi ile alışveriş alışkanlıkları değişti

Barbaros Yeşin, “Taze gıdada farklılaşmak için; sevkiyat hacimlerini küçültmek, ‘taze’ imajını iletişim ile desteklemek, çok kanallı erişime yatırım yapmak etkili olacak” dedi.

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 17 Aralık 2020 Güncelleme 17 Aralık 2020, 06:56
Pandemi ile alışveriş alışkanlıkları değişti

İÇİNDEKİLER

Deloitte Türkiye, Taze Gıda Tüketicisi Araştırması'nın sonuçlarını yayımladı. Araştırma; pandemide alışveriş sıklığının azalması, satın alınan ürünlerdeki değişiklikler ve önceliklerin değişmesi gibi 3 önemli konuyu ortaya çıkardı. ABD'de yapılan araştırmaya göre; haftada birden fazla alışveriş yapma alışkanlığı iki haftada bire geriledi. Tüketicinin öncelikli satın alma etkeni olan fiyatın yerini 'güvenlik' aldı. Ziyaretleri azaltmak adına benzer ürüne yönelme eğilimi oluştu. Deloitte Türkiye Tüketici Ürünleri Sektör Lideri Barbaros Yeşin; "Covid - 19 sürecinde küresel çapta olduğu gibi Türkiye'de de tüketici alışkanlıklarının ve harcama endekslerinin değiştiği görülüyor. Tüketiciler alışveriş sıklıklarını ve harcamalar konusunda öncelikleri değiştirdi, marketlerde geçirilen süreleri azalttı. Dijital kanallardan alışveriş arttı" diye konuştu.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN