İhtiyaç sahibi ailelere 1300 TL ödeme başladı: İşte başvuru şartları ve sayfası

Sosyal ve ekonomik destek hizmeti kapsamında yer alan ve temel ihtiyaçları karşılamak adına zorluk çeken aileler için çocukların ailelerinden ayrılmak zorunda kalmadan ihtiyaçlarının karşılanması adına sunulan desteklerden bir tanesidir. Bakanlık tarafından, çocuklarının temel ihtiyaçlarını karşılamakta zorluklar yaşayan ailelere Sosyal ve Ekonomik Destek adı altında yardımlar yapılıyor.

Giriş Tarihi 09 Aralık 2020, 08:35 Güncelleme 16 Şubat 2021, 08:52
İhtiyaç sahibi ailelere 1300 TL ödeme başladı: İşte başvuru şartları ve sayfası

İÇİNDEKİLER

İhtiyaç sahibi ve çocuğu okuyan tüm vatandaşlara 1300 TL ödeme... Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk yaptığı son dakika açıklamasında Sosyal ve Ekonomik Destek Hizmeti (SED) ödemelerinin bugün hesaplara yatmaya başladığını, ihtiyaç sahiplerine bu ödemenin yapılacağını söyledi.

ÖDEME TARİHLERİ

SED ödemeleri 8 Aralık günü başladı ve önümüzdeki hafta 15 Aralık tarihine kadar sürecek.

SED ÖDEMESİ NEDİR?

Uzun adı Sosyal ve Ekonomik Destek Hizmeti olan SED ödemeleri, Temel ihtiyaçlarını karşılayamayan ailelere, çocukların aile ortamından ayrılmadan sağlıklı bir şekilde gelişimini tamamlaması amacıyla yapılan nakdi ve psiko-sosyal destek ödemeleridir. E Devlet kapısında söz konusu yardım ile ilgili şu ifadelere yer verildi: "Bu hizmeti kullanarak, ekonomik yoksulluk içinde olup da çocuklarının temel ihtiyaçlarını karşılayamayan ve yaşamlarını en düşük seviyede dahi sürdürmekte güçlük çeken aileler, kendi kendine yeterli hale gelinceye kadar çocuklarının bakımı ve desteklenmesi amacıyla geçici veya belirlenecek süreler için verilen ekonomik destek talepleri için ön başvuruda bulunabilirler. Bu hizmetten yararlandırılan çocukların durumları en geç üçer aylık süreler ile izlenmektedir. İzlemelerde hizmetin devamı veya sonlandırılması değerlendirilmektedir."

BAŞVURU

SED ödemelerine başvuru yapacak vatandaşlar, e Devlet kapısı üzerinden müracaatını yapacak.

https://www.turkiye.gov.tr/aspb-sosyal-ekonomik-destek-on-basvuru

Linki kopyalayıp yeni sekmede açın. Açılan sayfada KİMLİĞİMİ ŞİMDİ DOĞRULA kısmına tıklayın ve kimlik numaranız , e devlet şifrenizle giriş yapın. Giriş yaptıktan sonra karşınıza çıkan ekranın sağ üst köşesinde YENİ BAŞVURU kısmına tıklayın ve müracaatınızı internet üzerinden, e devlet kapısından yapın.

SED YARDIM BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?

İl Müdürlüğü veya Sosyal Hizmet Merkezi Müdürlüklerine şahsen, dilekçeyle ve e-Devlet üzerinden elektronik ortamda başvuru yapılabilir.

– Dilekçe,

– T.C. Kimlik Numarası beyanı,

– Gerektiğinde alınacak sağlık raporu, öğrenci belgesi,

– İş-kur ve meslek kurslarına başvurduğuna dair belgeler istenilir. Meslek başka bilgi ve belgeleri elde edebilmek amacıyla başka araştırmalarda da bulunabilir.