Sosyal medya platformları, KOBİ'leri için önemli bir kazanç kapısına dönüştü. KOBİ'ler sosyal medya ile
dünyaya açılıyor, hem işini büyütüyor hem de istihdamını artırıyor. Facebook,
'Sınırları Aşan Türkiye' projesinin ilk ayağı olan
Deloitte Türkiye tarafından hazırlanan raporun sonuçlarını duyurdu. Rapora göre, Türkiye'deki işletmeler Facebook'un platformları (Facebook, Instagram, Facebook Messenger ve WhatsApp) aracılığıyla Türk ekonomisine
15.3 milyar liralık katma değer oluşturdu ve bu katkılar sonucunda
209 bin istihdam sağlandı. Facebook Türkiye Ülke Direktörü
Derya Matraş, araştırmanın sonuçlarına değinirken, şu bilgileri verdi: "Türkiye'deki 3 milyon KOBİ'nin
1.7 milyonu, yani yüzde 55'i Facebook platformlarını aktif olarak kullanıyor. Dünyada ise
135 milyon insan bu platformlar üzerinden Türkiye'de bir işletmeye bağlanıyor ve satın alım yapıyor. Bu durum
ihracat potansiyeli açısından çok önemli. Bu ankete katılan KOBİ'lerin yüzde 97'si Facebook platformları üzerinden müşterilerine ulaştıklarını söylüyor. Yüzde 91'i ise Facebook'a katıldıktan sonra bu sayede gelen büyüme ile birlikte işe alım yaptığını söylüyor. Yurt dışına ve başka şehirlere açılmada ve satışlarını artırmada da yüzde 80'in üzeri olumlu yanıt veriyor."