THY'den Direkt Turizm Hamlesi projesi

Dünyanın en büyük havayolu firmalarının başında gelen Türkiye'nin en prestijli markalarından biri olan THY, yeni bir projeye imza attı. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy ve THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı'nın katıldığı törende Direkt Turizm Hamlesi projesi imzalandı.

Giriş Tarihi 11 Ekim 2018, 00:00 Güncelleme 11 Ekim 2018, 11:00
THY’den Direkt Turizm Hamlesi projesi

İÇİNDEKİLER

THY'nin Yeşilköy'deki Genel Müdürlük binasında, 2019'dan itibaren Türkiye'nin gözde turizm merkezleri Antalya, İzmir, Dalaman ve Bodrum-Milas havalimanlarından yurt dışında 11 ülkedeki 34 noktaya toplam 67 frekans ile tarifeli sefer düzenlenmesini kapsayan "Direkt Turizm Hamlesi" protokolü imza töreni yapıldı.

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy,, Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürlüğü'nde THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı ile turizm sektörü için havayolu ulaşımı hatlarını geliştirme konusunda hazırlanan "Direkt Turizm Hamlesi" protokolünü imzaladı.

Törende konuşan Ersoy, yeni dönemle turist sayıları kadar nitelikli turistlerin de çok önemli olduğunu söylemlerinde dile getirdiklerini hatırlattı.

Ersoy, "Nitelikli turist istiyoruz." demenin çok kolay, gerçekleştirmenin zor olduğunu ve çok kapsamlı bir çalışma gerektirdiğini ifade ederek, "İlk çalışmaları geçen haftalarda Milli Eğitim Bakanlığı ile yaptık. Birinci konu nedir nitelikli turizmde? İnsan kaynakları, yani personel. Doğru personel oluşturabilmek, yetiştirebilmek için ilk çalışmamızı Milli Eğitim Bakanlığı ile birkaç hafta önce bir protokolle 'Yeni Nesil Turizm Meslek Liseleri'ni eğitim programına katarak başladık. Önümüzdeki yıldan itibaren 2 lisanı, İngilizce ve Rusçayı çok iyi bilen, Arapça, Çince, Almanca ve Fransızca'dan herhangi birinde seçmeli eğitim veren, yani iki lisanı çok iyi, bir lisanı iyi derecede öğreten, kolej statüsünde yeni turizm meslek liselerini hayata geçiriyoruz."diye konuştu.

İnsan kaynakları için çok önemli olan personelin lojman ihtiyaçlarının da bugüne kadar yapılan bazı tahsis ihalelerinde gözden kaçtığını dile getiren Ersoy, bundan sonraki tahsis ihalelerinde mutlaka personel lojmanlarına da yer vereceklerini, daha önce personel lojmanı olmayan tahsis arazilerinin de yeniden düzenleneceğini anlattı.

"BEŞ YIL İÇİNDE 67 OLAN FREKANS SAYISI 143'E ÇIKACAK"​
Ersoy, nitelikli turizmin için en önemli konulardan birinin de ulaşım olduğunu ifade ederek, şöyle devam etti:

"Maalesef Türkiye'de tatil bölgesi dendiği zaman, dünya genelinde charter destination, ağırlıklı olarak charter operasyonlarının yapıldığı turizm beldeleriyle biz ünlenmiş durumdayız ama nitelikli turist açıkçası öncelikli olarak tarifeli seferlerle ve business class ile gitmek istiyor. Ben başta Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı Bey olmak üzere tüm THY çalışanlarına teşekkür etmek istiyorum. Biz bu fikrimizi paylaştıktan sonra çok ciddiye aldılar. THY çok ciddi bir çalışmayla 2019 Nisan sezonu itibarıyla 13 hatta, 67 frekansla Antalya, Bodrum, Dalaman, İzmir havalimanlarına business class uçuşlarını başlatıyor. Çok ihtiyacımız olan bir nokta nitelikli turizm açısından.

Beş yıl içinde 67 olan frekans sayısı 143'e çıkacak yani bu şekilde tutmayacağız, arttırarak devam ettireceğiz. Bu rakamlar ihtiyatlı konulmuş rakamlar. Biz de THY'ye bu bağlamda, uçtukları noktalarda ciddi tanıtım desteği vereceğiz bakanlık olarak. Çünkü önemli olan bu hatları açmak değil, açılmış bu hatların dolu ve karlı bir şekilde uçmasını sağlamak. O yüzden biz de bakanlığımız olarak uçuşları başlattığımız noktalarda çok ciddi bir tanıtım desteği vereceğiz ve ihtiyatlı olarak belirlediğimiz 143 frekans sayısını aslında biz misliyle arttırmak istiyoruz. Bunlar ihtiyatlı sayılar. Bunları biz 200-300'lü rakamlara getirmek istiyoruz."

Nitelikli turizmden kastın 12 aya yayılmış turizm olduğunu vurgulayan Ersoy, yatırım yapmak için yeni turizm tahsis alanlarını ihaleye çıkacaklarını, 12 ay hizmet verebilecek şekilde planlanan alanlarla ilgili hazırlıklarının bitmek üzere olduğunu ifade etti.

Ersoy, içinde golf, spor, kongre, termal gibi özellikleri barındıran kompleks turizm alanlarını yıl bitmeden ihale aşamasına geleceklerini belirterek, şunları anlattı:

"Yetişmiş personeli sektörden soğutmamak için onlara 12 aylık iş ortamı yaratmamız lazım. Aynı şekilde tarifeli seferle getirdiğimiz, tarifeli sefere teşvik etiğimiz havayollarının da 12 ay boyunca bu hatlarda uçmasını sağlayacak, 12 ay boyunca misafir çekme özelliklerine sahip yatırımları devreye almamız gerekiyor. İnsan kaynakları, ulaşım ve sürdürülebilir turizm açısından da bu 12 aylık tesislerin önemi büyük."

"TURKEY" YERİNE "TURKISH"​
Ersoy, tanıtımla ilgili radikal değişikliklere gitme kararı aldıklarını vurgulayarak, şöyle konuştu:

"15 sene önce fuarlar çok cazip turizm tanıtım alanlarıydı, turizm cazibe merkezleri fuarlarda tanıtılıyordu. Yalnız son 15 senedir iletişim teknolojilerinde, iletişim araçlarında çok ciddi değişiklikler oldu. Yeni teknolojiler devreye girdi ve insanların iletişim alışkanlıkları değişmeye başladı. Sosyal medya, dijital platformlar ön plana çıkmaya başladı. Klasik iletişim metotlarından uzaklaşmaya, yeni teknolojilere geçmeye başladı insanlar. Biz de bunları düşünerek tanıtım politikamızda eski klasikleşmiş yöntemlerden vazgeçmeye başlayacağız.

Yeni stratejimizde teknolojinin yeni iletişim araçlarını ön planda tuttuğumuz, yapay zekalarla hedef kitleleri belirleyip, nokta atışı yaptığımız yeni bir tanıtım politikasıyla ilgili hazırlıklarımızı tamamlıyoruz. Çok yakında bununla da ilgili detaylı tanıtım politikamızı da devreye alacağız. Ayrıca yıl sonuna kadar yeni bir tanıtım sloganıyla yeni bir tanıtım programıyla ve yeni bir ajansla tekrar tanıtım operasyonuna başlıyoruz. Burada da ciddi bir değişikliğe gitmek istiyoruz. Bundan sonra 'Turkey' yerine 'Turkish' olsun diyoruz. Turkish otels, Turkish destinations... Turkish'in ön planda olduğu yeni bir tanıtım projesiyle Türkiye'yi tekrar turizm alanında atılımlar yaparak devreye almaya çalışıyoruz."

Dünyada olduğu gibi Türkiye'de de kaynakların sınırlı olduğunu dile getiren Ersoy, kaynakların doğru şekilde kullanılması gerektiğin vurguladı.

THY'nin dünyada en yaygın destinasyona uçan, en başarılı tanıtımlar yapan bir kuruluş olduğunu dile getiren Ersoy, şunları kaydetti:

"Tanıtımın merkezine THY'yi koymayı düşünüyoruz. THY ile ortak uçacağımız destinasyonlarda iş birliği ve aynı politikalarla bir tanıtım yapacağız. Bu hem bütçelerin daha verimli kullanılması hem çok seslilikten aynı hedefe konsantre olmuş tek sesli bir pazarlama anlayışını da yerine getirecek. Aynı zamanda Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Bey ile de görüştüm. Türkiye genelinde, dünyada tanıtım yapan belli başlı kurumlarımız var. Bunları da bir koordinasyon altında Turizm Bakanlığı olsun, Dışişleri Bakanlığı olsun, ilgili bütün bakanlıklar, devlet kurumları ve devlet şirketleri tek bir koordinasyon altında, tek sesli hale getireceğiz. Herkes kendi adına farklı şeyler yapmaktansa bir çatı altında koordineli bir şekilde ortak hedefleri belirleyeceğiz, gereksiz yere birkaç iş yapmak yerine toplu halde etkin bir tanıtım politikası geliştireceğiz. Bir ekip, bir almak yerine bir ekip, üç almak için formüller geliştiriyoruz."

Ersoy, bir üst kurul hayata geçireceklerini, tanıtım ve yatırım programlarının bu üst kurul tarafından hayata geçirileceğini söyleyerek, yatırımların ivme kazanmasını amaçladıklarını vurguladı.

"ÖNÜMÜZDEKİ SENE TÜRKİYE'Yİ ÇOK İYİ BİR TURİZM SEZONU BEKLİYOR"
Bakan Ersoy, "2019 erken rezervasyon satışları geçen senenin yüzde 77 üstünde başladı. Türkiye açısından çok iyi bir veri. Önümüzdeki sene çok iyi bir turizm sezonu Türkiye'yi bekliyor. Bütün yatırımcılar açısından da geri dönüşü çok hızlı olan, kar garantili yatırımlar artık turizm yatırımları oldu. Hem Türk insanı hem Türk gençleri açısından turizm sektörü artık birinci noktada olması gerekiyor. Biz de bunu THY gibi kuruluşlarla nitelikli turistle turizm gelirleri arttıracak yeni formüller, yeni projelerle geliştirmemiz lazım." dedi.

Bir gazetecinin "THY'nin daha önce anlaşmaya yanaşmadığı söyleniyordu, burada nasıl bir süreç yaşandı?" sorusuna Ersoy, "THY ile artık aynı dili konuşuyoruz. Ben de aslında bakan olmadan önce sektör oyuncusuydum. Onların ihtiyaçlarını biliyoruz. Biz devlet olarak THY'ye 'zararına uç' dememeliyiz. Onlar da taşın altına elini koymayı kabul ettiler. Biz de onlara hatların dolu uçması için gereken destekleri vermeyi kabul ettik. Tek başına ulaşım yeterli değil. Öncelikli olarak bölgedeki tanıtıma ağırlık vereceksiniz. İniş yaptıkları noktalarda da 1 aylık turizm için altyapıyı oluşturacaksınız. Biz otelci arkadaşlara da görüşüp kışın uçan havayollarını destekleyecek yeni bir program hazırlayacağız, bu uçuşları destekleyeceğiz." cevabını verdi.

Ersoy, protokol kapsamında Uzak Doğu ve İskandinav ülkelerinin bulunmaması ile ilgili soru üzerine şöyle konuştu:

"Uzak Doğu olduğu zaman büyük gövde oluyor. Büyük gövdeleri direkt resort bölgelerine indirmek doğru olmaz. Biz bir şeyi yapmış olmak için yapmamalıyız. Başladığı andan itibaren THY'yi bağımsız bir kar mekanizması olarak görmek zorundasınız. Eğer turizmin veya uçuşun sürdürülebilir olmasını istiyorsanız devlet olarak THY'ye talimat verip, 'zararına uç kardeşim' diyerek sürdürülebilir turizm elde edemezsiniz. Vitrin oynayarak kaybedecek vaktimiz yok. Bizim doğru adımlarla, doğru politikalarla sonuca gitmemiz gerekiyor, kaybedecek vaktimiz, boşa harcayacak kaynağımız yok."

Bakan Ersoy, turizm bölgelerindeki fiyat artışlarıyla ilgili soru üzerine de şunları kaydetti:

"Bizim turizmimizin yüzde 85'i yabancı turistten kaynaklı. Burada bizim yabancı turistten almamız gereken rakamı almamız lazım. Oteller yabancı kurla pazarlama yaptıkları için ciddi artışlar bekleniyor ama inanın bana 2017'nin başından beri Türk turiste, yerli turiste uygulanan kurlar normalin altında. Bu enflasyonla mücadele kapsamında zaten otellerin bir çoğu, özellikle bizden işletme belgeli olanlar düşük kur politikasıyla TL fiyatları oluşturuyorlar. 2 ay boyunca yıl sonuna kadar birçoğu destek verecek, biz kendileriyle konuştuk. O yüzden bir sıkıntı yok. Turizm gelirimizin yüzde 85'i yabancı turist. Biz şimdi yüzde 15'i çok kollayalım diye yüzde 85'teki geliri kaybetmemesi lazım Türkiye'nin. Türkiye için cari işlemler açısından çok önemli bir kaynaktan bahsediyoruz. Oradaki fırsatları doğru değerlendirip, oradaki gelirleri Türkiye'nin arttırması lazım. Bu orta ve uzun vadeli Türkiye ekonomisine çok ciddi artılar, çok ciddi yabancı yatırım olanakları da sağlayacaktır. Türk ekonomisi bununla çok daha hızlı gelişir, dövizi kontrol altına almamız çok daha kolay olur. Biz tamamen yerli turisti düşük kur politikalarıyla desteklerken yabancı turistte olmamız gereken yerin çok altındayız. Bizim kişi başı turist gelirimizi arttırmamız lazım. Bu sene muhtemelen gayrisafi milli hasılamızın yüzde 4'ünü turizm geliri oluşturacak ama bizim öncelikli hedefimiz 5 yıl içinde yüzde 4 olan bu rakamı yüzde 8'e çıkarmak. Bunun için de hedefimiz kişi başı turist harcamasını arttırmak. Bu sene tahmini konaklama gelirimiz 10 milyar dolar, gastronomi geliri ise 5 milyar dolar. Yani konaklama gibi büyük bir yatırımın yüzde 50'si kadar gastronomi geliri var turistten."

Konuşmaların ardından Bakan Ersoy ve THY Yönetim Kurulu Başkanı Aycı, "Direkt Turizm Hamlesi" protokolünü imzaladı.


THY'DEN AÇIKLAMA
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy'un da katıldığı toplantıda konuşan Aycı, Türk havacılığında kanaat önderi olan Ersoy ile sık sık bir araya geldiklerini, sektörle ilgili yapılabilecekler konusunda görüş alışverişinde bulunduklarını söyledi.

Türk havacılığında yeni hamleleri yapabilecek bir ortamın hazırladığını ifade eden Aycı, "Sayın Bakanın getirdiği nitelikli turizm kavramının Türkiye'de oturmasıyla, 12 aya yayılan bir turizm sektörüyle birlikte ülkeye döviz girecek en hızlı, yatırım yaptığında karşılığını alabileceğimiz alanlardan birisi şüphesiz turizmdir. Bunun da en önemli bacağı şüphesiz ulaşımın sağlanması. Ulaşım olmadığı zaman, ulaşamadığınız zaman ne kadar başka alanlara yatırım yaparsan yap, karşılığını alamıyorsun. Bu anlamda THY'nin kritik rolünü, doğru yerde, doğru konumlandırarak, kaynaklarını en iyi şekilde yöneterek, bu işleri nasıl geriye döndürebiliriz, daha da hızlandırabiliriz? Türkiye'nin özellikle bacasız sanayisi turizmde, ülkeye en hızlı döviz getirecek alanlardan birinde kaynağı doğru yönlendirerek, buradan döviz girdisini ülkeye nasıl aktarılacağı konusunda beraberce kafa yorduk." diye konuştu.

Aycı, Bakan Ersoy'un getirdiği yaklaşımla vizyonlarını şekillendirdiklerini, yeni direkt hatlarla turizmin gelişmesine katkıda bulunmak için harekete geçtiklerini belirtti.

Bu kapsamda bazı kararlar aldıklarını dile getiren Aycı, şöyle devam etti:

"Şu andan itibaren, 2019 yaz tarifesiyle beraber 13 hattı devreye alacağız. Bu hatlarla beraber 67 tane frekans artışı yapmış olacağız. 13 yeni destinasyon, 67 frekans. Bunun bir özelliği daha var. Özellikle burada kırmızı kuyruk, yani THY'nin business class uçaklarıyla daha nitelikli ziyaretçiyi ülkeye çekmeye çalışacağız. Bu da Türkiye turizminin geleceği açısından, nitelikli turistin gelmesi, kişi başına harcamaların arttırılması, özellikle Sayın Bakanın kendisinin de sıkı sık bize öneride bulunduğu golf turizminin Türkiye'de özellikle Antalya merkezli, muhteşem resortlarımız Antalya'da. Hakikaten muhteşem golf sahalarımız var. THY olarak, Antalya Açık Gol Turnuvasıyla büyük bir destek veriyoruz. Şimdi de özellikle İngiltere'den hat sayısını artırmak suretiyle, 'business class' uçaklar koymak suretiyle Antalya'ya direkt olarak, golf turizminin getirilmesi ve bu ziyaretçilerin sayısının daha da artırılması için mücadele edeceğiz. Belki ileride ürünlerimiz sadece uçmakla beraber sınırlı kalmayacak. Belki uçak bileti, araç kiralama, otel ve diğer tüm hizmetleri de paket haline getirip Sayın Bakanımızla birlikte inşallah, o sektöre çok hakim olduğu için buralardaki bize ön açacak hareketlerin içerisinde THY bulunacaktır."

THY TARİHİNİN EN BÜYÜK DOLULUK ORANI
Aycı, THY'nin Ağustos'ta yüzde 85,6 ile şirket tarihinin en büyük doluluk oranını yakaladığını, ilk sekiz aylık dönemde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13'lük yolcu artışı sağladıklarını bildirdi.

Bu gelişmelerin Türkiye ve THY açısından ekonomiye sağladığı katkı nedeniyle çok önemli olduğuna değinen Aycı, "Yıl sonu hedefimizi 75 milyon yolcu olarak yukarıya doğru revize ettik. Hatırlarsanız, sene başı 74 milyon diye açıklamıştık ama gidişat öyle ki, 75 milyonu bulacağımızı görüyoruz. Bu hedefimizi revize ettik. Bu açıdan da önemli bir çıkışın içinde, rekorlar yılını beraberce geçiriyoruz." değerlendirmesini yaptı.

Aycı, Türkiye'ye hava yoluyla gelenlerin yüzde 76'sının THY'yi tercih ettiğini, bunun Türk turizmi açısından son derece önemli olduğunu kaydetti.

Türkiye'nin bu yıl 40 milyon turist ağırlama hedefine emin adımlarla yürüdüğünü dile getiren Aycı, buna katkıda bulunmaktan dolayı mutluluk duyduklarını bildirdi.

Aycı, yaz ve kış dönemi arasındaki yolcu sayısı farklılıklarını giderme ve filodaki uçakları etkin ve verimli kullanma adına projeler ürettiklerini, pazarlama ekibiyle bu konuyla ilgili sürekli çalıştıklarını kaydetti.

"Biz en çok mevsimselliğin üzerimizdeki etkilerini azaltacak, özellikle kış aylarında iyi çalışan destinasyonları bulup oraya uçmak suretiyle, yazınki dolulukları kışın da yaşayabilmek adına dünyada yeni destinasyonların arayışı içindeyiz." diyen Aycı, şöyle devam etti:

"Bu anlamıyla Türkiye turizminin bu hamlesini de biz büyük bir memnuniyetle karşılıyoruz. Hem THY ailesi için hem de Türkiye turizmi için de burada 'kazan kazan' olduğunu da THY yatırımcılarına da özellikle ifade etmek isterim. Yatırımcılarımızın da bu hamlelerin ve yatırımların bir kaynak maliyeti olduğunu bildikleri için bize soracağı soruların içinde bunların da olduklarını çok iyi biliyoruz ama bu anlamıyla, direkt turizm hamlesi son derece anlamlı, yerinde ve THY ailesinin ve bilançosunun ihtiyacının karşılanması açısından da doğru bir hedefe yürüyüş olduğunu ifade etmek istiyorum. Elbette özellikle yaz tarifesinde Antalya Havalimanı'ndan yurt dışında 13 destinasyona 50 frekans uçacağız. Yeni frekans ve destinasyonla mevcutlara ilave olarak söylüyorum. Milas-Bodrum Havalimanı'ndan 4 destinasyona 5 frekans, İzmir Adnan Menderes Havalimanı'ndan da 5 destinasyona 9 frekans uçacağız. Dalaman Havalimanı'ndan ise 2 destinasyona 3 frekans uçmak suretiyle toplam haftalık 67 frekansı icra etmeyi planlıyoruz. Bu yeni hatlar sayesinde de hedefimiz yaklaşık 950 bin ile bir milyon arası yeni yolcu taşıyacağımızı öngörüyoruz. Yani bu açtığımız hatlar, Türk turizmine yaklaşık senelik 1 milyon yeni ve nitelikli yolcu hediye edecek."

Aycı, 29 Ekim'de İstanbul Yeni Havalimanı'nda olacaklarını, açılışla birlikte Türkiye ve İstanbul'un yepyeni bir dünyaya kapılarını açacağını söyledi.

Başta Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile emeği geçenlere teşekkürlerini sunan Aycı, yeni evlerine gitmek için sabırsızlandıklarını kaydederek, "Yeni evimizi açtığımızda Sayın Bakanımızla oturup, yeni vizyonlar üzerinde birlikte çalışacağız. Şimdiden bunun da heyecanını taşıyoruz." ifadelerini kullandı.

İlker Aycı, bir soru üzerine Enflasyonla Topyekun Mücadele Programı'nda THY'nin de yer aldığını, bunun ilgili bir çalışma hazırladıklarını, ülkenin bu konudaki kararlılığına, duruşuna destek verecek kuruluşların başında geldiklerini belirtti.

THY'nin şartları ve yatırımcılarla ilişkiler çerçevesinde dikkatli bir şekilde bu alanda destek sunacaklarını ifade eden Aycı, "Bizim, ülkemizin en önemli hususlarında, ülkemizden ayrı bir konumda pozisyon almamız asla beklenemez. Milli bayrak taşıyıcının olması gereken yerde, olması gereken konumda her zaman durduğuna bugüne kadar nasıl şahit olunduysa, şimdi de öyle olacak. Detayları çalışmamız tamamlanınca kamuoyu ile paylaşırız. Şu anda detaylarını tam olarak bitirmedik ama bizim bir taslağımız var. Hazırlık taslağımızın arkadaşlarımız tarafından çalışmaları yapıldı. son rötuşlarını yapıp, onu son haline getireceğiz. Bu anlamıyla da THY de buradaki enflasyonla mücadele kapsamında, ülkemizin duruşuna, politikalarına yine hizmet vermeye devam edecektir ama bizim aynı zamanda küresel operasyon yapan, küresel oyuncu tarafımız da var. O tarafımızla çelişmeden, dengeleyerek yönetmek gibi de bir yönetimde incelik göstermemiz gerekiyor." şeklinde konuştu.

Konuşmaların ardından Bakan Ersoy ile Aycı, "Direkt Turizm Hamlesi" protokolü için imza törenine katılarak, fotoğraf çektirdi.

TOPLAM 34 NOKTA 67 FREKANS
Proje ile yeni seferlerin Avrupa ve Ortadoğu'da yüksek turizm potansiyeline sahip şehirler ile Türkiye'nin yeryüzü cenneti bölgeleri arasındaki ulaşımın kolaylaştırılması hedefleniyor.

THY'nin 2019 yılı planlaması çerçevesinde, Antalya Havalimanı'ndan 13 destinasyona 50, Milas- Bodrum Havalimanı'ndan 4 destinasyona 5, İzmir Adnan Menderes Havalimanı'ndan 5 destinasyona 9, Dalaman Havalimanı'ndan 2 destinasyona 3 frekans olmak üzere toplam 34 noktaya 67 frekans tarifeli yurt dışı seferin icrası planlanıyor.

Bu kapsamda haftalık 67 sefer düzenlenmesi planlanan ülkeler İngiltere (8), Almanya (14), Rusya (14), Azerbaycan (7), Suudi Arabistan (3), Kuveyt (4), Ürdün (4), Ukrayna (1), Cezayir (3), İsrail (5), Lübnan (4) olarak açıklandı.

.