Zamcıdan sahte indirim

Hem müşteri kaybeden hem de cezalarla karşılaşan marketler, sahte indirim kampanyalarına başladı. Önce fiyat artırıp sonra gerçek fiyatı indirim gibi gösteren bile var

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 14 Eylül 2018 Güncelleme 14 Eylül 2018, 02:52
Zamcıdan sahte indirim

İÇİNDEKİLER

Dolardaki artışı bahane ederek etiketleri birbiri ardına değiştiren, gramaj oyununa başvuran fırsatçı marketler, ceza yağmaya başlayınca 'sözde indirim'e gitti. Azalan tüketici ziyaretlerini ve alışverişleri yükseltmek için harekete geçen marketler, "Her gün düşük fiyat", "Bu markete özel", "Bu etiketi takip et", "Çok iyi fiyat" başlıklarıyla indirim algısı oluşturmaya çalışıyor. Bu afişlere bakıp marketi gezen tüketiciler ise indirim yazılarının 'sahte' olduğunu belirtiyor. Hatta bazı marketlerin fiyatları artırıp sonra üzerini çizip 'indirim' yazdığı, gerçek fiyatları tüketiciye indirimli gibi pazarladığı ifade ediliyor.
YAĞDA STOK VAR
Kur bahanesiyle ardı ardına zam yapan fırsatçılar, şimdi fiyat yükselecek beklentisiyle piyasaya ürün vermiyor. Salçanın ardından ayçiçek yağının da tedariğinde sorun yaşandığı ifade ediliyor. Üretici 'Biz ürünü azaltmadık' derken perakendeci satacak mal bulamıyor.
KAMPANYALI ÜRÜNE YÜZDE 40 ARTIŞ
Gıda zamları durmak bilmiyor. BrandZone, marketlerin insert ve reklam kampanyalarını inceledi. Buna göre, kampanyalı ürünlerde bile yüzde 40 zam oldu. 2018 Haziran- Ağustos ayları arasında en çok fiyat artışı 4300 gramlık domates salçasında yaşandı. Haziran'da ortalama kampanya fiyatı 23.23 lira olan salçanın fiyatı, yüzde 40 artarak 32.43 liraya yükseldi. Fiyatı en çok artan ikinci ürün ise 1 kg un oldu. Haziran'da ortalama kampanya fiyatı 2.7 lira olan 1 kg unun fiyatı Ağustos'ta yüzde 36 artarak 3.68 liraya yükseldi. İşte kampanyalı ürünlerin fiyatlarındaki değişim:

OKUL ALIŞVERİŞİ YÜZDE 40 PAHALANDI
Okulların açılmasına sayılı günler kala okul kıyafeti ve kırtasiye ürünlerine yüzde 40'a varan zam gelmesi, velilerin tepkisine neden oldu. 1 hafta boyunca süren uyum programının başlamasının ardından 2018-2019 eğitim- öğretim yılının başlamasına sayılı günler kala veliler okul kıyafeti ve kırtasiye ürünleri satan yerlere akın etti. Fiyatların yaklaşık yüzde 20 ile 40 oranında arttığını gören veliler, tepkilerini dile getirdi. Geçen sene ile bu yıl arasında çok fazla fiyat farkı olduğunu söyleyen vatandaşlar, bu duruma bir çare bulunması gerektiğini belirtti. Kırtasiye dükkanı çalışanı Alper Badak, ürünlere son günlerde bir hayli zam geldiğini söyleyerek, "Veliler fiyatları öğrendiğinde tepki oluyor. İşlerimiz fiyatların artış göstermesine rağmen yoğun, çünkü bunlar zorunlu ihtiyaç" şeklinde konuştu.
TEPKİ SÜRÜYOR
Markette bir markanın 5 litrelik ayçiçek yağı 26.40 liradan 39.89 liraya yükseldi. Bir başka markanın ayçiçek yağı da 27.21 liradan 39.50 liraya yükseldi. Simge Ö.
Bir markette bir markanın 350 gramlık tulum peyniri 21.5 lira. Kilogram fiyatı 61.5 lira. Böyle bir peynir fiyatı var mıdır dünyanın başka bir noktasında. Adem YANGAÇ
Doları bahane edip her şeye zam yapanların, çalıştırdıkları elemanlarına, sabahtan akşama kadar canı çıkan market çalışanlarına, kasiyerlere, işçilere zam yaptığını duyan oldu mu? Gökhan K.
En son 5.95'e yediğimiz 15'li yumurta, market raflarında 9.20 lira olmuş. Zorunlu gıdalara fahiş düzeyde zamlar yapılmış. Cezalar kime kesiliyor?