"EN ZOR HAVA ŞARTLARINDA UÇAĞIN İNMESİNİ SAĞLAYAN SİSTEMİ KURDUK"
Kadri Samsunlu, "Havalimanına hazır olmamız olayın bir boyutu. Havalimanındaki paydaşların hazır olması ikinci boyutu. Bütün paydaşlar hazırlık içindeler. 11 milyon bir Atatürk Havalimanı'ndan 36 milyon metrekarelik İstanbul Yeni Havalimanı'nın ilk fazına geçiyoruz. Alt yapıyı sağlayan olarak yaptığımız binalardan, alt yapıdan ve pistlerden eminiz. Check- in, x-ray, pasaport, yönlendirmelerde sistemlerimizi kurduk. Havacılık sistemleri çalışıyor. Hava sahasında CAT-3 dediğimiz en zor hava şartlarında uçağın inmesini sağlayan sistemi kurmuş durumdayız. Sisli bir havada 50 metre yatay görüş 15 metre dikey görüş olduğu sürece uçağınızı havalimanına indirebileceksiniz. Kule hazır. Devlet Hava Meydanları şu an içeride. Hava sahasının kontrolü bir süre daha Atatürk Havalimanı'ndan sağlanacak ama 10 kilometrenin altına indikten sonra bizim kule uçakları alıp sahaya indirecekler. Hedefimiz 12 ekim haftası Sivil Havacılık'tan sertifikasyonu almak. 29 Ekim'de de havalimanını açmak. 29 Ekim'de Cumhuriyetin 95'inci yılını kutlayacağız. Türkiye gerçekten çok önemli bir hediyenin açılışını, canlı canlı açılışını görecek." dedi.
Kadri Samsunlu, bir gazetecinin rüzgar santrallerinin havalimanı çevresinde kalıp kalmayacağı sorusuna ilişkin, "Bizim ortaklarımız bu rüzgar santralini satın aldılar. Burayı kaldırmak için satın aldılar. 2019 yılı başından itibaren rüzgar santrali buradan sökülecek." şeklinde yanıt verdi.
"TRANSFER SÜRECİ 31 EKİM'İ 1 KASIM'A BAĞLAYAN GECE BİTECEK"
Samsunlu, "Havalimanı transfer sürecinin 29 Ekim'i 30 Ekim'e bağlayan gece saat 3'te başlayacak. 45 saat devam edecek. 31 Ekim'i 1 Kasım'a bağlayan gece yarısı bitecek." dedi.
HAVALİMANINA ULAŞIM
Kadri Samsunlu Yeni Havalimanı'na ulaşım için, "Havalimanına şu an D-20'den giriş yok. Bu da tabii açılış itibariyle artık olmayacak. Toplam 18 hattan buraya lüks otobüslerle yolcu taşınmasıyla ilgili bir süreç başladı. Bu süreçteki hatlardan buraya taşınacak yolcu kapasitesi günlük olarak 128 bin." dedi.