TÜKETİCİ KORUMADA
Yapılan değişikliklerden bazıları şöyle:
KART hamili, talep etmek suretiyle kart limiti veya toplam kart limitini azaltmak, kartı iptal ettirmek ve sözleşmeyi feshetmek hakkına sahip.
KART limitinin veya toplam kart limitinin azaltılmasına, kartın iptal edilmesine ve sözleşmenin feshine ilişkin kart hamilince yapılan talebin en geç yedi gün içinde kart çıkaran kuruluşça yerine getirilmesi zorunlu hale getirildi.
ŞUBELER kanalıyla yapılan kart limitinin veya toplam kart limitinin azaltılmasına veya kart iptaline ilişkin taleplerde, bu talebin hangi tarihte alındığına dair şube yetkililerince imzalanmış bir belgenin veya doldurulan limit azaltma ya da iptal talep formunun bir örneğinin kart hamiline verilmesi zorunludur.
ŞİKAYET ÇOK
Öte yandan geçen yıl BDDK'ya gelen şikayetlerin yaklaşık yüzde 30'u bireysel kredilere ilişkin oldu. Kurum'a yaklaşık 65 bin şikayet gelirken, bireysel ürün ve hizmetlere ilişkin inceleme talepleri Finansal Tüketici İlişikleri Daire Başkanlığı'nca denetime konu edildi. Bireysel kredilere ilişkin şikayetlerde de ağırlıklı olarak 'kara liste, kredi notu, sicil affı, kredinin erken ödenmesi, yeniden yapılandırma' başı çekti
HAZAL ATEŞ