En uzun dördüncü asma köprü bitti

Keban Baraj Gölü üzerinde yapımı gerçekleştirilen Türkiye'nin en uzun dördüncü asma köprüsü olan Karamağara Köprüsü hizmete açılıyor.

Giriş Tarihi 20 Ekim 2015, 00:00 Güncelleme 20 Ekim 2015, 19:20
En uzun dördüncü asma köprü bitti

İÇİNDEKİLER

Elazığ'da Keban Baraj Gölü üzerinde yapımı tamamlanan Türkiye'nin en uzun dördüncü asma köprüsü olan Karamağara Köprüsü haftaya hizmete açılacak.

ULAŞIM SIKINTISI SONA ERECEK
Temeli 2001 yılında atılan ve projede yapılan değişiklikle 2012 yılında tekrar ihale edilen Karamağara Köprüsü, yaklaşık 3 yıldır devam eden hızlı bir çalışma sonucunda bitirildi. Köprünün kullanılmaya başlamasıyla 40 yıldır ulaşımını küçük tekneler ve feribotla sağlayan yöre halkının sıkıntısı da sona erecek.

UZUNLUĞU 520 METRE
Ağın Kaymakamı Mehmet Fatih Yakınoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 520 metre uzunluğunda 13 metre genişliğindeki köprünün ilk etabının tamamlanmasının ardından, korkuluk ve bariyer montajı, ışıklandırma, asfalt serimi gibi ikinci aşamasının da sona erdirildiğini belirtti.

Çevre düzenleme çalışmalarının ardından köprünün birkaç hafta içerisinde ulaşıma açılacağını aktaran Yakınoğlu, şunları söyledi: ''40 yıl önce Keban Barajı'nın su toplamaya başlamasıyla, Keban ile Elazığ arasında ulaşımı sağlayan köprü su altında kaldı. Ağın halkı, 40 yıldır bu köprüyü özlemle bekliyor. Bu süre içinde ilk dönemlerde küçük teknelerle karşıya geçiş sağlandı. Yaklaşık 30 yıldır da ulaşım feribotla sağlanıyordu. Keban Baraj Gölü üzerindeki köprüsünün hizmete açılmasıyla, halkımızın 40 yıllık ulaşım sıkıntısı sona erecek.''

2 BİN YILLIK ESKİ KÖPRÜNÜN İSMİ VERİLDİ

Yakınoğlu, Keban Baraj Gölü'nde su tutulmasına başlamadan önce ulaşımın ilçeye 10 kilometre uzaklıkta bulunan ve Bizans dönemine ait tarihi Karamağara Köprüsü ile sağlandığını anımsattı.

Yaklaşık 2 bin yıl önce yapıldığı tahmin edilen tarihi köprünün Keban Baraj Gölünün su tutmaya başlaması ile sular altında kaldığını aktaran Yakınoğlu, ''Keban Barajı su tutmaya başlamadan önce kemerli ve taştan yapılmış köprünün taşları sökülerek, Elazığ Müzesine taşındı. Bu tarihi köprünün adı yapımı tamamlanan köprüye de verildi. Dolayısıyla yeni köprüye Ağın Karamağara Köprüsünün ismini vererek tarihi de yaşatacağız'' dedi.

KARADENİZ İLE AKDENİZ ARASINDA BAĞLANTI YOLU SAĞLAYACAK
Yakınoğlu, Karamağara Köprüsü'nün İstanbul'daki boğaz köprüleri ile Adıyaman'daki Nissibi Köprüsü'nden sonra Türkiye'de hizmete açılan en uzun asma köprü olacağını ifade etti.

Yakınoğlu, köprünün bu anlamda Doğu Anadolu Bölgesi için önemli bir yatırım olduğuna da işaret etti. Yakınoğlu, coğrafi konumu açısından köprünün Karadeniz ile Akdeniz arasında bir bağlantı yolu sağlayacağını, ülkenin kuzeyi ile güneyi arasındaki ulaşımı da rahatlatacağını vurguladı.

Karamağara Köprüsü'nün, Ağın'ın iki yakası olan Elazığ ve Keban'ı birbirine bağlayacağını anlatan Yakınoğlu, ''Ayrıca komşumuz Kemali'ye üzerinden Elazığ'ı Erzincan'a, dolayısıyla Karadeniz'i Akdeniz'e bağlayacak. Bu nedenle önümüzdeki dönemlerde önemli bir güzergah oluşturacak bir köprü niteliğinde olacaktır'' dedi.