HASTANE ACENTASI GELİYOR
Özellikle özel hastanelerin yurt dışından hasta bulabilmek için sürekli fiyatları düşürmeye başlaması üzerine Sağlık Bakanlığı, Sağlık Turizmi Aracı Kurumları yönetmeliği yayınlayacak. Hastaneler kendisi hasta bulmayacak, aynı turizmde olduğu gibi aracı firmalar hastayı bulacak. Sağlık Turizmi Aracı Kurumları yönetmeliği, Temmuz ayında yayınlanarak yürürlüğe girecek. Türkiye, turizmde olduğu gibi sağlık turizminde de tüm dünyada reklamlar yapacak. Tanıtım filmlerinde 'Doğru Tercih' anlamına gelen İngilizce 'Right Choise (RC)' sloganı ile kendisini tanıtacak. Türkiye, sağlık turizmi tanıtımını havadan da yapacak. Türk Hava Yolları, Lufthansa, British Airways, Katar Emir Air gibi dünyaca ünlü havayollarının ekranlarında Türkiye'nin sağlık turizmi videoları gösterilecek.
CEPTEN DOKTOR
Türkiye sağlık turizmi tanıtımlarını teknolojiye de aktardı. Akıllı cep telefonlarına 7 dilde Türk hastane ve hekimlerinin 'application'ı (uygulamaları) indirilebilecek. Böylelikle telefon dili Almanca, Rusça, İtalyanca, İngilizce, Arapça, Fransızca, İspanyolca olan vatandaşlar programa girdiklerinde kendi dillerinde aradıkları branşta tedavi veren hastane, hekimlerle ilgili her türlü bilgiye ulaşabilecek.
2014'TE 5 MİLYAR DOLAR
Türkiye, 2013 yılında sağlık turizminde 2.5 milyar dolar gelir elde ederken, 2014 yılı hedefi 5 milyar dolar. 2023 yılı hedefi ise 20 milyar dolar olarak belirlendi.
EKRAN YÜZÜ HOLLYWOOD'DAN
Türkiye'nin sağlık turizmi tanıtım yüzü, Kuzuların Sessizliği filminden tanınan Hollywood yıldızı Julianne Moore oldu. Moore şu sıralar Los Angeles'ta, Türkiye'nin yeni tanıtım filminin çekimlerini gerçekleştiriyor. Türkiye ilk kez turizm tanıtımlarında sağlık turizmine de ayrı yer verecek.