Vatandaş faturalardan şikayetçi

Vatandaşlar en çok cep telefonu faturalarından şikâyetçi oldu. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'na (BTK) son 7 aylık dönemde 31 bin 532 şikâyet gelirken, bunların yüzde 48'ini GSM hizmetleri oluşturdu.

Giriş Tarihi 14 Mart 2013, 00:00 Güncelleme 14 Mart 2013, 14:33
Vatandaş faturalardan şikayetçi

İÇİNDEKİLER

BTK'nın Türkiye Elektronik Haberleşme Sektörü Raporundan yaptığı derlemeye göre, 1 Ağustos 2012-28 Şubat 2013 tarihleri arasında kuruma 31 bin 532 şikâyet yapıldı. Bu şikâyetlerin 27 bin 182'si cevaplanırken, 2 bin 62'si işleme konuldu, 1.896'sı ise reddedildi.

Şikâyetlerin sektör bazında dağılımına bakıldığında, en fazla şikayetin yüzde 48'le GSM hizmetleriyle ilgili olduğu görüldü. Şikayetlerin yüzde 34'ü internet, yüzde 11'i uydu platform, yüzde 6'sı sabit telefon, yüzde 1'i ise Kablo TV hizmetleriyle ilgili gerçekleşti.

VATANDAŞLAR EN ÇOK FATURADAN ŞİKAYETÇİ
Vatandaşlar en çok faturalardan şikayetçi oldu. Tüketici şikayetlerinin konusuna göre dağılımında en fazla şikayet konusunun başında yüzde 43 ile uydu platformda fesih/geçici durdurma yer aldı. Konusuna göre şikayetlerde yüzde 39'luk oranla GSM faturaları yüzde 21 ile Kablo TV faturaları, yüzde 20 ile internet faturaları ve yüzde 20 ile de sabit telefon faturaları şikayet edildi.