İhale sözleşmesi; Demiryolları Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı (DLH) Genel Müdürlüğü ile ortak girişim grubu arasında Ocak 2009'da imzalandı ve onay için YPK'ya gönderildi. Yapİşlet-
Devret modeli ile yapılacak projenin toplam büyüklüğü 1 milyar 75 milyon dolar.
4 YIL 7 AYDA TAMAM
Türk-Kore ortaklığı, onayın ardından en fazla 4 yıl 7 ayda tüp geçişin inşaatını tamamlayacak.
Ortaklık, tüp geçişi 25 yıl 11 ay 9 gün işlettikten sonra DLH Genel Müdürlüğü'ne devredecek. Proje, Avrupa Yakası'nın güney kesiminde Aksaray, Topkapı, Eminönü, Sultanahmet gibi yoğunluğu olan bölgelerden direkt karşıya geçiş sağlayacak. Avrupa yakasında Florya-Sirkeci sahil yolunun Kazlıçeşme mevkisinden başlayarak, Anadolu tarafında Ankara Devlet Yolu'nun Göztepe Kavşağı mevkisinde sona erecek. Su yüzeyinin 60 metre altından batırma tünellerle yapılan ve sadece trenlerin geçeceği Marmaray, dünyanın en derin su altı geçişini oluştururken; yeni tüp tünel daha derinden geçecek ve delme tünel şeklinde inşa edilecek. / Hamdi ATEŞ
GÜNDE 90 BİN ARAÇ GEÇECEK
Sadece otomobil, küçük otobüs ve minibüs gibi hafif araçların geçiş yapacağı karayolu tünel geçişini günde ortalama 90 bin aracın kullanması öngörülüyor. Ulaştırma Bakanlığı ihalede yıllık 25 milyon araç garantisi verdi. Bu sayı tutturulamazsa farkı Bakanlık ödeyecek. Geçtiği zaman ise fazla araçtan alınan ücretler firma ile bakanlık arasında bölüşülecek.