Bugünkü
Takvim
  • Ekonomi
  • 24.01.2011 Gazete
ABONE OL

Dünyanın en derin tüneli Boğaz'a yapılacak

'a kardeş geliyor. Boğaz'da 2. tüp geçitin temeli Şubat'ta atılacak. Otomobillere yönelik proje, Asya ve Avrupa'yı deniz altından bağlayacak.

Marmaray’ın kardeşi oluyor
'nın altından otomobillerin geçeceği Karayolu Tüp Geçiş Projesi'nin onay düğümü çözülüyor. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, "Lastik tekerlekli tüp geçiş için Yüksek Planlama Kurulu'ndan (YPK) karar çıkmak üzere. Kısa süre sonra temelini atabiliriz" dedi. 2 hafta içinde onayı çıkması beklenen projenin Şubat ayı içinde temelinin atılması bekleniyor. Projenin 5 Ağustos 2008'de yapılan ihalesini Güney Koreli SK ve Türk Yapı Merkezi şirketlerinden oluşan Türk-Kore Ortak Girişim Grubu kazandı.

İhale sözleşmesi; Demiryolları Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı (DLH) Genel Müdürlüğü ile ortak girişim grubu arasında Ocak 2009'da imzalandı ve onay için YPK'ya gönderildi. Yapİşlet-
Devret modeli ile yapılacak projenin toplam büyüklüğü 1 milyar 75 milyon dolar.

4 YIL 7 AYDA TAMAM
Türk-Kore ortaklığı, onayın ardından en fazla 4 yıl 7 ayda tüp geçişin inşaatını tamamlayacak.
Ortaklık, tüp geçişi 25 yıl 11 ay 9 gün işlettikten sonra DLH Genel Müdürlüğü'ne devredecek. Proje, Avrupa Yakası'nın güney kesiminde Aksaray, Topkapı, Eminönü, Sultanahmet gibi yoğunluğu olan bölgelerden direkt karşıya geçiş sağlayacak. Avrupa yakasında Florya-Sirkeci sahil yolunun Kazlıçeşme mevkisinden başlayarak, Anadolu tarafında Ankara Devlet Yolu'nun Göztepe Kavşağı mevkisinde sona erecek. Su yüzeyinin 60 metre altından batırma tünellerle yapılan ve sadece trenlerin geçeceği , dünyanın en derin su altı geçişini oluştururken; yeni tüp tünel daha derinden geçecek ve delme tünel şeklinde inşa edilecek. / Hamdi ATEŞ

GÜNDE 90 BİN ARAÇ GEÇECEK
Sadece otomobil, küçük otobüs ve minibüs gibi hafif araçların geçiş yapacağı karayolu tünel geçişini günde ortalama 90 bin aracın kullanması öngörülüyor. Ulaştırma Bakanlığı ihalede yıllık 25 milyon araç garantisi verdi. Bu sayı tutturulamazsa farkı Bakanlık ödeyecek. Geçtiği zaman ise fazla araçtan alınan ücretler firma ile bakanlık arasında bölüşülecek.

kalan karakter 1000

ZAFER DEMİR ZAFER DEMİR // ANKARA

MARMARAYA KARDEŞLER GELMELİDİR.2.TÜPGEÇİŞLİ KARAYOLU trafiği rahatlatabilir,ancak bu projeye HIZLI TREN HATTI VE METRO da dahil edilmelidir.Ayrıca bu ve benzeri BÜYÜK PROJELER ANADOLUYA DA YAYILMALIDIR. ÇANAKKALE BOĞAZI'na da TÜPGEÇİŞLİ KARA VE HIZLI TREN HATTI,ASMA KÖPRÜLÜ KARA VE HIZLI TREN HATTI da yapılmalıdır.MALATYA,ADANA,DİYARBAKIR gibi ŞEHİRLERE DE HIZLI TREN HATLARI VE OTOYOLLAR YAPILMALIDIR.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 25.01.2011 18:20
ZAFER DEMİR ZAFER DEMİR // ANKARA

2.TÜP GEÇİŞLİ KARAYOLU ÜLKEMİZE hayırlı olsun;ancak bu TÜPGEÇİŞLİ KARAYOLUNA ayrıca HIZLITREN YOLU,METRO da ilave edilmelidir.Çünkü MARMARAY,HIZLI TREN YOLU ve METRO sorununu çözmez,azaltır.2.TÜPGEÇİŞ YOLU'na HIZLITREN HATTI ve METRO yapılırsa İSTANBUL ve ÜLKEMİZİN trafik sorunu da çözülmüş olur.ÇANAKKELE BOGAZI'na da TÜPGEÇİŞLİ KARA ve DEMİRYOLU,ASMA KÖPRÜLÜ KARA ve DEMİRYOLU yapılmalıdır.HIZLI TREN HATLARI'na da MALATYA,DİYARBAKIR,ADANA gibi illerimiz de eklenmelidir.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 24.01.2011 20:12
salim aktuna salim aktuna

memleket için hayırlı olsun

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 24.01.2011 10:45

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.