Ramazan paketlerinde son kullanım tarihine dikkat

Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Şahin, ramazan dolayısıyla hayırseverlerin ihtiyaç sahiplerine katkıda bulunmak amacıyla hazır iaşe paketleri aldığını belirtti.

Giriş Tarihi: Güncelleme Tarihi:
Ramazan paketlerinde son kullanım tarihine dikkat

Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, ihtiyaç sahiplerine ulaştırılacak ramazan paketlerinin kontrol edilmesi gerektiğini belirterek, "Genellikle iaşe paketlerinin içine son kullanma tarihi geçmiş, bayatlamış ürünler konuluyor. Hayırseverler hayır yaptığını düşünürken ihtiyaç sahiplerine zehir veriyor." dedi.

Şahin, AA muhabirine yaptığı açıklamada, bereketin ve paylaşmanın ayı olarak bilinen ramazan dolayısıyla hayırseverlerin ihtiyaç sahiplerine katkıda bulunmak amacıyla hazır iaşe paketleri aldığını ifade etti.

"İAŞE PAKETLERİNİN İÇİNE SON KULLANMA TARİHİ GEÇMİŞ ÜRÜNLER KONULUYOR"
İaşe paketlerinin marketlerde yerini almaya başladığını belirten Şahin, hazırlanan paketlerin üzerinde özellikle fiyatların yer aldığını, ürün çeşitliliğine göre paketlerin fiyatının 45 ile 120 lira arasında değiştiğini kaydetti.

İhtiyaç sahiplerine, paketin bedeli ya da yardım çeki verilmesini öneren Şahin, "Paketlerin içine bakıyoruz, pirinç, fasulye, makarna gibi gıdalar var. Belki paketi vereceğimiz kişi bunlardan hoşlanmıyor, yardım edelim derken yük olacak o kişiye. Bu işi gönülden yapanlar o paketleri almasınlar. Bir bedel gözden çıkardıysak onu verelim. Paket vereceksek de bu paketleri kontrol edelim. Genellikle iaşe paketlerinin içine son kullanma tarihi geçmiş, bayatlamış ürünler konuluyor. Hayırseverler hayır yaptığını düşünürken ihtiyaç sahiplerine zehir veriyor. Bu paketlerin denetimi yapılmalı, paketler açılmalı, son kullanma tarihine bakılmalı. Ayrıca kişinin ihtiyacı var mı, verilen şeylerde buna bakılmalı. Dinimiz sadaka, zekat verirken de malın en iyisini vermemizi söylüyor. Kendimize neyi yakıştırıyorsak karşı tarafa da onu vermeliyiz." şeklinde konuştu.

"KARNINIZ AÇKEN ALIŞVERİŞE GİTMEK, İHTİYACINIZ OLMAYAN ŞEYLERİ ALDIRIR"
Şahin, sadece ramazanda değil 12 ay boyunca tüketicilere "aç karnına alışverişe çıkmayın" uyarısında bulunduklarını dile getirdi.

Aç karnına alışveriş yapmanın ay sonunda bütçede açığa neden olduğuna dikkati çeken Şahin,"Gözünüz aç, karnınız da açken alışverişe gitmek, ihtiyacınız olmayan şeyleri aldırır. Bu, bir tüketim tuzağıdır. Alışveriş merkezleri, marketler bize daha çok satma noktasında profesyonel tasarımcılar tarafından hazırlanmış ortamlardır. Biz bu ortama aç karnına gidersek daha çok alışveriş yaparız. Akşam iki kaşık çorba içip doyunca o aldıklarımızı niye aldığımızı düşünürüz. Bu, ramazanda daha da artış gösteriyor. Ramazanda hem satıcılar hem de tüketici açısından dikkat etmemiz gerekenler var." diye konuştu.