Türkiye'nin ilk yüzde 100 yerli elektrikli otobüsü hazır

TEMSA ve ASELSAN ortak üretimi olan ilk yüzde 100 yerli elektrikli otobüs yola çıktı. Otobüs, 8 dakikada tam şarja ulaşabilen hızlı şarj özelliği sayesinde duraklarda kısa süreli şarjlarla kesintisiz hizmet sunuyor.

Giriş Tarihi 07 Aralık 2016, 00:00 Güncelleme 07 Aralık 2016, 18:26
Türkiye’nin ilk yüzde 100 yerli elektrikli otobüsü hazır

İÇİNDEKİLER

TEMSA ve ASELSAN ortak üretimi olan ilk yüzde 100 yerli elektrikli otobüs Avenue EV, 8 dakikada tam şarja ulaşabiliyor ve tek şarjla 50-70 kilometre gidebiliyor.

Sabancı Holding şirketlerinden TEMSA ve Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı'nın bir kuruluşu olan ASELSAN iş birliğiyle geliştirilen ilk yüzde 100 yerli elektrikli otobüs Avenue EV'nin tanıtım toplantısı, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü'nün katılımıyla İstanbul'da gerçekleştirildi.

ASELSAN Genel Müdürü Faik Eken, toplantıda yaptığı konuşmada, ASELSAN olarak kuruldukları günden bu yana Türkiye'de yapılamayanı yapmaya odaklandıklarını ifade etti.

Eken, Türkiye'yi teknolojide dışa başımlılıktan kurtarmanın en önemli varoluş nedenleri olduğunu, Türk mühendislerinin bilgi ve becerileriyle ülke savunması için 150'den fazla proje gerçekleştirdiklerini kaydetti.

Savunma sanayisi dışındaki alanlarda da ülkenin ihtiyaçlarına yönelik özgün ürün ve teknoloji geliştirmeyi hedeflediklerini belirten Eken, şunları kaydetti:

"Bugün de büyük bir gururla iş ortağımız TEMSA ile birlikte özgün tasarımımız olan elektrikli otobüsümüzün tanıtımını gerçekleştiriyoruz. 2015 yılında TEMSA ve ASELSAN ekiplerimiz, TÜBİTAK TEYDEB desteği de alarak başlattıkları proje ile belediyelerin şehir içi toplu taşıma ihtiyacını karşılayabilecek özgün bir otobüs geliştirdi. ASELSAN olarak biz bu projede elektrik motorunu, motor sürücü birimini, araç kontrol birimini, sürücü gösterge panelini, güç kontrol birimlerini, araç batarya yönetim sistemini özgün olarak 10'dan fazla sayıda yerli alt yüklenici ile tasarladık, geliştirdik. Geliştirilen otobüste yeni bir teknik olan bataryaların hızlı şarj imkanı var. Bu sayede otobüsler rotalarında belirlenecek duraklarda çok kısa sürede tam şarjlı hale gelebiliyor."

Eken, projenin Türkiye'nin kendi elektrikli araçlarını, otobüslerini, otomobillerini geliştirebileceğini göstermesi açısından çok önemli bir örnek teşkil ettiğini dile getirerek, "Türkiye'nin ihtiyacı olan araç ve raylı ulaşım projelerinde özgün tasarım ve teknolojilerimizle görev almaya hazırız." dedi.

8 DAKİKADA TAM ŞARJ
Verilen bilgiye göre, global ihtiyaçlar göz önüne alınarak, çevreci bir bakış açısıyla geliştirilen Avenue EV, fosil yakıt yerine sürdürülebilir bir enerji kaynağı olan elektrikle çalışıyor. Araç, 8 dakikada tam şarja ulaşabilen hızlı şarj özelliği sayesinde duraklarda kısa süreli şarjlarla kesintisiz hizmet sunuyor.

Elektrikli çekiş sistemi ile sıfır karbon emisyonuna sahip çevreci otobüs, aynı zamanda sessiz, konforlu, yüksek performanslı ve son teknolojiyle donatıldı. Avenue EV'de klima sistemleriyle yolcu kabini hem soğuk hem de sıcak havalarda konforlu seyahat imkanının yanı sıra araç içi internet ve veri bağlantısı opsiyonu da sunuyor.

Avenue EV 35 oturan, 52 ayakta ve bir tekerlekli sandalyeli yolcu alabiliyor. Geniş iç hacme sahip Avenue EV, ASELSAN'ın geliştirdiği yüksek verimli, hafif ve yüzde 100 yerli elektrikli çekiş sistemi sayesinde uzun süre bakım gerektirmeden yüksek verimle hizmet verebiliyor. Araç, tek şarjla 50-70 kilometre gidebiliyor.

Bu arada, toplantıya, Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı Genel Müdürü Orhan Akbaş, ASELSAN Yönetim Kurulu Başkan Vekili Murat Üçüncü, ASELSAN Genel Müdür Yardımcısı Yavuz Suat Bengür ve çok sayıda davetli katıldı.