Taşıyıcı annelik caiz değil

Çocuk sahibi olamayan binlerce çiftin merak ettiği soruya Diyanet İşleri Başkanlığı açıklık getirdi: Tüp bebek yönteminde dinen bir sakınca yoktur. Ancak taşıyıcı annelikte zina unsurları ortaya çıkar

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 23 Mart 2015 Güncelleme 23 Mart 2015, 02:17
Taşıyıcı annelik caiz değil

İÇİNDEKİLER

Diyanet, çocuk hasreti çeken ve bazı tedavi yöntemleriyle bu hasretlerini dindirmek isteyen binlerce annebabayı yakından ilgilendiren "tüp bebek" konusuna dini açıdan açıklık getirdi. Diyanet İşleri Başkanlığı, Din İşleri Yüksek Kurulu, Dini Soruları Cevaplandırma Platformu'na gelen, "Tüp bebek yöntemi ile çocuk sahibi olmak caiz midir?" sorusu şöyle yanıtlandı: "Fiilen nikahlı olmayan kişiler arasında başlayıp sonuçlanmayan tüp bebek uygulaması, insanlık duygularını rencide etmesi ve zina unsurlarını taşıması sebebiyle caiz değildir."

BİR BAŞKASI OLMAZ
Kadın ya da erkekteki tıbbi kusur yüzünden, normal yollardan gebeliğin gerçekleşmesi halinde çiftler tüp bebek yöntemine başvuruyor. Özellikle son yıllarda popüler olan bu yöntem akıllara 'Günah mı?' sorusunu da getiriyor. Bu yöntemin dinen günah sayılıp sayılmayacağını ise Diyanet İşleri Yüksek Kurulu'nun 05 Ocak 2002 tarihli kararı şöyle sıralıyor: a) Döllendirilecek yumurta ve sperm, her ikisinin de nikahlı eşlere ait olması, yani bunlardan herhangi biri yabancıya ait olmaması. b) Döllenmiş olan yumurta, başka bir kadının rahminde değil de yumurtanın sahibi olan eşin rahminde gelişmesi. c) Bu işlemin, gerek anne, babanın; gerek doğacak çocuğun maddi, ruhi ve akli sağlığı üzerinde olumsuz bir etkisinin olmayacağı tıbben sabit olmak şartıyla tüp bebek yöntemine başvurmakta bir sakınca yoktur.

ORGAN BAĞIŞI SEVAP
Diyanet İşleri Başkanlığı, tüp bebek yönteminin yanı sıra organ bağışı sorularını da cevaplandırdı. Diyanet'in dünyada milyonlarca insanın umudunu bağladığı organ bağışı görüşü şöyle: "Bilindiği üzere, insan mükerrem bir varlıktır. Yaratıklar içinde Allah onu mümtaz kılmıştır. Bu itibarla normal durumlarda ölü ve diri kimselerden alınan parça ve organlardan faydalanılması, insanın saygınlık ve kerametine aykırı olduğu için, caiz görülmemiştir

." ŞARTLAR VAR "
Ancak, zaruret durumunda, zaruretin mahiyet ve miktarına göre bu hüküm değişmektedir. Hayatı veya hayati bir uzvu kurtarmak için başka çare olmadığında, bazı şartlara uyularak kan, doku ve organ nakli yolu ile de tedavinin caiz olması gerekir. 'Her kim bir hayatı kurtarırsa bütün insanları kurtarmış gibi olur' ayeti de buna ışık tutmaktadır." Organ naklinin caiz olması için alınacak organ ve doku karşılığında hiçbir şekilde ücret alınmaması, hastanın nakle kendisinin razı olması gerekir.