Sözcü'den kara oyun
Bugün yaptığı şantaj haberle yüzünü bir daha gösteren Sözcü Gazetesi, tiraj konusunda baltayı taşa vurdu.
Giriş Tarihi:
Güncelleme Tarihi:
Çoğu kez yalan ve iftira dolu haberlerle gündeme gelen Sözcü, sıkışınca reklam pastasına ve tirajlara işaret ederek "hodri meydan" dedi.
STAR GAZETESİ AÇIK ÇAĞRI YAPMIŞTI
29 Mayıs 2013'te, dönemin Star Gazetesi Yayın Koordinatörü Mehmet Ocaktan, konuyla ilgili bir yazı yazmış, bu yazı Star'ın birinci sayfasından da anonslanmıştı.
Ocaktan o yazısında, Star Gazetesi'nin tirajlarını şeffaf olarak her hafta okurlarıyla paylaştığını, tirajlara oranla büyük bir adaletsizlik gösteren ilan-reklam dağılımındaki tabloya karşı kurumsal olarak itiraz ettiklerini açık açık yazmıştı.
Mehmet Ocaktan, Türkiye'de geleneksel olarak bazı gazetelerin, reklam pastasından hakettiklerinden daha fazlasını almalarının, buna karş yükselen markaların adaletsizliğe maruz kalmasının, sektörün en önemli sounu olduğunun altını çizmişti.
OCAKTAN O TARİHTE ADALETSİZLİĞE KARŞI BİR FORMÜL ÖNERMİŞTİ
29 Mayıs tarihli yazısında Mehmet Ocaktan, kimsenin haksızlığa uğramayacağı modeli şöyle açıklamıştı:
"Bütün ulusal gazeteler, iki ana dağıtım şirketi olan Turkuvaz ve Yay-Sat, Reklamverenler Derneği ile farklı alanlarda faaliyet gösteren medya meslek kuruşlarının eşit katılımı ve temsilcileri marifetiyle oluşturulacak bir denetim şirketinin kurulmasını öneriyoruz.
Bu şirket, bütün gazeteler ve matbaalar üzerinde tam yetkiyle çalışma imtiyazına sahip olarak bütün gazete üretimi ve son tüketiciye kadar satış sistemini; satışın bayii veya abone olarak niteliğini denetleyecektir. Günlük, haftalık ve aylık raporlar halinde düzenli olarak sonuçlarını açıklayacaktır."
STAR GAZETESİ AÇIK ÇAĞRI YAPMIŞTI
29 Mayıs 2013'te, dönemin Star Gazetesi Yayın Koordinatörü Mehmet Ocaktan, konuyla ilgili bir yazı yazmış, bu yazı Star'ın birinci sayfasından da anonslanmıştı.
Ocaktan o yazısında, Star Gazetesi'nin tirajlarını şeffaf olarak her hafta okurlarıyla paylaştığını, tirajlara oranla büyük bir adaletsizlik gösteren ilan-reklam dağılımındaki tabloya karşı kurumsal olarak itiraz ettiklerini açık açık yazmıştı.
Mehmet Ocaktan, Türkiye'de geleneksel olarak bazı gazetelerin, reklam pastasından hakettiklerinden daha fazlasını almalarının, buna karş yükselen markaların adaletsizliğe maruz kalmasının, sektörün en önemli sounu olduğunun altını çizmişti.
OCAKTAN O TARİHTE ADALETSİZLİĞE KARŞI BİR FORMÜL ÖNERMİŞTİ
29 Mayıs tarihli yazısında Mehmet Ocaktan, kimsenin haksızlığa uğramayacağı modeli şöyle açıklamıştı:
"Bütün ulusal gazeteler, iki ana dağıtım şirketi olan Turkuvaz ve Yay-Sat, Reklamverenler Derneği ile farklı alanlarda faaliyet gösteren medya meslek kuruşlarının eşit katılımı ve temsilcileri marifetiyle oluşturulacak bir denetim şirketinin kurulmasını öneriyoruz.
Bu şirket, bütün gazeteler ve matbaalar üzerinde tam yetkiyle çalışma imtiyazına sahip olarak bütün gazete üretimi ve son tüketiciye kadar satış sistemini; satışın bayii veya abone olarak niteliğini denetleyecektir. Günlük, haftalık ve aylık raporlar halinde düzenli olarak sonuçlarını açıklayacaktır."
