Zamanın durduğu an
Haydarpaşa Garı alev alev yanarken 100 yıllık binadaki saat, ilk kıvılcımın çıktığı 15.17'ye takılı kaldı.
Giriş Tarihi:
İstanbul'un sembol yapılarından tarihi Haydarpaşa Garı'nda dün yangın çıktı. Garın çatısındaki restorasyon sırasında saat 15.17'de bilinmeyen bir nedenle çıkan yangında alevler kısa sürede tüm çatıyı sardı. TCDD personeli ve yolcular tahliye edildi, tren seferleri durduruldu. Anadolu yakasındaki tüm itfaiye müfrezeleri bölgeye çağrıldı. Ancak trafik yüzünden birçok araç yangına müdahale için gelemedi.
EKİPLER YETERSİZ KALDI
Bir saat süreyle müdahale etkisiz kalınca alevler binanın 4. katına ulaştı. Çatı da yer yer çökmeler meydana geldi. Ekipler 52 metrelik merdivenlere çıkarak su ve köpük sıkıp yangını söndürmeye çalıştı. Yangının başlamasından yaklaşık 40 dakika sonra Haydarpaşa Garı'nın yanı başında bulunan Kıyı Emniyeti ve Gemi Kurtarma Genel Müdürlüğü'ne ait iki deniz itfaiyesi gar açıklarına gelerek alevlere müdahale etti. Deniz suyu sıkılarak yangın kontrol altına alındı.
TAMAMEN ÇÖKEBİLİRDİ
Mimarlar Odası Şube Başkanı Eyüp Muhcu, alevlerin binayı taşıyan 220 ahşap direğe ulaşması halinde tarihi yapının tamamen çökebileceğini söyledi. Neo-klasik Alman mimari stilindeki bina, her biri 21 metre lik bin 100 adet suya karşı izole edilmiş ahşap kazık üzerine inşa edildiğini hatırlattı. Ulaştırma Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Talat Aydın, restorasyonun izinli olduğunu kaydetti, "Büyük tehlike atlatılmıştır. Tarihi kurtarılmıştır" dedi.
ABDÜLHAMİT YAPTIRMIŞTI
Bağdat Demiryolu'nun başlangıç istasyonu olarak Sultan 2.Abdülhamit döneminde yapımına başlanan Haydarpaşa Garı, 1908'de hizmete girdi. Binaya, III.Selim'in komutanlarından Haydar Paşa'nın adı verildi. Haydarpaşa Garı, 102 yılda birçok badire atlattı. Birinci Dünya Savaşı'nda deposundaki cephanelik havaya uçuruldu. Bina yeniden yapıldı. 1979'da Independente tankerinin patlamasıyla Linneman'ın yaptığı kurşun vitraylar yok oldu.

EKİPLER YETERSİZ KALDI
Bir saat süreyle müdahale etkisiz kalınca alevler binanın 4. katına ulaştı. Çatı da yer yer çökmeler meydana geldi. Ekipler 52 metrelik merdivenlere çıkarak su ve köpük sıkıp yangını söndürmeye çalıştı. Yangının başlamasından yaklaşık 40 dakika sonra Haydarpaşa Garı'nın yanı başında bulunan Kıyı Emniyeti ve Gemi Kurtarma Genel Müdürlüğü'ne ait iki deniz itfaiyesi gar açıklarına gelerek alevlere müdahale etti. Deniz suyu sıkılarak yangın kontrol altına alındı.
TAMAMEN ÇÖKEBİLİRDİ
Mimarlar Odası Şube Başkanı Eyüp Muhcu, alevlerin binayı taşıyan 220 ahşap direğe ulaşması halinde tarihi yapının tamamen çökebileceğini söyledi. Neo-klasik Alman mimari stilindeki bina, her biri 21 metre lik bin 100 adet suya karşı izole edilmiş ahşap kazık üzerine inşa edildiğini hatırlattı. Ulaştırma Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Talat Aydın, restorasyonun izinli olduğunu kaydetti, "Büyük tehlike atlatılmıştır. Tarihi kurtarılmıştır" dedi.
ABDÜLHAMİT YAPTIRMIŞTI
Bağdat Demiryolu'nun başlangıç istasyonu olarak Sultan 2.Abdülhamit döneminde yapımına başlanan Haydarpaşa Garı, 1908'de hizmete girdi. Binaya, III.Selim'in komutanlarından Haydar Paşa'nın adı verildi. Haydarpaşa Garı, 102 yılda birçok badire atlattı. Birinci Dünya Savaşı'nda deposundaki cephanelik havaya uçuruldu. Bina yeniden yapıldı. 1979'da Independente tankerinin patlamasıyla Linneman'ın yaptığı kurşun vitraylar yok oldu.
