Başbakan Binali Yıldırım, İzmir'de 1 günde 3 programa birden katıldı. Menemen-Aliağa-ÇandarlıOtoyolu Projesi temel atma törenine ve 101 tesisin açılışına katılan Yıldırım, Karabağlar'da da bir kentsel dönüşüm projesinin temelini attı. Güzel İzmir'e büyük bir hizmet için geldiğini söyleyen Yıldırım, "Orman ve Su İşleri Bakanlığı tarafından yapımı tamamlanan 101 eserin toplam tutarı 1.8 milyar. Otoyol 1.5 milyar, kentsel dönüşüm projesi de 500 milyon lira. 1 günde İzmir'e kazandırdığımız eserlerin toplam tutarı 3.8 milyar, helali hoş olsun, İzmir için ne yapılırsa yeridir" dedi. Yıldırım, temeli atılan otoyolun Çandarlı Kuzey Ege Limanı'na kadar gideceğini, toplam uzunluğunun 76 kilometre olduğunu belirtti. Ankara-İzmirHızlı Tren Projesi'nin 2019'da bitmiş olacağını dile getiren Yıldırım, böylelikle 2 kent arasındaki mesafenin 3.5 saate ineceğine işaret etti. Yıldırım, "2018'de de İzmirli kardeşim arabasına binecek, 2 saat 50 dakikada İstanbul'un merkezinde" diye konuştu. Tüp geçiş müjdesi de veren Yıldırım, "İzmir'in Marmaray'ını, tüp geçişini bu sene içinde ihaleye çıkıyoruz. İzmir Körfezi'ne bir tüp geçiş ve gerdanlık takacağız. Çiğli'den Narlıdere'ye 6dakikada geçilecek" dedi.
Başbakan Yıldırım, İzmir için daha önce açıkladıkları 35 projenin 6'sının bittiğini, 7'sini devam ettiğini, İZBAN'ın güneyde Selçuk'a, kuzeyde Bergama'ya kadar uzayacağını, Sabuncubeli Tüneli'nin de önümüzdeki sene hizmete gireceğini söyledi.