Dünyada milyonları peşinden sürükleyen
futbol ve modanın devlerinin sosyal medya performansları ölçüldü, gelirleri karşılaştırıldı, ortaya şaşırtıcı sonuçlar çıktı.
KPMG Spor Danışmanlığı'nın araştırmasına göre; Facebook'ta en çok takip edilen Avrupalı 10 futbol kulübü
436 milyon takipçi ile
160 milyon takipçisi olan 10 dünya moda devini açık ara geride bırakırken, gelirler açısından bakıldığında ise tam tersi bir durum ortaya çıktı. Örneğin;
Louis Vuitton, Christian Dior, Donna Karan ve
Givenchy gibi markaların sahibi Fransız LVMH yaklaşık
39 milyon Facebook takipçisiyle en çok takip edilen moda devi. LVMH 2014'te
11 milyar eurodan fazla gelir elde etti. Bu rakam Avrupa'nın ilk 10 futbol kulübünün toplam gelirlerinden
2.6 kat fazla. Chelsea'nin şu anda 45.9 milyon Facebook takipçisi var ama 2013/14'teki cirosu, LVMH'ninkinin 27 kat gerisinde.