Döviz kurlarındaki artışı bahane eden marketler bir anda fiyatları şişirince vatandaşın tepkisiyle karşılaştı. Alışverişi azaltan vatandaş sepetleri daha az doldurunca
marketlerde telaş başladı. Telefonla sipariş bile alan marketler evlere servis satış yapıyor. Zeytinyağından çaya kadar birçok ürüne gelen zamlardan sonra büyük marketlerde alışveriş oranı
yüzde 20 harcamalar ise
yüzde 50 geriledi. Bu durumda satışları düşen marketler ise çareyi kaçan müşteriyi geri getirmek için kampanyalarda buldu. Marketlerdeki sepet ortalamalarının
30 liradan 10-15 liraya düştüğü ifade ediliyor
ÜRETİCİDE UCUZ AMA...
Ciroyu artırmak için kampanyalara ve
"telefonla evlere servis" gibi yöntemlere başvuran marketler, ödemelerini de 40 günden 90 güne çıkardı. Vatandaşlar ise üreticilerin zam yapmadığı bir çok ürünün marketlerde pahalı satılmasına bir anlam veremiyor. Bu fiyatların denetlenmesini isteyen vatandaşlar aracıların azaltılmasını talep ediyor.