Markasız çıkmam

Market markalı ürünlere talep artarken, ürün yelpazesi de genişliyor. Hemen her market kendi adıyla ürün satıyor. Fiyatlar da tüketiciyi cezbediyor...

Kaynak Gazete
Giriş Tarihi:
Markasız çıkmam
Market markalı, diğer adıyla Private Label ürünlerin perakende pazarındaki payı, Türkiye'de her geçen gün artıyor.

'YÜZDE 40 UCUZ'
Tüm dünyada yaygın olarak yaklaşık 40 yıldır, Türkiye'de ise yaygın olarak 10 yıldır marketlerin raflarında yer alıyor. Artık hemen hemen her marketin kendi isimleriyle ürünleri bulunuyor. Market markalı ürünler, düşük üretim maliyetleri, ucuz ambalajları ve çok az reklam giderleri ile tüketiciler için diğer ürünlere göre yüzde 30-40 daha ucuz bir alternatif oluşturuyor. Özel Markalı Ürünler Tedarikçileri Derneği Başkanı Erkan Özdemir, Türkiye'de market markalı ürünlerin pazarının çok hızlı büyüdüğünü söyledi. Gelişmiş ülkelerde özel markalı ürünlerin perakende pazarının yüzde 35-50'sini oluşturduğunu belirten Özdemir, şöyle konuştu: "Türkiye'de ise bu oran henüz yüzde 12-13 civarında. Bu da 1.5 milyar dolarlık bir pazar büyüklüğü anlamına geliyor. Ama 2012 yılını en az yüzde 25 büyümeyle ve 2 milyar dolarlık bir pazar büyüklüğü ile kapatacağımızı öngörüyoruz." Özdemir, market markalı ürünlerin, bilinen markalar kadar kaliteli olduğunu kaydederek, bu ürünlerin yüzde 30-40 arasında fiyat avantajı sağladığını, bilinçli tüketicinin market markalı ürünlere yöneldiğini vurguladı.

DİA markalı ürünler

Ürün............................Fiyat......DiaSA
Card'lı Peynir (1 kg) ..................7.25 ........6.99
Süt (1 lt)..........................1.35 ........1.29
Pirinç (2.5 kg) ................7.99 ........6.99
Mercimek (1 kg) ..........2.15 ........1.99
Şeker (2 kg)....................4.95 ........4.89
Yoğurt (3 kg) ................6.35 ........5.89
Tel peynir (250 gr)........3.65 ........3.49
Domates salçası (830 gr)..2.75 ........2.69
Makarna (500 gr) ........0.65 ........0.59
Dermason fasulye (1 kg)..3.25 ........2.99

KİM markalı ürünler

Ürün..................................................Fiyat (TL)
Kuru pasta (1 kg)........................ 12.90
Baton pasta (adet) ........................9.99
Turta (1 kg).................................. 10.99
Yaş pasta (adet)................................10

UYUM markalı ürünler

Ürün ................................................Fiyat ..........İndirimli
Aşurelik buğday (1 kg) ..........1.85 ............1.85
Barbunya (1 kg) ..........................5.95 ........4.59
Çiğ köftelik bulgur (1 kg) ..........1.85 ........1.59
Dermason fasulye (1 kg) ..........6.45 ........5.59
Fasulye sıra (1 kg)........................4.35 ........3.59
Pilavlık bulgur (1 kg) ..................1.85 ........1.59
Kırmızı mercimek (1 kg) ............2.55 ........1.99
Köftelik bulgur (1 kg) ................1.85 ........1.59
Nohut (1 kg) ................................7.65 ........5.79
Pirinç Gönen (1 kg) ....................4.25 ........3.45
Pirinç Osmancık (1 kg)................2.85 ........2.35
Pirinç pilavlık (1 kg) ....................2.65 ........1.99

MiGROS markalı ürünler

Ürün..................................................Fiyat (TL)
Baldo pirinç (2.5 kg) ......................8.45
Kırmızı mercimek (1 kg) ................ 2.4
Şeker (3 kg) ....................................7.42
Ayçiçek yağı (2 lt) ..........................8.25
Un (5 kg)............................................5.6
Tuz (750 gr) ......................................0.4
Beyaz peynir tam yağlı (1 kg)......7.25
Eski kaşar (400 gr) ..........................6.95
Süt (1 lt) ............................................1.5
Akhisar siyah zeytin (500 gr)........3.99
Dana döş kıymalık et (1 kg) ......17.99

Özlem Kamer Tercanlı