Dosya kabarık
TAKVİM skandalların peşini bırakmadı; Rekabet Kurumu İDO'da inceleme başlattı. Müfettişlerin önünde yüzlerce skandal dosya olacak
Giriş Tarihi:
TAKVİM'in günlerdir peşini bırakmadığı İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO) hakkında yapılan şikayetleri değerlendiren Rekabet Kurumu, İDO'yu incelemeye aldı. Kurum, 'İDOZEDE'lerden gerek gazetemize gerekse sosyal paylaşım sitelerine yapılan binlerce şikayeti değerlendirecek. İşi zor görünen Rekabet Kurumu, yüzlerce dosyayı inceleyecek. Rekabet Kurumu'nun önüne gelecek olan skandallardan bazıları şöyle... Esnek ve dinamik fiyat politikasıyla saniye saniye fiyat artırıp vatandaşa haksızlık yapıyorlar. Tekel olmanın verdiği avantajla istedikleri fiyatı uygulayorlar. Uçak fiyatına bilet satıyorlar. Biletlerde kesinlikle değişiklik yapmıyorlar. İptal ettikleri biletlerin parasını eksik ödüyorlar. İnternetten yapılan satışlarda tüketicinin rızası olmadan hizmet bedeli tahsil ediyorlar. Havanın güzel olmasına rağmen, hava muhalefeti bahanesiyle, dolduramadıkları seferleri iptal ediyorlar. Deniz otobüslerindeki koltukları cam kenarı, koridor gibi ayrımlarla değişik fiyatlarla satıp, vatandaşı bu fiyattan bilet almaya zorluyorlar. 'Promosyonlu bilet satıyoruz' duyurusu yapmalarına rağmen, vatandaş bu biletlere bir türlü ulaşamıyor. Deniz otobüslerindeki büfelerde fahiş fiyatlar uyguluyorlar. Aynı koltuğu 2, hatta 3 kişiye satarak vatandaşı zor durumda bırakıyorlar. İşi olan insanlar ayakta gitmek zorunda kalıyor. 20 TL fazla para veren araç sahibi, kuyrukta öne geçiyor. Bu şekilde ayrımcılık yapıyorlar...
4 ORTAĞI VAR
* Akfen Holding yüzde 30 (Hamdi Akın)
* Bilkent Holding yüzde 30 (Ali Doğramacı)
* Souter Investments yüzde 30 (Brian Souter)
* Sera Yatırım yüzde 10 (Sani Şener)
PARAYI ALDI BİLET YOK
RECEP ÖZEN: İDO'dan telefonla bilet almak için aradım. Operatörle tam 40 dakika konuştum, 3 sefer biletin son aşamasından geri döndük. Bu 3 denemenin 2 keresinde kredi kartımdan bilet tutarını da çektiler. 3'üncüsüne limit yetmedi. Operatör, karttan parayı çektikten sonra koltukların ayrı ayrı yerlerde olduğunu bildirdi. Bu yüzden de işlemi iptal ettik. Fakat sonuçta parayı aldı, bilet ortada yok. Tam bir rezalet.
1.5 AYDIR ÖDEMİYORLAR
F. ELİF F.: 24 Mayıs 2012 için aldığım 6 kişilik gidiş-dönüş biletlerimi iptal ettirmek istedim. Gidiş biletlerini 24 saatten az kaldığı için ne iptal ettiler ne de açığa aldılar. Dönüş biletlerim iptal edildi. En kısa zamanda paramı iade edeceklerini söylediler. Aradan 1.5 ay geçti, hâlâ ödeme yok. Benim 342 lira olan zararımın 180 lirası zaten yandı.
iiiDOZEDE ayyyakttta
60 AYLIK OĞLUMA ÖĞRENCİ BİLETİ KESTİLER
ESER T.: İDO 66 aya kadar olan çocukları bebek olarak kabul ettiğini belirtip, henüz 60 aylık bile olmamış oğlum için öğrenci bileti kesmeye çalışıyor. Çünkü 2012 yılının başında oğlum zaten 60 aylık olmuşmuş. Çok yanlış bir uygulama. Ancak diğer şikayetlerden de görüldüğü üzere İDO çok yanlış hareketlerde bulunuyor.
AYNI KOLTUĞU 2 KEZ SATIYOR
SEDAT B.: İDO yanımdaki 2 koltuğu 4 farklı kişiye satmış. Koca deniz otobüsünde yer yoktu ve 2 kişi ayakta gitmek zorunda kaldı. Ayrıca yiyecek ve içecekler İsviçre kadar pahalı. İnternetten bilet satın alırken bütün kimlik bilgileri isteniyor. Bu arada zaman geçiyor ve bilet fiyatı artıyor.
DEĞİŞTİRMEDİLER BİLETİM YANDI
DİLGE EMLEK: İDOBÜS'ten almış olduğum biletimi kalkışa 22 saat kala değiştirmek istedim. İDOBÜS'ün sitesinde kalkışa 6 saat kalaya kadar biletin açığa alınabileceği yazıyordu. Müşteri hizmetleri, bunun mümkün olduğunu söyledi. Garaja gittiğimde ise oradaki görevliden, böyle bir şey olmadığını ve biletimin yandığını öğrendim. Paramı da geri vermediler.
İADE YAPMAK MÜMKÜN DEĞİL
SEDAT Ö: İDOBÜS'ten İzmir-İstanbul yönüne aldığım, 10 Haziran 2012 tarihindeki biletimi iptal ettirdim. Müşteri temsilcileri para iade formu oluşturdu ve ertesi gün iadenin gerçekleşeceğine dair tarafıma geri bildirim yapıldı. Hâlâ iadem gerçekleşmedi. Paramı ne zaman alacağım belli değil.
4 ORTAĞI VAR
* Akfen Holding yüzde 30 (Hamdi Akın)
* Bilkent Holding yüzde 30 (Ali Doğramacı)
* Souter Investments yüzde 30 (Brian Souter)
* Sera Yatırım yüzde 10 (Sani Şener)
PARAYI ALDI BİLET YOK
RECEP ÖZEN: İDO'dan telefonla bilet almak için aradım. Operatörle tam 40 dakika konuştum, 3 sefer biletin son aşamasından geri döndük. Bu 3 denemenin 2 keresinde kredi kartımdan bilet tutarını da çektiler. 3'üncüsüne limit yetmedi. Operatör, karttan parayı çektikten sonra koltukların ayrı ayrı yerlerde olduğunu bildirdi. Bu yüzden de işlemi iptal ettik. Fakat sonuçta parayı aldı, bilet ortada yok. Tam bir rezalet.
1.5 AYDIR ÖDEMİYORLAR
F. ELİF F.: 24 Mayıs 2012 için aldığım 6 kişilik gidiş-dönüş biletlerimi iptal ettirmek istedim. Gidiş biletlerini 24 saatten az kaldığı için ne iptal ettiler ne de açığa aldılar. Dönüş biletlerim iptal edildi. En kısa zamanda paramı iade edeceklerini söylediler. Aradan 1.5 ay geçti, hâlâ ödeme yok. Benim 342 lira olan zararımın 180 lirası zaten yandı.
iiiDOZEDE ayyyakttta
60 AYLIK OĞLUMA ÖĞRENCİ BİLETİ KESTİLER
ESER T.: İDO 66 aya kadar olan çocukları bebek olarak kabul ettiğini belirtip, henüz 60 aylık bile olmamış oğlum için öğrenci bileti kesmeye çalışıyor. Çünkü 2012 yılının başında oğlum zaten 60 aylık olmuşmuş. Çok yanlış bir uygulama. Ancak diğer şikayetlerden de görüldüğü üzere İDO çok yanlış hareketlerde bulunuyor.
AYNI KOLTUĞU 2 KEZ SATIYOR
SEDAT B.: İDO yanımdaki 2 koltuğu 4 farklı kişiye satmış. Koca deniz otobüsünde yer yoktu ve 2 kişi ayakta gitmek zorunda kaldı. Ayrıca yiyecek ve içecekler İsviçre kadar pahalı. İnternetten bilet satın alırken bütün kimlik bilgileri isteniyor. Bu arada zaman geçiyor ve bilet fiyatı artıyor.
DEĞİŞTİRMEDİLER BİLETİM YANDI
DİLGE EMLEK: İDOBÜS'ten almış olduğum biletimi kalkışa 22 saat kala değiştirmek istedim. İDOBÜS'ün sitesinde kalkışa 6 saat kalaya kadar biletin açığa alınabileceği yazıyordu. Müşteri hizmetleri, bunun mümkün olduğunu söyledi. Garaja gittiğimde ise oradaki görevliden, böyle bir şey olmadığını ve biletimin yandığını öğrendim. Paramı da geri vermediler.
İADE YAPMAK MÜMKÜN DEĞİL
SEDAT Ö: İDOBÜS'ten İzmir-İstanbul yönüne aldığım, 10 Haziran 2012 tarihindeki biletimi iptal ettirdim. Müşteri temsilcileri para iade formu oluşturdu ve ertesi gün iadenin gerçekleşeceğine dair tarafıma geri bildirim yapıldı. Hâlâ iadem gerçekleşmedi. Paramı ne zaman alacağım belli değil.