Bugünkü
Takvim

İçten dıştan renkli koruma

Genç ve dinamik bir cilt için besinlerin sihirli dünyasından faydalanmak gerekiyor. i önlerken, cildi hasarlara karşı koruyor, kırmızı üzüm cildi parlatıyor

ABONE OL
İçten dıştan renkli koruma
Mor ve kırmızı üzüm, bitter çikolata, zeytinyağı, , kahve, ceviz, sarı biber... Bu rengarenk besinlerin metabolizmaya olduğu kadar cilt sağlığı için de önemli faydaları bulunuyor. Sofralarında düzenli sebze ve meyve bulunduran, yağlı ve şekerli gıdalardan uzak duran kişiler cilt sağlıklarını ve güzelliklerini uzun yıllar sürdürebiliyor. Uzmanlar, besinlerin cilt sağlığı üzerindeki etkilerini anlatıyor:

ZEYTİNYAĞI:
Tekli doymamış yağ asitleri ve antioksidan polifenol bileşikler sayesinde yaşlanmayı yavaşlatır. Çiğ olarak salatalarda veya sebze yemeklerinde kullanılabilir. Her ne kadar sağlıklı bir yağ olsa da aşırı tüketimi önerilmez.

BİTTER ÇİKOLATA:
Kakaoda bulunan flavanoller ve antioksidan özellikteki bitki bileşenleri cildi nemlendirir ve dolaşımı düzenler. 12 hafta boyunca yüksek oranda kakao flavanolleri içeren içecek tüketen kadınlarda, tüketmeyenlere göre ciltte pullanma ve pürüzlerde azalma gözlenmiştir. Kakaonun faydalarından yararlanıp, aynı zamanda kilo alımını önlemek adına günlük 28 gram şekilde tüketim yapmak gerekiyor.

TÜRK KAHVESİ:
Her gün kahve içen kadınlarda, içmeyenlere göre cilt kanseri riski daha düşük bulunmuştur. Kahve çekirdeklerinin kavrulma işlemine göre antioksidan içeriği değişir. Orta derecede kavrulma yöntemi tercih edilmelidir. Her gün bir fincan şekersiz Türk kahvesi ve bir kare bitter çikolata, hem kan şekerini dengeler hem de cilde ışıltı verir.

SARI BİBER:
Bir günde 250 gram sarı biber tüketenlerin kazayağı bölgesi başta olmak üzere tüm yüzde daha az kırışıklık olduğu gözlenmiştir. Bir sarı biber yaklaşık olarak 190 gramdır.

KIRMIZI VE MOR ÜZÜM:
Bu üzüm çeşitlerini çekirdeği ile yiyin. İçeriğindeki resveratrol sayesinde cildi güneşin zararlı etkilerinden ve dolayısıyla cilt inden korur. Her gün bir porsiyon mor üzüm tüketmeye özen gösterilmelidir. Üzümü iyi çiğnenmiş bir şekilde çekirdekleri ile birlikte tüketmek faydasını artıracaktır.

CEVİZ, FINDIK VE BADEM:
Omega-3 yağ asitlerinin en iyi bitkisel kaynaklarıdır. Çinko ve E vitaminini yüksek içermeleri sayesinde yara iyileşmesinde, doku hasarının korunması ve hücre yenilenmesinde rol alarak cilt yaşlanmasını geciktirirler. Günlük 2 adet ceviz veya 5 adet badem, fındık tüketilmelidir.

SARDALYA VE SOMON:
Sardalya ve somon: 100 gram sardalya 1,5 gram Omega 3 yağ asitlerini içerir. Omega-3 yağ asitlerinin, özellikle aknenin temel sebeplerinden olan inflamasyonu kırıcı etkileri vardır. Omega-3 yağ asitleri balıklarda yüksek oranda bulunmaktadır; sardalya ve sonra somon en iyi kaynaklardır. Haftada en az 3 kez balık tüketimi önemlidir.

DOMATES
Antioksidan likopen içeriği sayesinde cildi güneşten korur. Zeytinyağı ile birlikte tüketilirse koruyucu etkisi artmaktadır. Güneş kremi kullanımı yine de ihmal edilmemelidir. 5 tatlı kaşığı domates püresi ve 1 tatlı kaşığı zeytinyağını 12 hafta boyunca tüketen kişilerin ciltlerinde, sadece zeytinyağı tüketenlere kıyasla yüzde 33 daha fazla güneş koruyucu etki gözlenmiştir. Domates püre haline getirildiğinde, içeriğindeki likopen miktarının arttığı unutulmamalıdır.




kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.