Bugünkü
Takvim

Hazımsızlığa anason

ABONE OL
Hazımsızlığa anason
Zengin iftar sofraları sonrası can sıkıyor. Prof. Dr. Ziya Mocan, "Anason, rezene ve yeşil çay ile bu sorundan kurtulmak mümkün" diyor ve hazımsızlığa karşı şu önerilerde bulunuyor: Yemek sonrasında içilen rezene, anason, zencefil ve yeşil çay hazımsızlığa, sindirime yardımcıdır. Günde 2 fincan tüketin. İftarda kesinlikle birdenbire ve hızlıca yemek yenmemelidir. Besinlerin çiğneme zamanını artırın. İftara çorbayla başlayın. Sofralarda mutlaka pişmiş ve çiğ sebzelere yer verin. İftarda ağır, yağlı, acılı, soslu ve kızartma gibi yemeklerden mümkün olduğunca uzak durun. Ramazan ayındaki beslenme değişikliğine bağlı olarak görülen kabızlığı önlemek için iftarda veya iftardan 1-2 saat sonra kayısı, kuru erik tüketin. Günün uzun olmasını avantaj bilerek iftardan 2 saat sonra hafif tempolu yürüyüş yapmak sindirime yardımcı olur. Ramazanda tarçın kan şekerini düzenler. Nane yapraklarını da suyun içerisine katabilirsiniz.

Sahurda fazla çay içmek su kaybettirir. Bu nedenle miktarına ve açık olmasına dikkat edilmesi gerekiyor.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.