Bugünkü
Takvim

Cildinize

Spor yapmak, bol bol su içmek ve dengeli bir beslenme için en temel davranışlardır. Cildin en çok ihtiyacı olan besinler ise , brokoli ve kırmızı ettir

ABONE OL
Cildinize kivi
Beslenmemiz saçlarımız cildimiz ve tırnaklarımızı da etkilemektedir. Cildinizdeki kırışıklıkların, saç dökülmesi veya tırnak kırılmasının nedenlerini merak ediyor musunuz? nda en önemli vitamin A vitaminidir. A vitamini havuç, yumurta sarısı ve brokoli de bolca bulunur. C vitamini, selenyum, dengeli beslenme, spor ve su cilt sağlığı ve kırışıklıkların giderilmesi veya oluşumunun engellenmesinde önemlidir. Genç ciltlerde daha çok kan akımı varken, yaşlılıkta azalan kan akımı ve daha çok ultraviyoleye tabii kalmış yıpranmış, daha çok serbest radikallerin oluştuğu ciltte, daha çok C vitamin gereklidir. Cilt kırışıklıkları konusunda içki ve sigaranın da çok etkisi vardır. Sigara içerdiği maddeler nedeni ile damarların büzülmesine ve kan akımının azalmasına neden olur. Ciltte tahriş ve kurumalara neden olur.

GÜNEŞTEN KORUNUN
Vücuda su alımı da çok önemli bir faktördür, ciltte bulunan hücrelerin su içeriklerin tam olması, yağ ve ter bezlerinin normal fonksiyonları için su çok önemlidir. Doğal olarak cildi nemlendirir. Bir kişinin günde 3 litre sıvı alması gerekir. Dolaşımın artması ve düzenli olması, hücrelere daha düzenli besin ve oksijen taşınması demektir. Daha sağlıklı bir vücut için spor da çok önemli bir faktördür. Dengeli bir beslenme, güneşten korunma, spor yapmak ve bol bol su içmek, cilt sağlığı için yapılması gereken en temel davranışlardır.

KOENZİM Q 10:
Antioksidan özelliğiyle yaşlanmanın etkilerini azaltıcı rolü üstlenmektedir ve bu etkisiyle cilt ve saç sağlığı yönünde de olumlu etkilerde bulunmaktadır. Uskumru, sardalye, yer fıstığı, kalp, karaciğer, böbrek ve sığır etinde bulunur.

E VİTAMİNİ

Ciltte kırışıklıkların oluşumuna engel olan bir diğer mekanizma da E vitaminidir. Güneşlenmeden 8 saat sonra uygulanan E vitamini yağı, cildi korur ve şişme oluşumunu engeller. Başta tahıllar olmak üzere ıspanak, kabak, lahana, marul, zeytinyağı, fındık, ceviz, yumurta sarısı, domates ve patateste bolca bulunur.

BİOTİN:
Sağlıklı ve parlak cilt ve saçlar için ayrıca sinir sağlığı içinde önemli rol oynamaktadır. Özellikle; süt, yumurta, domates, greyfurt, badem, marul ve karnabaharda bulunmaktadır.

LİPOİK ASİT:
Serbest radikallerin vücudumuzda yarattığı tahribata karşı koruyucu etkisiyle cilt hücrelerinin yenilenmesini sağladığı ve böylelikle daha dinç, canlı ve genç görünmesini sağladığı görülmektedir. Özellikle brokoli, ıspanak, domates, tahıl ürünlerinde ve az yağlı ve yağsız kırmızı ette bulunmaktadır. Ancak burada önemli olan tüketilen besin miktarıdır.

SELENYUM:
Topraktaki selenyum içeriği doğrultusunda bazı bölgelerde alım eksikliği olur. Cilt sağlığı için günlük önerilen minimum miktar 50 - 200 mikrogramdır. 100 mikrogramın üzerindeki yüksek dozlarda zarar verici olabilmektedir. Özellikle soğan, sarımsak, mantar ve ton balığı yüksek miktarlarda selenyum içerir.

SAÇLARA TARÇIN:
Saçlarımızın sağlığı da beslenmemizden etkilenir. Özellikle de saç dökülmesi önemli bir saç sağlığı sorunudur. Daha sağlıklı saçlar için beslenmemizde B6 Vitamini, biotin, inositol, folik asit, magnezyum, kükürt ve çinko alımına yer vermeliyiz. Saçların uzaması için özellikle B vitaminlerinin önemi vardır. B6 vitamin eksikliği ve folik asit özellikle erkeklerde saç dökülmesine neden olur. Bu mineraller en çok bamya, karaciğer, fındık, tarçın ve sarımsakta bulunur.

Taylan KÜMELİ


kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.