Bugünkü
Takvim

50'yi deviren yesin

Yaş 50 olunca hastalık riski artıyor, beden yavaşlıyor. Uzmanlar ise yarım asırı geçenler için fasulye, ve öneriyor

50'yi deviren domates yesin

Güçlü bir antidoksan kaynağıdır. Kanser hücrelerinin yayılmasını önler. Damarları korur. Domates suyu da kanser ve kalp hastalıklarına karşı iyi bir koruyucudur.

ULAF
Yulaf kalp hastalığına yakalanma riskini azaltıyor. Yulafın bu özelliği içeriğinde bulunan bol miktarda beta-glucanlardan kaynaklanıyor.

BADEM
Kan şekeri seviyesini dengeleyiyor. Her gün bir avuç yemek, diyabet ve kalp damar hastalıklarına karşı koruma sağlıyor.

FASULYE
Kemikleri kuvvetlendirir, erkeklerde cinsel üretkenliğe olumlu katkı yapar. Kolesterol seviyesini düşürür. Haftada iki veya üç kez yenmeli.

BROKOLi
Kansere karşı en iyi koruyucuların başında gelir. Hem vitamin kaynağıdır hem de lif zengini olduğu için kabızlığı da önler.

KİRAZ
Kiraz ve vişne orta yaşta belirtileri ile ortaya çıkan gut hastalığı ve kireçlenmeye karşı koruma sağlıyor. Ürit asiti dengeleyen bu meyvelerin suyu da yararlı oluyor.


Omega 3 içeren balık kalp atış hızını ve tansiyonu düzenler. Haftada en az 3 kez yenmesi tavsiye edilir.

SÜT
Tam yağlı süt içmek 50 yaşından sonra muhtemel kas kayıplarını azaltır. Kemikleri güçlendirir. Günde bir bardak süt içilmesi öneriliyor.

TAVUK
Mükemmel bir protein kaynağı. 200 gramlık derisi yüzülmüş bir göğüste 60 gram protein var. Kilo kontrolü ve kas için çok iyi gelir.


kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.