Çin'de bulunan Huashan Yürüyüş Yolu dünyanın en tehlikeli doğa yürüyüşü yollarından birisi olarak kabul ediliyor. Kimi yerlerde neredeyse 90 derecelik bir açıyla tırmanmak zorunda kalınan bu yolun büyük bir kısmı da genişliği 50 cm'yi geçmeyen ve dağın yamaçlarına çakılmış tahta yollar üzerinde yapılıyor. Dik ve tehlikeli olmasının yanı sıra harika manzarası ile ilgi odağı olan parkurda, en alttan en tepeye çıkabilmek için çok tehlikeli yollarda hiç durmadan 7 saat yürümek gerekiyor. Yükseklik korkusu olanların tercih etmemesi gereken bu yol, tüm dünyadan maceraperestlerin gözdesi haline gelmiş bulunuyor. Her yıl bir çok ölümlü kazaya neden olmasına rağmen insanların hala çıldırmışcasına, ziyaretleri akın akın tüm hızıyla devam ediyor… UOLIANG TÜNELİ, ÇİN: 13 kişi 5 yıl boyunca bu yol için çalıştı 1970'li yıllarda köy sakinleri artık kendilerini dağın gerisindeki açıklığa ulaşmalarını sağlayacak bir yol yapmaları gerektiğine karar verdiler. Dağın yol yapılacak bir yapıda olmaması, içlerinden birçoğunun vazgeçmesine neden oldu. Ancak köyün ağası Shen Mingxin halkını ikna etmeyi başardı. Köylüler daha sonra keçilerini ve şifalı bitkilerini satarak modern çekiç ve balyoz gibi araçlar satın aldılar. En güçlü 13 köylü yolu açmak için çalışmaya başladı. 5 metre yüksekliğinde ve 4 metre enindeki 1200 metrelik yolu bitirmeleri 5 yıllarını aldı. Bu sadece çok güç gerektiren değil, aynı zamanda çok da tehlikeli bir iş olduğu için, birçok köylü yol yapımında kazalar sonucu hayatını kaybetti. Tünelin genişliği yaklaşık 4 metre olduğundan, sürücüler geçerken son derece dikkatli olmalı. Yol güzergahı dağın tam yamacından geçiyor, birçok yerde aşağı düşmenizi engelleyecek hiçbir şey yok. Tünel 1.2 km uzunluğunda. Aynı adı taşıyan bir köye çıkan dağlık bir arazide yer alıyor. MAEKLONG DEMİRYOLU PAZARI, TAYLAND: Tren geliyor, tezgahları toplayın! İlk bakışta Maeklong Market, yüzlerce Tayland pazarından biri gibi görünüyor. Ancak pazardaki tezgahların arasından geçen trenin düdüğünü duymanız lazım! Satıcılar yaklaşık 15 km/s'lik bir hızda hareket eden tren gelirken, alelacele mallarını alıp çadırlarını birkaç saniye içinde topluyorlar. YUNGAS YOLU, BOLİVYA: Sadece üç metrecik! Virajlarının birçoğunda bariyer olmayan Yungas Yolu sadece 3 metre genişliğinde. Bir otobüsün dönmesinin mümkün olmayacağı virajlar, iki aracın yan yana geçmesinin mümkün olmadığı bir yer… Hava durumu tahmin edilemeyen, güneş açacağını sanarken birden sisin bastığı, dünyanın en tehlikeli virajlarına bir metre önünüzü bile görmeden girdiğiniz bir yol… Bunca şeye rağmen neden o yolda hala arabalar? Ana yoldan kasabalarına bağlanan tek yol bu ise fazla bir şansınız yok da ondan! Macera ve adrenalin tutkunlarının, motosiklet veya bisikletle yola çıkanların 'Bolivya' da gezilecek yerler' listesi hazırlarkan defterlerinin en başına yazdıkları yer burası... Bugün artık Yungas' a ulaşmak için yeni asfalt bir yol yapıldı. Bu nedenle, çok az araç bu eski yolu kullanıyor. Bisikletle yola çıkarken size ilk söylenen; eğer karşınızda araç gelirse panik yapmamanız ve yolun solunda durmanız. Yani uçurum kenarında… Amaç, karşıdan gelen aracın sizi görmesi. Aynı zamanda yol sadece 3 metre olduğu için araçlar mümkün olduğunca içeriden dönüş yapmaya çalışıyor. EYRE OTOYOLU, AVUSTRALYA: Dikkat kanguru çıkabilir! İlk bakışta sakin ve sıkıcı olarak gözüken bu yol, birdenbire korku filmine dönüşebilir! Özellikle gün doğumu ve gün batımı saatinde seyahat edenler bolca kanguru, deve kuşu ve bazen deve tarafından rahatsız edilebilirler. Fakat gece yarısında bu yolda seyahat edenler ise mükemmel berrak bir gökyüzü manzarasıyla ödüllendirilirler. 96 kilometre boyunca ne bir köy var ne de bir benzinlik! Bu otoyolda yapılan kazaların sayısı gerçekten yüksek. Nedeni ise oldukça basit: Manzara çok monoton ve sürücüler uyuyakalıyorlar! ŞEYTANBURNU DEMİRYOLU, EKVADOR Bu demiryolu, 800 metre yükseklikte aynı adı taşıyan kaya üzerine inşa edilmiş. Yakın zamana kadar, turistlerin vagonlara binmelerine izin verilirdi, ancak artık yasak. PAMBAN DEMİRYOLU KÖPRÜSÜ, HİNDİSTAN Pamban Köprüsü, Hindistan'ı adalara bağlıyor. 1964 yılında Palk Boğazı'nın güçlü rüzgarları tarafından yok edildiği için rüzgar hızı 55 km/saat'i aştığında, trenler muhtemel tehlikeyle ilgili özel bir uyarı sinyali alıyor. KARAKORAM OTOYOLU, PAKİSTAN-ÇİN 1300 km uzunluğundaki Karakoram Otoyolu, dünyanın en yüksek irtifalı uluslararası karayolu olarak kabul ediliyor. Yazın muson yağmurlarıyla sık sık yıkanıyor ve heyelanlara neden olur. Kışın ise hava koşulları ve çığlar nedeniyle otoyol kapanıyor. GOIS GEÇİDİ, FRANSA Gün içerisinde iki kez yaşanan gelgit 4 kilometrelik yolun gözden kaybolmasına sebep oluyor. Bu nedenle, yol günde 2 kez yalnızca birkaç saatliğine kullanılabiliyor. Suların yükseldiği zamana denk gelen insanlar içinse yol kenarlarının belli noktalarında tırmanabilecekleri kurtarma kuleleri bulunuyor. LEH-MANALİ OTOYOLU, HİNDİSTAN Karlı dağlar ve yüksek ovalardan geçerek Himachal Pradesh ile Ladakh bölgeleri arasında uzanan bu rüzgarlı yol 490 km uzunlukta. Hindistan'ın en güzel yollarından biri olarak görülüyor. Dereler ve buzullar eşliğinde dağlardan inip çıkan ve dar geçitlerden geçen bu yol kimi zaman dudak uçuklatıyor, kimi zaman da en güzel manzara ziyafeti sunuyor. TİANMEN DAĞ YOLU, ÇİN M.S. 260 yıllarında dağdaki bir mağaranın duvarı yıkılınca, dağ gökyüzüne açılan bir kapıya benzedi. Bu durum sonucunda dağa, 'cennet kapısı' anlamına gelen Tianmen adı verildi. Tianmen Milli Parkı'nın içinde bulunan dağın yüksekliği 1.279 metre. Ulaşımı ise 11 kilometre uzunluğundaki bir yolla sağlanıyor. Görünümüyle adeta bir labirente benzeyen yolda, 99 keskin viraj bulunuyor. Tianmen Yolu; tehlikeli virajları, dar yapısı ve uçurum kenarından kıvrılarak yükselmesi nedeniyle oldukça tehlikeli. Dağa teleferikle de çıkmak mümkün. Bu teleferik ise 7.455 metre uzunluğuyla dünyanın en uzun teleferiği. SALAR DE UYUNİ YOLU, BOLİVYA Kurutulmuş Salar de Uyuni gölü boyunca uzanan karayolu, deniz seviyesinden 3 bin 650 metre yükseklikte bulunuyor. Manzara mükemmel, her şey şahane… Ama bu yolda kaybolmak işten bile değil. Zaten cep telefonları da çekmiyor. Geceleri sıcaklık eksi 30 dereceye düştüğünden tek başınıza gitmenizi tavsiye etmiyoruz. Profesyonel turlara katılmak daha mantıklı olabilir. SKIPPERS KANYON YOLU, YENİ ZELANDA Birden fazla delik ve uçurumlar, dik inişler, ani virajlar, asma köprüler... Yerel araba kiralama şirketleri, bu rotayı geçmeyi düşünen müşterilerine sigorta bile yapmıyor! JAMES W. DALTON OTOYOLU, ALASKA Biraz medeniyetten uzaklaşayım diyorsanız bu yol tam size göre. Kendinizi dünyanın geri kalanından izole olmuş hissedebileceğiniz James W. Dalton otoyoluna çıkarken sırt çantanızda yeterince yiyecek alın. Çünkü 666 kilometrelik yol boyunca sadece 3 tane köy var! Kuzeydeki petrol sahaları ile Fairbanks'i birbirine bağlayan bu yolda tır trafiği yoğun ve bu tırlara yol vermek birinci kural. Diğer bir önemli kural da yanınıza aldığınız 'hayatta kalma' ekipmanını en iyi şekilde kullanmayı öğrenmek. BULUTLARA GİDEN TREN YOLU, ARJANTİN 217 kilometrelik demiryolu yolculuğu sırasında tren, 21 tünel, 42 köprü ve viyadük, 2 spiral ve 2 zikzaktan geçiyor. Erzincan'da, 'dünyanın en zorlu yolları' arasında gösterilen ve yapımı 132 yılda tamamlanan Kemaliye-Divriği arasındaki Taş Yolu, çok sayıda tünel, viraj ve keskin uçurumlarıyla hem yaya hem de araçla gezinti yapmak isteyen macera tutkunlarını cezbediyor. Kemaliye Belediye Başkanı Haznedar: 'Bu yolda büyük yarıklar ve keskin virajlar var. Yedi kilometre boyunca devam eden yolda araçların karşılıklı birbirini görmesi mümkün değil. Burası, dünyanın en zor yollarından birisi' KEMAV Kemaliye Temsilcisi Güneysu: 'Buraya gelen birçok insan araçla gitmelerini bırakın 'Ben daha yürüyemeyeceğim' diye heyecan ve korkusunu dile getirip duruyor' Dünyanın en zorlu yolları arasında gösterilen Bayburt-Trabzon arasında bulunan Soğanlı Dağı üzerindeki Derebaşı Virajları, yeni yerler keşfetmek isteyenleri ve heyecan ile macera arayanları bekliyor. Dünyanın en zorlu yollarını tanıtan bir internet sitesince 'dünyanın en tehlikeli yolu' olarak seçilen Trabzon-Bayburt arasındaki dağ yamaçlarından geçen Derebaşı Virajları, macera severleri bekliyor. Kullanıcılarına dünya genelindeki tehlikeli ve zorlu yolların tanıtımını yapan www.dangerousroads.org adlı site tarafından 2 yıl önce dünyanın en tehlikeli yolu olarak belirlenen Derebaşı Virajları, Trabzon ile Bayburt illerini en kısa mesafe olan 3 bin 500 metre yükseklikteki Soğanlı Dağı üzerinden birbirine bağlıyor. Yaklaşık 106 kilometrelik güzergahtaki Derebaşı Virajları'nın Bolivya'da 'ölüm yolu' olarak nitelendirilen yoldan yer yer daha tehlikeli olduğu belirtiliyor. Trabzon'un Of ilçesinden başlayarak Bayburt'a kadar uzanan D915 yolunun Karaçam mevkisindeki Derebaşı Virajları bölümünde yer alan 13 keskin virajın tek seferde dönülmesi mümkün olmuyor. Yol, ilk olarak 1914 yılındaki Rus işgali sırasında yöre halkı çalıştırılarak arazideki sarp kayalıklarda adeta iğne ile kuyu kazarak inşa edildi.Karadeniz sınırında yer alması nedeniyle sis, yağmur, heyelan, kar ve çığ gibi doğa olaylarının yaygın yaşandığı Derebaşı Virajları mevkisi, bu özellikleriyle dünya genelinde 'zor yol' olarak anılıyor. Bayburt-Trabzon arasındaki karayoluna kar yağışı nedeniyle yılın 6 ayı ulaşım sağlanamıyor.Yöre halkı ise her türden kara aracıyla yolu kullanmaya devam ediyor. D915 nolu Bayburt yolu site kullanıcıları tarafından 'Dünyanın en tehlikeli yolu' seçildi. Site kullanıcıları yolu, 'Ölüm yolu' olarak nitelendirilen Bolivya'daki yoldan daha tehlikeli olarak tanımlandı. Sitede yer alan bilgilerde, yolun 106 kilometre uzunluğunda olduğu ve 29 keskin virajdan oluştuğu belirtiliyor. 2 bin 35 metre yüksekliğindeki Soğanlı Dağı eteklerinde yer aldığı aktarılan yolun ne kadar zor bir güzergah olduğu anlatılırken... 'Bazı virajları tek seferde dönemezsiniz, yol 1916 yılında Rus askerleri tarafından yapıldı' deniliyor. Yolun kenarlarında korkuluk olmaması da site kullanıcıları tarafından dikkat çekilen bir nokta oldu. Sitede, yolun en tehlikeli bölümünün Derebaşı tesislerinin bulunduğu yer olduğu, bu bölümün de genelde kar ve tipi nedeniyle kapalı olduğu ifade edildi. Site kullanıcıları, yolun tehlike sıralamasında Bolivya'daki yolu geçtiğini sık sık belirtirken, o yolun sadece turistik amaçlı kullanıldığını, Bayburt'taki yolun ise insanlar için önemli bir güzergah olduğunu anlattılar.Dünyanın tehlikeli yollarını gezerek değerlendirme yapan site kullanıcıları, Bayburt'taki yol için 'sözler ve fotograflar ne kadar tehlikeli olduğunu anlatamaz' yorumunda bulundular. İşte 'dangerousroads' sitesine göre Türkiye'nin de en tehlike yolları... Kuş Yuvası GeçidiKarapınar - Gümüşkavak Yolu üzerindeki Kuş Yuvası Geçidi, yokuş yukarı, keskin zikzaklarla dolu ve dar bir geçittir. 1401 metre yükseklikte bir noktada yer alır. Bayburt - Of Yolu Dünyanın en zorlu yollarından biridir. Dağ eteklerindeki yüzlerce kilometre yol bariyersizdir. Sertavul GeçidiKaraman ile Mersin sınırlarında yer alan, Torosların eteklerinde seyreden 1660 metre yükseklikteki Sertavul Geçidi, tehlikeli bir dağ geçididir. Ovit Dağı GeçidiTürkiye'nin kuzeydoğusunda, Rize ile Erzurum arasında yer alan Ovit Dağı Geçidi 2640 rakımdadır. Uzungöl YoluUzungöl Yolu, Trabzon'un Çaykara ilçesinde bulunan 1125 metre yükseklikteki bir dağ gölü yoludur. Çamlıbel Geçidi Türkiye'nin en doğu noktalarından birinde yer alan, 2640 metre yükseklikte, Artvin'deki bir geçittir. Kemaliye Taş Yolu dünyanın en keskin yollarından biridir. Doğu Anadolu Bölgesi'nde yer alan bu yol, çeşitli tünelleri, bariyersiz yolları ve sert virajlarıyla dünyaca ünlü Guoliang Tünel'inden bile korkutucudur. Gezbeli Geçidi Adana'nın Tufanbeyli ilçesi üzerinden konuşlanan bu yol 1990 metre yükseklikte yer alan bir dağ yoludur. Kop Dağı GeçidiKop Geçidi Erzurum dolaylarında, 2409 rakımda yer alan bir geçittir. Aşırı yükseklik ve bölgenin sert ikliminin yanında arazinin engebesi nedeniyle de oldukça tehlikeli bir yoldur. D-687 YoluBeyşehir ve Taşağıl arasındaki 148 kilometre uzunluğundaki bu dağ yolu, 22 km süren çakıllı kısmıyla dünyadaki bisikletçiler arasında oldukça ünlüdür. Ağzıaçık Geçidi2248 metre yükseklikteki bir dağ yoludur. Yağdonduran Geçidi Sivas dolaylarında, 1750 metre yüksekliğe kurulmuş bir dağ yoludur. Yolun yerleştiği coğrafya o kadar soğuktur ki, yağı bile dondurabilir esprisinden yola çıkılarak adı Yağdonduran Geçidi olmuştur. Ilgazdağı GeçidiTürkiye'nin en kuzey noktalarından birinde, Kastamonu dolaylarında yer alan bu yol 1875 metre yükseklikte bir dağ yoludur. Çukuryurt Geçidiİç Anadolu Bölgesi'de Konya üzerinde yer alan oldukça sarp bir dağ yoludur. Karasar Geçidi1950 metre yükseklikte, Sivas'ta yer alan bir dağ yoludur. Dallıkavak Geçidi2349 metre yükseklikte yer alan, oldukça sert virajlara ve sık sık buzlanan yollara sahip bir yoldur. Zigana GeçidiZigana Geçidi, Kuzey Anadolu Dağları'nda, Gümüşhane ili sınırları içerisindeki bir geçittir. Rakımı 2032 metredir. Yer yer daralan ve keskin virajları bulunan yol, özellikle kış aylarında çok tehlikeli bir hal alıyor. Gölyurt GeçidiYine Erzurum'da yer alan 2380 m rakımlı bir geçit. Gölyurt Geçidi yüksek yamaçlarda çoğu zaman bariyersiz virajlarıyla listede yerini alıyor. Geminbeli Geçidi 2010 metrelik rakımı ve dar yollarıyla listeye giren Geminbeli Geçidi Sivas'ta bulunmaktadır. Eğribel Geçid Karabel Geçidi Van'da bulunan ve Türkiye'nin en yüksek geçidi olan Karabel aynı zamanda dünyanın araç geçişi yapılabilen en yüksek 25. geçididir. Çimenli GeçidiErzurum'da yer alan Çimenli Geçidi 2335 metrede kurulmuş bir yoldur.