Kapıda vurgun

Dolandırıcılar şimdi de kargo aracılığıyla vurguna başladı. TÜSODER uyardı: 'Hediye kazandınız. Sadece 120 lira kargo ücreti ödeyeceksiniz' denilerek tüketici aldatılıyor

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 18 Mayıs 2015 Güncelleme 18 Mayıs 2015, 02:11
Kapıda vurgun

İÇİNDEKİLER

Kargo aracılığıyla dolandırıcılığa dikkat! Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Hukuk Komisyonu Başkanı avukat Murat Emergen, bu konuda tüketicileri uyardı. Emergen, cep telefonlarına mesaj göndererek veya bazı televizyon ve radyo kanallarında sözde yarışma düzenleyerek tüketicilere ulaşan bazı kişilerin, "Hediye veya çekiliş kazandınız" diyerek dolandırıcılık yöntemlerine yeni bir boyut kazandırdığını söyledi. Emergen, şöyle konuştu:

ÜCRETTEN ANLAYIN
"Dolandırıcılar, '2 bin liralık ürün kazandınız. Sadece kargo ücreti olan 120 lirayı ödeyeceksiniz' diyerek tüketiciyi aldatıyor. Tüketicinin kargoyu kontrol etmeden parayı ödemesi şartı koşuluyor. Haliyle tüketici, kapıda 100-300 lira ödemiş oluyor ama iş işten geçiyor. Sadece kargo ücreti adı altındaki parayı binlerce kişiden aldıklarını düşündüğünüzde dolandırıcılığın boyutu fazla oluyor." Çekilişte kazandığını sananların, kargodan gelen paketi bedel karşılığında aldığında, kutudan değersiz eşyalar hatta gazete parçaları çıkabildiğini gördüklerine dikkati çeken Emergen, şöyle devam etti: "Bu durumda ne kargoyu getirenden ne de bunu gönderenden hak iddia edebiliyorsunuz. Küçük bir paketin gönderim ücretinin 100 ya da 300 lira olması mümkün değil. Tüketiciler bu noktada dolandırılacağını anlamalı. Paket kontrol edilmeden alınmamalı. Bazı kargo firmaları, bu işe bilmeden ortak oluyor."


TESLİMDE DİKKAT!
Paketi kargo elemanının yanında açın. Durumu tutanakla kargo teslim fişine işleyerek belgeleyin.
Fatura çift nüsha değilse veya ürün beğenilmediyse paketi aynı anda kargo elemanına iade edin.
Kargo teslim fişine not düşmeden imza atmayın.
Faturada yazanla ürünün aynı olduğunu kontrol edin.