Osman Gazi Köprüsü neden kavisli yapıldı?

İstanbul-İzmir Otoyolu'nun en önemli geçiş noktası olan Osman Gazi Köprüsü'nün mimarisindeki ayrıntı dikkat çekti. Köprünün kavisli yapıldığı dikkatlerden kaçmazken neden böyle yapıldığının ise ilginç bir nedeni var...

Giriş Tarihi 22 Nisan 2016, 00:00 Güncelleme 22 Nisan 2016, 11:37
Osman Gazi Köprüsü neden kavisli yapıldı?

İÇİNDEKİLER

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan dün İzmit Körfez geçişini sağlayan Osman Gazi Köprüsü'nün son tabliyesinin konulması ve İstanbul-İzmir Otoyolu Altınova-Gemlik kesiminin açılış törenine katıldı. Erdoğan'a, Başbakan Ahmet Davutoğlu, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Başbakan yardımcıları Numan Kurtulmuş ve Lütfi Elvan, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu eşlik etti.

KÖPRÜ KAVİSLİ YAPILDI
Tam kenarında yer alan Altınova'daki Hersek Lagünü, köprü projesini de etkiledi. Köprü, flamingoların uğrak yeri olan sulak alanının korunması amacıyla Altınova ayağından sonra sağa kavisli şekilde dizayn edildi. Eğer düz şekilde karşıya geçilmiş olsaydı, doğal alan köprünün altında kalacaktı.


RAMAZAN'DA AÇILACAK! FİYATI 35 DOLAR
113'üncü tabliyenin yerleştirilmesiyle tamamlanan köprünün, Ramazan Bayramı öncesi açılması planlanıyor. Otoyol ve köprünün, yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlaması öngörülüyor. Köprünün geçiş ücreti ise 35 dolar artı KDV olacak.

.