Domates prostatı bitiriyor

İngiliz bilimadamları, haftada 3 gün domates tüketen birinin prostata yakalanmadığını açıkladı.

Kaynak Gazete
Giriş Tarihi:
Domates prostatı bitiriyor
İçerdiği bol miktardaki C vitamini sayesinde cildi güzelleştiren domates, erkeklerin korkulu rüyası prostat kanserinden de koruyor. Londra Üniversitesi tarafından yapılan bir araştırmaya göre, haftada 3 gün domates tüketenlerin prostat kanserine yakalanma riski yüzde 34 azalıyor. Yaklaşık 4 yıl süren ve 123 denek üzerindeki çalışmada, domatesin içinde bulunan 'likopen' adlı maddenin prostat kanserine yol açan hücreleri engellediği kanıtlandı. Bilimadamları, domatesin bağırsak kanseri üzerinde de etkisi olduğuna dikkat çekti. Türkiye'de erkeklerde görülen kanserler arasında prostat, akciğer kanserinden sonra ikinci sırada yer alıyor. Ayrıca Akdeniz tipi zeytinyağlı yiyecek tüketenlerde kırmızı et yiyenlere göre prostat kanserine yakalanma oranı daha da düşüyor.


AVM'LER İŞ KAPISI OLDU


METROBÜS ZAMLARI KALDIRILDI

SANAYİ ÜRETİMİ REKOR KIRDI

YASAK GELDİ SİGARA TÜKETİMİ AZALDI

İRAN GAZINA YÜKLENDİK
Takvim Kaynak Tercihleri

Günün Manşetleri

Tüm Manşetler