Yemekleri tatlandırmak, şifa almak için kullanılan baharatlar, paketlenince fiyatı kat kat artıyor. Aktar ile paket fiyatı arasında
8 kata varan fark ortaya çıkıyor. Küçük gramlık paketlerde baharat alan tüketici, bunun farkına ancak kilogram hesabı yapınca varıyor. Bu arada firmalar da büyük miktarlarda haksız kazancı ceplerine indirmiş oluyor. Manşet.at'ın İstanbul'daki aktarlar ile bir marketteki Arifoğlu, Bağdat ve Ülker Ducros markalarının fiyatlarını karşılaştırdığı araştırmasına göre; marketten pakette baharat alan tüketici, en ağır darbeyi kekikte yiyor. Aktarda kilosu
35 liradan satılan kekiğin fiyatı, pakete girince minimum
72 lira oluyor. Cam şişede ise kilo fiyatı
300 lirayı buluyor. Tüketiciler bir diğer fiyat uçurumuyla da nanede karşılaşıyor. Marketlerde satılan paket nanelerin kilogram fiyatı
55 lira ila
238 lira arasına denk geliyor. Oysa aktarda nanenin kilosu sadece
30 lira...
3 MARKADA BÜYÜK FARK
Zencefil ve zerdeçal aktarda kilosu
30 liradan satılıyor. Ama
"Küçük paket yeter" deyip markete gidenlerin
6.5 kata varan para ödemesi gerekiyor. Çünkü
30 gramlık paketlerde satılan zerdeçalın kilosu
150, zencefilin kilosu ise
174-194 liraya geliyor. Çam fıstığını Ülker 23, Arifoğlu ve Bağdat 25 gramlık paketlerde satıyor.
8.45 ile
8.95 lira arasında fiyatlarla satılıyor. Bu da kilo fiyatını
348- 367 lira arasına oturtuyor. Aktarda ise fiyat
130-150 lira arasında değişiyor. Yani paket fiyatı aktarın
200-240 lira üzerinde...