Soygun itirafı

Tüketiciden haksız yere para alması için baskı yapılan bankacı buna direndi. Fakat işini kaybetti. BDDK'ya başvuran bankacının anlattıkları, 'soygunun' itirafı oldu

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 16 Mart 2013 Güncelleme 16 Mart 2013, 02:35
Soygun itirafı

İÇİNDEKİLER

Komisyon ve sigorta kanalıyla haksız kazanç elde eden bankaların uygulamalarına sadece tüketiciler değil, bankacılar da isyan ediyor. 9 yıllık bankacının Sabah Gazetesi'ne gönderdiği mektupta yaptığı itiraflar, gündeme bomba gibi düştü. Banka yetkililerinin 'Müşterileri tenhada sıkıştırın' talimatına uymadığı için işten atılan bankacı, anlatımlarıyla bankaların usulsüz uygulamalarını gözler önüne serdi. Eski bankacı, elindeki belgelerle soruşturma açılmasını da sağladı. Hukuk mücadelesi başlatan eski bankacı, Hazine Müsteşarlığı ve Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'na (BDDK) 500 sayfalık belge gönderdi. Konuyla ilgili soruşturma başlatıldı. Eski bankacı, 5 Nisan'da ilk duruşmasına çıkacak. Aynı bankanın bir yöneticisi de benzer bir dilekçe gönderdi.

ŞOK EDEN MEKTUP
Bankacının mektubundan satır başları şöyle: "Müşterilere kredi kullandırılırken onayları alınmadan çeşitli sigortalar yaptık. Örneğin; emekli, memur ya da esnafa işsizlik sigortası yapılıyor. Müşterinin kullandığı kredi tutarı 10 bin lira. Bu sisteme 10 bin 500 lira olarak giriliyordu. Ama işlemler 10 bin lira üzerinden yapılıyormuş gibi bilgi veriliyordu. Aradaki 500 liraya çeşitli sigortalar yapılıyordu. Bu sigortalardan haberi olmayan müşteri, risk gerçekleştiği zaman tazminat talebinde bulunamıyordu. Bu yüzden sigorta şirketinin kasasına giren para tekrar dışarı çıkmıyordu. Saadet zinciri o kadar güzel işliyordu ki banka her yıl sigorta gelirlerini yüzde 100 artırarak yıllık kazancını 200 milyon liraya çıkarmıştı."