• Facebook
  • Twitter

Evde korkusu bitti

Vatandaşlar açısından büyük bir drama dönüşen ev eşyalarına devri bitiyor. İcra memurları artık evlerden TV, koltuk, buzdolabı alamayacak

Evde haciz korkusu bitti
Ekonomi 25 Aralık 2011, Pazar
Etiketler: ,

yüzünden eve gelmesi ve ev eşyalarının haczedilmesi artık tarihe karışacak. Vatandaşlar için drama dönüşen ev eşyalarını haczetme olayına son verecek uygulama İcra İflas Yasa Taslağı'ndaki değişiklikle hayata geçirilecek. Adalet Bakanlığı'nın uzun süre önce hazırlayıp kurumların görüşe açtığı İcra İflas Yasa Taslağı'nda bazı değişiklikler yapılarak Bakanlar Kurulu'na sunulur hale geldi. Paket kapsamında 8 milyon civarında dosyanın düşmesi sağlanarak hem yargının yükü azaltılacak, hem de evlerine icra gelecek korkusu yaşayanlar rahatlayacak. İlk Bakanlar Kurulu'nda ya da en kısa zamanda ele alınıp Meclis'e sevkedilmesi beklenen paket kapsamında, İcra İflas Yasası'nın 30 maddesi değiştirilecek.

7 MİLYON DOSYA DÜŞECEK
Öncelik olarak icra dairelerinde para alışverişi kalkacak. Parasal işlemler banka aracılığı ile yapılacak. Vatandaşları kedere boğan ev eşyalarına haciz konulması uygulamasına son verilecek. İcra memurları evlere gelip televizyon, buzdolabı, koltuk ne varsa alıp götüremeyecek. KOBİ'lerdeki üretimin durmasını önlemek için buralardaki üretim araçlarına haciz yasağı konulması da gündemde. İcra İflas Yasası'nda yapılacak değişiklikle, icra dairelerinde bulunanlarla birlikte toplam 7 milyon dosya düşmüş olacak. Yani, 7 milyon hane icradan kurtulacak.

Zübeyde YALÇIN





239 yorum yapıldı YORUMLAR

kalan karakter 1000

hakan hakan

Arkadaşlar bende sızın gıbı aynı dertdeyim hakkımda 5 hacız dosya var zamanda yapdıgım hataların bedelını cekıyorum cok pısmanım ama olan oldu hayat devam edıyor bugun eve avukat ve hacız memuru gelmıs eşım almıs eve bakmıslar odalara cekıp gıtmısler numara vermısler eşiniz bizi arasın dıye arasam ne olacak borcu yatır decek bende yok decem gercekden yok ama şunu dıyım sıze bende cok korkuyordum hatda hala korkuyorum cok arastırdım saga sola cok sordum hatda şirket avukatı var hacız ıslerıne bakan ona sordum bana dedıkı avukat eger ustunuzde ev araba arsa yada nakıt yada degerlı bır esya yoksa hıc bısey yapamaz avukatın amacı korkutmak yerse anladınızmı sadece maaslı calısıyorsanız maasın 4/1 ne hacız koyar hepsı bu gerı kalan sıraya gırer avukatın dedıgı bu bana zaten bu avukatda hacız avukatı rahat olun dik durun sakın ama sakın verılen evraga belgeye ımza atmayın atarsanız ozaman ödeme yapamazsanız 3 ay hapıs cezası var kımseye ınanmayın bende sızdenım ben yasadım ve yasıyorum

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 15.12.2014 17:43
hakan hakan

merhaba avukat bey,
bankaya ait kredi kartı borcum var borclarımı odeyemedıgım ıcın avukata verılmıs.avukatın gonderdıgı mesajda HAKKINIZDA ICRA TAKIBI BASLAMISTIR BORCUNUZUN DERHAL ODENMESI AKSI TAKTIRDE ADRESLERINIZDEN HAMAL NAKLIYE POLIS VE ICRA MUDURLUGU ESLIGINDE GELINEREK MAL KALDIRIMI YAPILACAGI VE TUM RESMI MASRAFLARIN BORCUNUZA EKLENECEGI IHTAR OLUNUR seklınde mesaj gelmıs bu yapılabılır mı ? ne yapmam gerekir yardımcı olurmusunuz?

Aynı Görüşte misiniz?
evet11
hayır3
cevapla 11.12.2014 19:24
ercan66 ercan66

slm arkadslar bugun evıme ıcra kgıdı geldı 3 gun ıcınde ödeme yapmasam eve geleceklerını yazıyor evde olmasak bıle kapıyı cılıngırle acıp gırez dıolar ne yapmalıym bı yardımcı olsanız eve ıcra kalkmadımı

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 11.12.2014 16:01
hakan hakan

slm ercan kardesım haciz işi kalkdı dogru ama eşya alamazlar eve gelebilirler banada geldı cunku aynı eşyadan 2 adet yoksa hic bisey alamazlar ama varsa 2 adet hangısı daha pahalı ise onu alabılırler sakin ol dik dur bence yanlıs kararlar verme bırak gelsınler geldıklerı gıbı gıderler ama sakın ama sakın verdıklerı evraga belgeye ımza atma

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır2
cevapla 17.12.2014 12:50
ercan66 ercan66

slm arkadaşlar bugun benmde evımn kapısana ankara batı 3.icra mahkemesınden kagıt bırakılmıs türktelekoma olan borcumdan dolayı 3 gun ıcınde ödeme yapmazsanız evınıze gelıp sız evde olmasanz bıle kapınız cılıngırle acıp esyyı alırz dıolar ...benm bu borcum yaklasık 7 8 sene öncekı bır mevzu ıdı cok oncednde böle kagıtlar geldı şimdı ne olur korkuyorum gercekten bu defa ıcra gelırmı evde olmasam kapıyı cılıngırle acarlarmı şu an işszım calısmıyorum evde lt tv ve leptop var buzdolabı camsr makınası koltuk vıtrın felan ne yapabılırler lutfen okuyan varsa bı anlatsın

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 11.12.2014 15:56
ali ali

Kardeş sikinti yok korkma bi halt yiyemezler sadece bilof

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 19.12.2014 01:30
Canan Canan

benimde kredi borcum var.işten çıktıktan sonra ödemelerde zorlandım. üzerinden 5 ay geçtikten sonra,icradan aradılar.5000tl ödemem gerektiğini aksi taktirde icraya geleceklerini söylediler 15 gün sıkıştırdılar.icranız onaylandı ödeme yapacakmışnız dediler nasıl ödeyim 5000tlyi taksitklendirelim dedim. kabul etmediler daralttılar beni psikoljimi bozdular her an tedirginim gelirlermi gelirlerse ne alabilirler. evimde eşyalarım tek çift değil ne yaabilirim bilen varmı arkadaşlar birşey alabilirlermi kapıyı açmasam zorla girebilirlermi..

Aynı Görüşte misiniz?
evet16
hayır0
cevapla 04.11.2014 01:43

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Tüm Ekonomi Haberleri