Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Saklambaç | Astroloji | Arşiv | Ana Sayfa
Bugün: 27 Şubat 2007  
KONUYLA İLİŞKİLİ DİĞER YAZILAR
Marketler tüketiciyi muz fiyatıyla tavlıyor
Tüketiciyi cezbetme rehberi Tüketiciyi cezbetme rehberi
Muz gıda perakendesi içinde ilk 10'a giriyor
Hesaplı alışveriş tüyoları

Muzlu tahrik

Herkes muzun fiyatına bakıyor. Nerede ucuzsa oradan alışverişi tercih ediyor Marketçiler, fiyatı düşük tuttukları muzdan kaybı diğer ürünlerden çıkarıyor.



Müşteriye güven verip para harcatmanın sırrı; muz, deterjan, çocuk bezi ve domateste. Türkler, bu ürünler ucuzsa o markete güveniyor, hesaplı olduğuna inanıyor. Macarlar biber, Avrupalı ise çikolata- bisküvi fiyatlarını dikkate alıyor.

EVDE GİBİ HİSSET, ÇOK HARCA

Alışveriş gazlama teknikleri arasında, ekmek ve kahve kokusu da var. Bunlar müşteriyi gevşetip daha çok mal aldırıyor. Diğer taktik, kasa yakınına ucuz ürünler koymak. Tüketici, aşırı harcama yapsa bile ucuz fiyatları görünce "Kazıklanmadım" duygusuna kapılıyor.

MARKET TÜYOLARI
* Alışverişe çıkmadan mutlaka ihtiyaç listenizi hazırlayın.
* Aç karınla markete gitmeyin.
* İhtiyaçlarınızı sıraya koyun.
* Elinize aldığınız her ürün için kendinize "Gerekli mi?" diye sorun.
* Kredi kartı taşımayın, cebinizde yetecek miktarda nakit para bulundurun.
* Kararı kesinlikle satıcıya bırakmayın.
* Promosyonların cazibesine kapılmayın.


***

Marketler tüketiciyi muz fiyatıyla tavlıyor

Türk tüketicisinin fiyatına en çok dikkat ettiği ürünlerin başında muz geliyor. Bunu keşfeden marketler, tüketiciyi tavlamak için muzda indirim yarışına giriyor.

Hesaplı alışverişin referans noktasının muz olduğunu keşfeden perakende zincirleri, taktik yarışına girdi. Türk tüketicisinin fiyat hassasiyeti yaşadığı ürünlerin başında ithal muzun geldiğinin farkına varan marketler, tüketicide "Burada hesaplı alışveriş yapılır" intibası yaratmak ve alışveriş miktarını artırabilmek için muz ile rekabet yapıyor. Gazetelere "Bugün muzun kilosu 1.99 YTL" diye ilanlar vermekle kalmayıp, marketlerin en göze çarpan bölümlerinde muz fiyatını duyuran perakende zincirleri, tüketiciyi markete çekebilmek için muz başta olmak üzere fiyat hassasiyeti oluşan ürünlerde zararına satışı göze alıyor.

KOLAYA DA BAKIYOR
Metro Cash&Carry Genel Müdürü Hakan Ergin, "Muz ithal bir ürün olduğu için 12 ay boyunca fiyatı bellidir. Tüketici fiyat mukayesesi yaptığından marketler, zararına satma pahasına da olsa muz üzerinden rekabet yapar" dedi. Türk tüketicisi açısından bir başka etkili ürünün ise kola olduğunu anlatan Ergin, "Deterjan ve çocuk bezi de, tüketicinin öncelikle baktığı ve fiyat hassasiyetinin yüksek olduğu ürünlerin başında geliyor" diye konuştu. Bu ürünlerdeki fiyat avantajının tüketiciyi cezbettiğini kaydeden Ergin, "Ancak toptan satış yapan yerlerde durum farklıdır. Buraların müşterisi profesyoneller olduğu için, onlar hangi ürün en cazip fiyatı sunuyorsa, ona göre seçim yapar" dedi. Perakende zincirlerinin müşterileri alışverişe teşvik etmek için taktikler geliştirdiğini dile getiren Hakan Ergin, sözlerine şöyle devam etti:

EKMEK KOKUSU TETİKLER
"İnsanlar, güven ortamında daha çok para harcar. Sıcak ekmek kokusu güven duygusunu artırdığı için, süpermarketlerde bu kokunun olmasına özen gösterilir. Kahve kokusu da öyledir. Genelleme yapacak olursak, bir tüketici markete girdiğinde önce listesindekileri alır. Marketin ortalarına doğru, listede olmayan ancak hayalinde olan ürünleri almaya başlar. Marketin sonuna doğru ise 'Hesaplı alışveriş yaptım' duygusunu hissetmek için promosyonlu ürünlere yönelir. Bu nedenle bu tür ürünler, markette sonlara doğru yer alır. Tüketici kendini iyi hissederek marketten ayrılır."


AYLİN LÖLE

DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
Turkcell'den devlet gibi...Benzin deposuna İran faturası
Seyrantepe 100 milyon $'a...Tekfenbank'ın Yunan'a...
AB elektrikten ÖTV...Kurtul: Reel faizler...
Özen: Gecelik faiz yüzde...Greenspan ABD'de resesyon...
TEB: 25 Ağustos'ta...İş Bankası'ndan...
ADSL'de '2 ay bedava' kampanyasıFlexi Card 250 bin...
750 bin İngiliz alışveriş...Komşuyla ihracatın payı...
Kırsal yatırıma hibeTMSF Toprak'ın otelini satıyor
KOBİ kredilerinin payı artıyor
SAKLAMBAÇ
Eller Eller havaya mı Hande?
Sekiz ay önceki bir röportajında 'İçkili yerlerde program yapıp eller...
Bir şarkıcı doğuyor
De Niro'nun 'Kirli Sırlar'ı
Aşk kontenjanından doğan...
Nerede o eski oyuncaklar
Gıda alerjisine dikkat!
Mariah Carey ile mekiğe...
AKTÜEL
Sınırı Sınırı aşan tehdit
PKK'ya yönelik sınır ötesi bir operasyona seyirci kalmayacaklarını...
'Niçin Türkler'den bu kadar...
Sırplar'ı akladılar
Canavar sol şeritte: 45 ölü
O şişman, ailesi ise pişman
Kedi hapsi

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
HAVA DURUMU
İSTANBUL Yağmurlu 10°C 3°C 
ANKARA Parçalı Bulutlu 11°C -3°C 
İZMİR Sağanak Yağmurlu 14°C 5°C 
ANTALYA Sağanak Yağmurlu 18°C 9°C 
ADANA Sağanak Yağmurlu 17°C 10°C 
EKONOMİ
IMKB E: 43.736,780 D:% 0,33
DOLAR S: 1,381 D:% 0,11
EURO S: 1,818 D:% 0,14
MAGAZİN
SPOR
GÜNE BAKIŞ
GÜNCEL
  Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon
| Saklambaç | Astroloji | Mobil Takvim | Reklam | Künye | Ana Sayfa
    Takvim Servisi
    Copyright © 2003, 2007 - Tüm hakları saklıdır.
Merkez Gazete Dergi Basım Yayıncılık Sanayi ve Ticaret A.Ş.
Üretim ve Tasarım  Merkez Bilgi Grubu