Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Papatya | Astroloji | Ana Sayfa 03 Mayıs 2005
KONUYLA İLİŞKİLİ DİĞER YAZILAR
'Öncülük ettik'
Bakkalda altın satacak
Fener satışta lider

Goldaş: Altını dünyaya açtık...



Goldaş Genel Müdürü Yalınkaya, 'İçine kapanan Kapalıçarşı'yı hareketlendirdik. Yabancılar, Türk kuyumcusunu tanıdı' dedi.

***

'Öncülük ettik'

Türk ekonomisinin en önemli sektörlerinden birisi olan kuyumculuk, artık dışarıda başarılı işlere imza atıyor. Altında markalaşmanın başladığı 90'lı yıllardan bu yana dünyanın her yerinde Türk kuyumculuğu temsil ediliyor.

12 yıl önce kurulan Goldaş, kısa sürede büyüyerek sektörün yurtdışındaki en önemli temsilcilerinden oldu. Rusya' da 3 bayi mağaza daha açan Goldaş'ın hedeflerini konuştuğumuz Genel Müdür Sedat Yalınkaya, bu yıl 12, gelecek yıl ise 25 mağaza açacaklarını söylüyor ve şu bilgileri veriyor: "Rus pazarı son yıllarda cazip hale geldi. Burada çalışan sayımız yıl sonunda 100'e ulaşacak." Sedat Yalınkaya, 5 yıl içinde yurt dışında 100 mağaza açmayı hedeflediklerini de belirterek, her yeni mağazanın, cirolarına 2 milyon dolar ek katkı yaptığını anlatıyor. Sedat Yalınkaya'nın dikkatimizi çektiği bir başka nokta da sektörün yurt dışında fazla yer edinmemiş olması. Yalınkaya, cesaretle dışarıya açıldıklarını ve bu sayede dünyanın Türk kuyumcusunu tanıdığını belirtiyor ve şunları söylüyor:

'SEKTÖRÜ BİZ TANITTIK'
"Kapalıçarşı yıllarca içine kapalı bir haldeydi. 97-98 yıllarında yurt dışına çıktığımızda kimse Türk kuyumcusunu tanımıyordu. Bugün ise aranan marka haline geldik. Sektörün gelişmesine büyük katkımız oldu. Türk kuyumculuk sektörü gelişmekte olan ülkeler arasında yıldızı parlamaya başlayan, ülkemizin en önemli ihracat kapasitesine sahip sektörlerinden birisi."

'KRİZ HIZIMIZI ARTIRDI'
2001 krizinin dışa açılmalarında büyük etkisinin olduğuna dikkat çeken Yalınkaya, Çin'de de büyümeyi hedeflediklerini bildirerek, "Çin'de temsilciliğimizi ve ilk mağazamızı açtık. Önümüzdeki dönemde mağazalar artacak" diyor. Sedat Yalınkaya'ya batıdan çok doğuda yatırım yapmalarının sebebini sorduğumuzda ise şu cevabı alıyoruz: "Batıda çok fazla markanın rekabeti var. Büyümek daha zor görünüyor. Ama doğudaki pazarlar çok yeni ve yatırım için elverişli. Bunun için yönümüzü doğuya çevirdik."




DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
Eczacının isyanıİhracatçı destek bekliyor
IKEA Türkiye'de...ERDEMİR'e 'altın hisse'...
'Yabancı şirket Türk'ten...İçkide ÖTV, yargı yolunda
PAPATYA
Vitamin Vitamin yetersizliği hayati önem taşıyor
Gelişimi ve sağlığı sürdürmek için yaşam boyu gerekli olan...
2005 saç trendleri!
Raşitizm nedir?
Unutmayın: İlk intiba çok...
Pamela Anderson diyeti...
Çatlayan dudaklara krem...
Parfüm saklama tekniği
AKTÜEL
Ölümden Ölümden döndüler
Küçük bir tekneyle okyanusa açılan iki kafadar, rüzgar nedeniyle...
'Cazibesine karşı konulamaz'
NASA'dan 'uzay yelkeni' projesi
Bulutların üstünde
Irak'ta kanlı gün
Miskinlik abideleri
Yavruları için yaşıyor
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
HAVA DURUMU
ISTANBUL - Par. Bul. 17 C,Par. Bul. 11 C
ANKARA - Kapalı 13 C,Par. Bul. 2 C
IZMİR - Par. Bul. 23 C,Par. Bul. 9 C
ANTALYA - Par. Bul. 21 C,Par. Bul. 12 C
ADANA - Par. Bul. 22 C,Par. Bul. 11 C
EKONOMİ
IMKB E: 23.591,640 D:% 0,31
DOLAR S: 1,383 D:% -0,18
EURO S: 1,780 D:% -0,31
MAGAZİN
SPOR
GÜNE BAKIŞ
GÜNCEL
     
  Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Papatya | Astroloji | Ana Sayfa
     
     
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
Merkez Gazete Dergi Basım Yayıncılık Sanayi ve Ticaret A.Ş.
Üretim ve Tasarım  Merkez Bilgi Grubu