Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Papatya | Astroloji | Ana Sayfa 14 Ağustos 2004
KONUYLA İLİŞKİLİ DİĞER YAZILAR
500 trilyonluk yük
11 milyar $ nerede?
Rakamlarla demir yolları
20 milyar $ gerekiyor

Yıllık zarar 500 trilyon!



Yaşanan facialarla gündeme oturan TCDD, her yıl 500 trilyon lira zarar ediyor. 1950'den bu yşana unutulan demiryollarımız tam anlamıyla perişan halde.

***

500 trilyonluk yük

Facialarla tekrar gündeme gelen TCDD, yılda 500 trilyon lira zarar ediyor 1950'den beri unutulan demiryolları, ilgisizlik yüzünden perişan halde....

Programında demiryollarına önem verileceğini özellikle belirten AKP Hükümeti, bu yönde icraatta da bulunarak yarım asırdır ihmal edilen demiryollarını canlandırmaya çalıştı. Altyapısı çökmüş ve eskimiş demiryolu ağının rehabilitasyonu yapılmadan girişilen 'Hızlandırılmış Tren Projesi' gibi çalışmalar facia ile sonuçlanınca, ihmal tekrar göndeme geldi.

100 yıllık hat
Halen, 1876-1909 yılları arasında Abdülhamit tarafından yaptırılan ve daha sonra Cumhuriyet ile birlikte 1950 yılına kadar geliştirilen rayları kullanan TCDD (Türkiye Cumrhuriyeti Devlet Demiryolları), yılların getirdiği ihmal ve kötü yönetimler sonunda, yılda 500 trilyon lira zarar eden bir kurum haline geldi. 1950 yılından sonra adeta tamamen unutulan demiryollarımızın toplam 11 bin kilometreyi bulan hat ağı, herhangi bir rehabilitasyon çalışmasına tabi tutulmadan kullanılıyor. Sonuç olarak, 1950'li yıllardan sonra uygulanan karayolu ağırlıklı ulaşım politikaları ile, 1950-1997 yılları arasında karayolu uzunluğu yüzde 80 artarken, demiryolu uzunluğu sadece yüzde 11 arttı. Ulaştırma sektörleri içindeki yatırım payları ise şöyle: 1960'lı yıllarda karayolu yüzde 50, demiryolu yüzde 30 pay alırken, 1985'ten sonraki dönemde bu pay yüzde 10'un altında kaldı.

Çalışmalar tamamlanamadı
Bu dönemde zaman zaman cılız da olsa demiryollarına önem verilmesi için kamuoyu oluşturma çabaları görüldü ama, bunlar sonuç getirmedi. Türkiye'de yapılmış tek ulusal ulaştırma planı olan karayolu ulaşım payının yüzde 72'den yüzde 36'ya düşürülmesini hedefleyen '1983-1993 Ulaştırma Ana Planı' da uygulanamadı ve 1986 yılından sonra gündemden kaldırıldı. Bu yöndeki politikaların doğal sonucu olarak, ulaşım adeta tek bir sisteme dayandırıldı. Türkiye'de karayolu yolcu taşıma payı yüzde 96 iken, demiryolu yolcu taşıma payı ise yalnızca yüzde 2 seviyesinde kaldı.




DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
En ucuz otomobilGıdada denetim seferberliği
TEKEL'de ihale Ekim'deÖFK'lar da banka sayılacak
Garanti hisselerini CAIB aldıBush, fakirden alıp...
THY, gurbetçileri havada...Çarşı'nın adı Boyner oluyor
Umutları söndüren tabloYapı Kredi'nin satış...
İş Girişim'de halka...Bireysel Emeklilik'e ilgi büyük
Knorr, tarla ekiyorOMS markası ile zengin mutfaklar
Yurtiçi Kargo'dan...
PAPATYA
Mutluluk Mutluluk çok yakın
Nedeni ne olursa olsun, üzüntü yaşayan kadınlara müjde. ABD'li...
Yeni İnci'den nostaljik...
Sunset'ten altın öğütler
Özel geceye özel tasarım
Doğa harikası Oylat
Doktor balıklar
Sedef hastalığına çözüm
AKTÜEL
Uzayda Uzayda seks teklifi
Dünyanın ilk uzay turisti olan ABD'li Dennis Tito'dan ahlaksız...
Necef'te kıyamet günü
Tayfun yıkıp geçti
Kıllı adam'ın büyük isyanı!
ABD'de virüs paniği!
Diana'nın dosyası yeniden...

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
HAVA DURUMU
ISTANBUL - Par. Bul. 28 C,Par. Bul. 20 C
ANKARA - Par. Bul. 26 C,Par. Bul. 10 C
IZMİR - Par. Bul. 36 C,Par. Bul. 19 C
ANTALYA - Par. Bul. 31 C,Par. Bul. 20 C
ADANA - Par. Bul. 31 C,Par. Bul. 22 C
EKONOMİ
IMKB E: 18,826 D:% 0.27
DOLAR S: 1,463,000 D:% -0.34
EURO S: 1,801,000 D:% 0.45
MAGAZİN
SPOR
GÜNE BAKIŞ
GÜNCEL
     
  Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Papatya | Astroloji | Ana Sayfa
     
     
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm haklari saklidir.
MERKEZ GAZETE DERGI BASIM YAYINCILIK SANAYI VE TICARET A.S.