Tarihi 12 Mayıs 2010

Bu ne yaman çelişki böyle

Bugün dizilerden girip yayından kaldırılmakla yüz yüze kalan bir programdan çıkacağım. Son dönemde 'zenginlik' ve 'gösteriş'in tavan yaptığı dizilere rağbet ediyoruz. Köşkler, yalılar, ultrasonik holding binaları falan hayatımızın vazgeçilmezleri. Bir de olmazsa olmaz 'otomobiller'imiz var.
Erkekleri dizilere bağlama yolu da ya 'delikanlılık'tan geçiyor ya da 'delikanlıların hayallerini süsleyen otomobiller'den… İstanbul'daki lüks otomobil galerilerinde bile zar zor görebileceğiniz son model otomobiller dizilerde fink atıyor.
Ezel'de kullanılan otomobilleri tanımakta bile zorlanıyorum ben kendi adıma… Kurtlar Vadisi deseniz 2-3 ayda bir sponsor değiştiriyor. Doğal olarak Polat ve ekibinin kullandığı BMW'ler Mercedes'lerin yerini bir anda Range Rover'lar alıyor.
Aşk ve Ceza'da, Samanyolu'nda da lüks otomobilden geçilmiyor. Aşk-ı Memnu deseniz, onlara keza!
Bu otomobillerin kaynağı tabii ki sponsorlar… Sonuçta hiçbir yapımcı tanesi yüz binlerce Euro olan araçlardan bir filo kurmuyor kendine. Araçlar tanıtım amaçlı dizilerde kullanılıyor. Hem tanıtımı yapılıyor hem de alıcı buluyor.
Dizi sektörü böyle devam ederken, TRT'de yayınlanan 'Zor Yollar' adlı program otomobil sponsoru bulamadığı için bitmekle yüz yüze… Ne kadar trajikomik bir durum değil mi? Sponsor firmalar popüler kültürün en önemli unsuru televizyon dizilerine otomobil vermek için yarış ederken, otomobil temelli doğa sporları programı sponsor bulamıyor.
Arazide kullanılmak için üretilmiş 4x4'ler "Bebek'te birkaç tur atıyor" ama araziye giremiyor. Daha ne günler göreceğiz, bakalım!
Dipnot: İnsanlar sadece dizi izlemiyor. Hala farklı yapımlar izlemek isteyen, belgesel ve haber tarzı programları seven milyonlar yaşıyor bu ülkede… Sponsor firmalar keşke bu insanları görmezden gelmese. Size bir sır vereyim asıl hedef kitleniz diziseverler değil, otomobil programı tutkunları!!!