Bugünkü
Takvim
  • 30 Temmuz 2014, Çarşamba

Gazlı içecek şişmanlatır

Hocam ben gazlı içecekleri seviyorum. Geçen bayramda biraz ipin ucunu kaçırdım. Az mı içeyim hiç mi içmeyeyim? Ne dersiniz?

Oruç tuttuktan hemen sonra aşırı gazlı içecek tüketilmesini tahmin ettiğin gibi önermiyoruz. Sindirim sistemini hemen çok çalıştırmaya çalışmayın. Yeniden sabah-öğle-akşam yemek sistemine geçerken gaz yükünü arttırmayın. Gazlı içince sindirim daha kolay olmaz.
Özellikle reflü, bağırsak hastalığı, kabızlığı olanlar daha fazla rahatsız olabilirler. Ayrıca özellikle şekerli gazlı içecekler hem çok çabuk acıktırdıkları, hem de çok kalorili olduklarından şişmanlığa neden olabilirler. Suyun yerini hiçbir şey tutmaz. Unutmayın.

Doktor bey 58 yaşındayım. Bu aralar ayak bileğimde şişmeler oluyor. Doktora gittim, bir şey söylemediler. Kalp hastalığım yok. Acaba hasta mıyım? Tansiyon sebep olur mu?

Ayak bileği en sık ödemin biriktiği yerdir. Alerjiler, fazla tuzlu yemeye bağlı vücutta sıvı fazlalığı, protein yapım azalması veya kaybına neden olan hastalıklar, kalp yetmezliği, uzun süre ayakta durma, varis veya dolaşım bozukluğu durumlarında ilk muayene bulgusu olarak karşımıza çıkabilir.
Yüksek tansiyon hastalığında da bu olabilir. Ayaklarını yukarı kaldırarak istirahat et.
Akşamları tuzlu su içinde 5-10 dakika tutman rahatlatıcı olacaktır.

Doktor bey 21 yaşındayım. Askerden beri bahar gelince burnum tıkanıyor. Denize gidince açılıyor. İlaç kullanmam gerekirmi?

Şart değil. Alerjik Rinit ihtimalin var.
Ayrıca deniz suyu şikayetlerini azaltıyorsa denize gitmeden de deniz suyu temin etmelisin. Yok temin edemiyorsan serum fizyolojik oranlı tuzlu suyu evde yapmalısın. Kaynamış soğumuş 1 LİTRE suya 1 çay kaşığı sofra tuzu koy. Koyu cam şişeye doldur.
Buzdolabının kapağına koy. Lazım oldukça damlalığa koy. Sabah akşam burundan genize kaçacak kadar birkaç damla kullan. Çok rahat edeceksin.
Ayrıca gün aşırı gargara da yaparak daha fazla rahatlayabilirsin.

Hocam 57 yaşındayım. Emekliyim. 6 aydır menopoza girdim. kemik erimesi olmaması için nasıl beslenmeliyim?

Günde en az 5 porsiyon taze sebze ve meyve tüketin. İdrar rengi berrak olacak şekilde sıvı ve maden suyu tüketin.
Kereviz, koyu yeşil ve sarı sebzeler (özellikle lahana ve şalgam ailesinin üyeleri gibi), yeşil fasulye özellikle tüketmen gereken sebzeler. Bezelye, mercimek, bakla, soya fasulyesi, kuru fasulye, nohut ve barbunyayı unutma.
Sert kabuklu kuruyemişleri de sofranda bulundur. Yağlı balıkları tercih et.
Haftada en az iki kez mutlaka balık tüket. Süt, yoğurt, peynir ve etlerin az yağlı olanlarını tüket dersem şaşırmazsın herhalde. Ve mutlaka hareket et.

Doktor bey 11 yıldır sigara içiyorum ama bırakamıyorum. Oruç tutarken sigara içmezsem sonra bırakmama faydası olur mu?

Kesinlikle faydası olur. Ancak iftardan sonrada içmemek en iyisidir. Bu mümkün değilse azaltabildiğiniz kadar azaltın. Sigarayı bırakır bırakmaz ilk 24 saat içinde kan basıncında ve akciğer fonksiyonlarında düzelme başlar. Eğer içmemeye devam ederseniz 2 gün sonra tat ve koku alma hissi artmaya başlar.
Yediğinizin, içtiğinizin tadına varabilirsiniz. Tamamen bıraktığınızda ise 2-12 hafta içinde kan dolaşımı iyileşir, bu da yürüme, koşma gibi fiziksel aktiviteleri kolaylaştırır, 1-2 ay sonra öksürme, nefes darlığı, hırıltı gibi problemler azalır ve akciğerler güçlenir.
3 ay sonra kan dolaşımı ve nefes alıp verişi fark edilir şekilde düzelir.


Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.
  • ve ya