Bugünkü
Takvim

Yüksek tansiyon gözü vurabilir

* 8 yıldır tansiyonum yüksek. İlaç kullanıyorum. Bundan dolayı gözümde bozuldu. Hipertansiyona bağlı göz hastalıkları oruçtan etkilenir mi?
Evet. Etkilenebilir. Eğer daha önce hipertansiyon varlığı nedeniyle ortaya çıkmış bir göz hastalığı varsa dikkatli olmak gerekir. Uzun süre, sıcak ve uzun yaz günlerinde hipertansiyon hastaları olumsuz etkilenebilir. Özellikle kısa süren iftar-sahur aralıkları nedeniyle ilaçlar gece ayarlamasıyla gündüz tansiyonunu düzenlemeye yetmeyebilir. Ani tansiyon yükselmeleri gözde geriye dönüşü olmayan hasarlar bırakabilir.

* Doktor bey oruç tutarken cinsel isteksizlik artar mı? Yoksa bu duruma başka şeylerde sebep olabilir mi?
Artabilir. Özellikle Ramazan Ayı'nın başlangıcında beden alışkanlıklarının değişmesi sürpriz değildir. Öncelikle bu durumlarda konunun ruhsal boyutu ile ilgilidir. Eğer oruç tutan kişiler iftar sahur arasında cinsel ilişki kurmalarının serbest olduğunu bilmiyorlarsa, hatta günah olduğunu düşünüyorlarsa isteksizlik olması kaçınılmazdır.
Bununla beraber özellikle uzun ve sıcak gündüz, kısa geceler bedenin ortalama alışkanlıklarının yeni bir hal alması, yemek yeme ve sıvı tüketme alışkanlıkların farklılaşması özellikle Ramazan Ayı'nın başlangıcında cinsel isteksizliği artırabilir.

* Ramazan başlar başlamaz regl oldum. Aklıma takıldı. Bu dönemde oruç tutmamda bir sakınca var mıdır?
Bu konunun da tıbbi ve dini yönü vardır. Dini yönünü din uzmanlarıyla görüşmeniz uygun olacaktır. Tıbbi olarak kadınların adet dönemi beden fonksiyonlarının etkilendiği kan kaybı dönemidir. Kişiden kişiye farklılıkları olsa da o kişiyi etkileyen bir dönemdir. Kan kaybı nedeni ne olursa olsun beden dayanıklılığını azaltan bir dönemdir.
Bununla beraber bedenin hormonlarında da değişiklikler olur. Bu da beden dayanıklılığını etkileyebilir. İnanç usullerinizde aksi belirtilmiyorsa oruç tutmanın ertelenmesi tıbben uygun olacaktır.

* Hocam oruç tutuyorum. Bacak ağrılarım var. Son günlerde iftardan sonra biraz fazla ağrı kesici kullandım. Ağrım başladı. Birde dışkımın rengi siyahlaştı. Mide kanaması geçiriyor olabilir miyim? Lütfen yardım edin.
Uzun süreli midenin boş kalması midebağırsak hastalığı olanları olumsuz etkileyebilir. Üstüne ağrı kesici kullanımı söz konusu olduğunda mide-bağırsak sisteminin bir bölümünde gizli veya aşikar kanamalar meydana gelebilir. O zaman dışkı rengi koyu, siyah renk olur.
Kötü kokuludur. Kanamanın miktarına göre şekilsiz veya ishal olabilir. Bazı durumlarda da dışkı rengi siyaha olabilir.
Demir içeren ilaçlar, karaciğer dalak gibi sakatat, üzüm-şalgam gibi gıdalar kanama olmaksızın dışkı rengini değiştirir. Öncelikle ağrı kesici kullanmayın. Yapılacak ilk iş hemen acil kliniğe başvurmaktır. Kan sayımı ve dışkıda gizli kan testi ve muayenenin tamamlanması gereklidir. Bu konuda testler kanamayı işaret ederse en kısa sürede tedavi başlanmalı ve üst mide barsak sistemi hatta belki de daha sonra alt bağırsak sistemi endoskopisi yaptırmak uygun olacaktır. İhmale gelmez. Hayati riskler ortaya çıkabilir.
Tedbirinizi alın. Orucunuzu emniyetli bir döneme kadar ertelemeniz tıbben uygun olacaktır.
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.
  • ve ya