Bugünkü
Takvim
  • 30 Ekim 2010, Cumartesi

Uyku sorununuza doğadan çözümler

LAVANTA
Uyku sorunlarında hem bitkisel çay hem de aromaterapi yöntemiyle kullanılabilen bir bitki lavanta. Özellikle sinirsel tip uyku bozukluklarında çok etkili çünkü zararsız bir sakinleştirici. Ben uyku sorunu olan hastalarıma lavantayı hem bitkisel çay olarak hem de masaj ve aromaterapi yöntemleriyle birarada öneriyorum. Yatmadan önce içilen bir fincan lavanta çayı sonrasında, bir iki damla lavanta yağı damlatılmış oda kokusu veya mum eşliğinde, lavanta yağı içeren masaj yağları ile rahatlatıcı bir masaj uyku sorununu çözmede oldukça etkili. Yeter ki sabırla ve sebatla uygulansın, üstelik lavanta ve lavanta yağı da oldukça ucuz ürünlerdir.

MELİSSA
Tüm dağlar, otlaklar, çayırlar birer eczanedir' diyen ünlü hekim Paracelsus'un 'yaşam iksiri' diye bahsettiği melissa, depresyon, uykusuzluk ve sinirsel kalp çarpıntısında tarih boyunca en çok kullanılmış bitkisel ilaçtır. Özellikle sinirsel tip uyku sorunlarında çok etkilidir. En önemli avantajı, ertesi gün yorgunluğuna sebep olmaması, konsantrasyon gücünü, araba kullanma gibi yetenekleri olumsuz etkilememesidir.
Uykuya dalma sorunundaki etkisi uykuyu devam ettirme sorunundakinden daha kuvvetlidir. Uygun dozlarda hemen hemen hiç yan etkisi yoktur, güvenle kullanabiliriniz. En uygun kullanım şekli ise bitkisel çay formlarıdır.

KEDİ OTU KÖKÜ (VALERİAN)
Yıllardan beri uykusuzluk için kullanılan bu bitkinin köklerinin kullanımını sınırlayan en önemli faktör kötü kokması idi.
Ama artık doz kontrollü ve gayet özenli preperatları da var eczanelerde.
Bu ürünü aktarlardan değil, mutlaka eczanelerden alın diyorum çünkü kullandığınız ürün, kapsül bile olsa, katışıksız, dünya standartlarında ve standart doz kontrollü olması çok ama çok önemli... Kullanacağınız dozu da yine mutlaka hekiminize danışın diyorum çünkü bu kapsüllerin dozu kişiden kişiye değişiyor.

CEVİZ
Cevizin sağlık için ne kadar önemli olduğunu daha önceki yazılarımda da anlatmıştım ama uyku sorunundaki etkinliği nedeniyle tekrar bahsetmeden geçemeyeceğim. Cevizde 'melatonin' diye adlandırdığımız ve her insanın normalde de salgıladığı bir gece hormonu var. Bu hormon uykumuzun gelmesini sağlıyor.
Melatoninin tek etkisi uykuya dalmamıza yardım etmesi değil, gece dokularımızın tamir edilip kanseri önleyen hormon. Her akşam yemeğinden sonra birkaç adet ceviz yemeniz sizi iyi bir uykuya hazırlar. Ayrıca akşam yemeğinde aldığınız kötü kolesterolü bloke edip damarlarınızın tıkanmasını engeller...


Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.
  • ve ya