Bugünkü
Takvim
  • 26 Ekim 2010, Salı

Bu kaynaklar hayat veriyor

KALSİYUM
GÜÇLÜ MİNERAL
Düzgün ve sağlam bir iskelet yapısı ve sağlıklı dişler güzelliğin vazgeçilmez parçaları, bunları elde etmek için vazgeçilmez olan mineral ise kalsiyum. Erişkin bir insanın günlük ortalama kalsiyum ihtiyacı 1000 mg. Gebelikte ve emzirme dönemlerinde ise bu miktar 2000-2500 mg lara kadar yükselmekte. Süt, yoğurt, peynir, dereotu, maydanoz, badem, susam ve pekmez en zengin kalsiyum kaynakları. Dereotundaki kalsiyum miktarının sütten daha fazla olduğunu biliyor muydunuz?

FOSFOR
ENERJİ YAPIYOR
Fosfor, hücre çalışması ve enerji üretimi için vazgeçilmez bir element. En zengin kaynağı ise deniz. Güneşin doğuşunun en muhteşem yansımalarını seyrettiğimiz deniz, karadaki canlıların her hücresi için ayrı ayrı gerekli olan fosforun da en zengin kaynağı. Tüm balık çeşitleri ve hemen hemen tüm deniz ürünleri, deniz yosunu önemli fosfor kaynakları. Kabak çekirdeği gram başına içerdiği fosfor miktarı ile açık farkla önde, 100 gramı 1290 mg fosfor içeriyor ki bu da bir insanın bir günlük ihtiyacını karşılayacak miktarda. Ceviz, badem, soya, yer fıstığı ve yumurta sarısı da karadaki önemli fosfor kaynakları.

KÜKÜRT
ZENGİN PROTEİN
Saç, cilt ve tırnakların yapısına girdiği için güzellik için vazgeçilmez bir element, proteinlerin bileşimine girdiği için de önemli bir yapıtaşı…Yumurta en önemli kükürt kaynağı, bir yumurta ne kadar çok kükürt içeriyorsa o kadar keskin kokar, o ender bulunan çok kıymetli köy yumurtalarının tadını çocuklar bu yüzden pek sevmezler. Mercimek, lahana, turp, sarımsak, tere, peynir ve fındık, kükürtten zengin diğer besinler.

FLOR
DİŞLERİN GÜCÜ
Kemik ve diş yapılanması için çok elzemdir. Diş minesini sağlamlaştırır ve çürümeleri önler. Diş çürümelerinin yalnızca ağız kokusu yaptığını sanıyorsanız yanılıyorsunuz, bugün, birçok kalp hastalığından böbrek hastalığına kadar hayati önemi olan sorunun altında diş çürüklerinin olabildiği bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Flor eksikliğine çözüm olarak bir dönem suların florlanması gündeme geldi ise de ben doğada yeterince flor olduğu düşüncesine sahip olan doktorlardanım. En zengin flor kaynağı da yine deniz… Haftada bir kere yenilen yarım porsiyon hamsi tüm flor ihtiyacınızı karşılıyor. Bu tip küçük balıkların kemikleriyle birlikte iyice çiğnenerek yenmesi alınan flor miktarını artırıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
  • ve ya