Takvim

Bugünkü
Takvim
  • Yaşam
  • 02.02.2019 Gazete
ABONE OL

Dr. Takvim'e yazdı: Yumurta kalp kırar

ları, hayatı tehdit ediyor. Korunmanın yolu ise doğru besinlerden geçiyor. Dr. , yumurta ve kırmızı etten uzak durulmasını, bunun yerine kahve ve bol su içilmesini öneriyor

Tüm hastalıkların kaynağı, yediğimiz besinlerde saklıydı. Klinik Beslenme Uzmanı Dr. Michael Greger, sadece sebze ve meyve ağırlıklı beslenerek kanserden Parkinson'a kadar pek çok hastalığın önlenebileceğini açıkladı. Kalp hastalıklarından korunmanın ipuçlarını TAKVİM okuyucuları ile paylaştı... Kalp hastalıkları tüm dünyada yaşamı tehdit ediyor. En çok ölüm, kalp hastalıklarına bağlı olarak gelişiyor. Kalp dendiğinde akla yıllarca göğüs ağrısı ve nefes darlığından şikayet eden sevdiklerimiz geliyor.

KOLESTEROL ŞAKAYA GELMEZ
Ancak şunu unutmamak gerekiyor... Kalp hastalıkları, hiçbir belirti vermeden de ölüme neden olabiliyor. Yapılan araştırmalar kalp hastalıklarının yaşlanmanın doğal bir sonunu olmadığını gösteriyor. Peki, yedi gün 24 saat boyunca uykuda bile çalışan bir sistem ne oluyor da rahatsızlanıyor? İşte burada, beslenme alışkanlıklarındaki yanlışlıklar ön plana çıkıyor. Batı tarzı yani fast food beslenme alışkanlıklarına sahip olan toplumlarda kalp hastalıklarının görülme sıklığı artıyor. Ancak sebze ve meyve ağırlıklı beslenen Afrika toplumlarına bakıldığında kalp hastalıkları yok denecek kadar az görülüyor. Diş fırçasının icadından binlerce yıl önce yaşamış insanların dişlerinde bir tane bile çürük yok. Çünkü hayatlarında şeker diye bir şey yok! Günümüzde ise şekerlemelerin verdiği zevkler, hastalıkların masraf ve sıkıntıların üstün görülüyor.



FINDIK, RISKI AZALTIR
Kalp hastalıklarının görülme riski aslında çocukluktan itibaren başlar. Bebekler, annelerindeki kötü kolesterolü bebeklerine de aktarır. İdeal kolesterol değeri 50-70 mg/dL arasındadır. Yani kötü kolesterol ne kadar düşükse o kadar iyi. Tek bir porsiyon fındık yemek, kolesterolün düşmesini sağlar. Bu da kalp krizi riskini azaltmaya yardımcı olur. Araştırmalara göre 30 gün boyunca bir avuç fındık yiyen kalp hastalarında yarı oranda iyileşme görülmüştür.


BALIK YAĞININ FAYDASI YOK
Yıllar önce Amerikan Kalp Derneği, kalp hastalığı riskini azaltmak için Omega-3 içeren balık yağı takviyesi önerdi. Bu sayede balık yağı, milyonlarca dolarlık bir sektöre dönüştü. Fakat bilimsel araştırmalar, bize bunun oldukça boş bir yalan olduğunu gösterdi. Çünkü balık yağının kalp hastalığını önlemede ya da tedavi etmede hiçbir faydası yok. Sadece somon gibi yağlı balıkları tüketmek kalp hastalığına iyi gelir. Yani iyi gelecek diye balık yağı ilaçlarına yüzlerce lira ödemenize gerek yok. Haftada 2 kez balık yiyin yeter!



MARKETTEN UZAK DURUN
Kalp hastalıklarının bu kadar hızlı yayılmasında beslenme alışkanlıklarındaki değişimin etkisi büyük. Marketlerde satılan işlenmiş gıdalar ile et ve süt gibi hayvansal ürünlerin tüketiminin artması kalp hastalıklarını beraberinde getirir. Özellikle yumurtada bulunan besinsel kolesterol, kalp sağlığını tehdit eder.

ERKEKLER KARPUZ YESIN!
Yaz aylarının sevilen lezzetlerinden karpuzun çekirdekleri bile antioksidan deposudur. İçerdiği sitrülin madesi ile erkek cinsel organındaki kan damarlarının açılmasını sağlar. Erkeklerdeki sertleşme ve cinsel isteksizlik sorununu azaltır. Bunun yanı sıra kalp hastalıklarına karşı da koruma sağlar.

EGZERSİZ YAPIN
Kalp hastalıklarından korunmak için sebze, meyve ve tahıl ağırlıklı beslenmek gerekiyor. Yine bunun yanında egzersiz yapmak, kalp krizi riskini yüzde 91 oranında düşürüyor. Hayvansal ürünlerin tüketilmediği vegan beslenme tarzı da kalp hastalıklarını önlüyor.

KAHVE FİÇİN
Kahve,
karaciğere ve beyne iyi gelir. Yapılan araştırmalara göre günde altı fincan kahve içenlerde kalp hastalığı, solunum hastalığı, inme ve diyabet hastalıkları daha az görülür. Kolesterolü azaltarak, kalbi besler. Günlük kahve tüketimi kalp sağlığının yanı sıra kadınlarda kemik kırılmaları riskini azaltır. Göz tansiyonu hastalığına karşı korur. Epilepsi nöbetlerini azaltır.

SUDAN ŞİFA
İnsan hayatında yaşamsal öneme sahip olan su, kalp hastalığından korunmada da ilaç görevi üstlenir. Sağlıklı bir vücut için günde 8 bardak su içmek gerekir. Yeterince su içmemek, böbrek, kalp, akciğer ve kanser gibi hastalıklara neden olur.

HASTALIK BOĞAZDAN GELİR- Dr. Michael Greger
Hazırlayan Sinem Uysal
Yarın: Dr. Joe Schwarcz'ın sağlık sırları yarından itibaren TAKVIM'de!