Bugünkü
Takvim

Uykusuz bırakan yiyecekler

Uykusuz bırakan yiyecekler
Uyku sırasında vücut kendini yeniliyor. Bu nedenle düzenli uyku sağlıklı vücut için hayati önem taşıyor. Uzmanlar her gün 7-8 saat uykunun hastalıklardan koruduğunu bildiriyor. Diyetisyen Serkan Tutar, akşam saatlerinde tüketilen besinlerin uykuyu etkilediğini belirtiyor ve uykusuzluğa neden olan yiyecekleri şöyle özetliyor:

Kırmızı et: Yatmadan önce tüketmek hazmı zorlaştırıyor. Bu da uykuyu engelliyor.
Sarımsak: Mide ekşimesine neden oluyor ve uykuyu kaçırıyor.
Kahvaltılık tahıllar: Yatmadan önce kan şekerinizin hızlı yükselmesini sağlayan tahılları tüketmek kalitesiz bir uykuya yol açıyor.
Alkol: Huzurlu bir uyku için alkolden kaçınmak gerekiyor.
Bitter çikolata: Uyku kaçıran ve insana ektra enerji veren kafein, bitter çikolatada bol miktarda bulunuyor. Kalp ritmini hızlandırarak uykuya geçmeyi zorlaştırıyor.
60 SANİYEDE SON 24 SAAT

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.