Bugünkü
Takvim

Bazı besinler içerdiği serotonin gibi maddelerle kişiye mutluluk veriyor. Stres altındayken ve enerjiniz düştüğünde imdada peynir, çikolata, incir, muz ve ceviz gibi besinler yetişiyor.

ABONE OL
Neşeli besinler
Şehir hayatının yoğunluğu iş stresi, kişisel sorumluluklar gibi pek çok etken mutsuz ediyor. Böyle anlarda birçok kişi kendini iyi hissetmek için bir şeyler atıştırıyor. Çünkü bazı besinler içerdikleri serotonin gibi maddeler nedeniyle mutluluğun kapılarını aralayabiliyor. Memorial Ankara Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü'nden Dyt. Emine Yüzbaşıoğlu, mutluluk verip neşelendirirken kilo aldırmayan besinleri şöyle sıralıyor:

BİTTER ÇİKOLATA: Tatlı isteğini diğer çikolatalara oranla daha hızlı keser. Kahvenin yanında küçük 1-2 kare yenebilir.

MUZ: Serotonin içeriği yüksektir. Ara öğünde günde 1 tane tüketilebilir.

CEVİZ: Fındık, çiğ badem, fıstık seratonin açısından zengin olsa da ceviz bu konudaki en etkin kuruyemiştir. Günde 2-3 ceviz tüketmek stresi azaltıp, mutlu eder.

AY ÇEKİRDEĞİ: Hem çiğneme refleksini harekete geçirmesi hem de yüksek serotonin oranıyla stresi azaltan önemli bir yiyecektir.

KURU İNCİR: Serotonin içeren kuru meyvelerin başında kuru incir gelmektedir. Ara öğünlerde tercih edilen kuru incir, kan şekerini düzenleyerek kaygı seviyesini azaltır.

BEZELYE: Ana öğünlerden birinde bezelye tüketmek kişinin kendini daha iyi hissetmesini sağlar. Bezelye, serotonin seviyesini yükseltmek için önemli bir kaynaktır.

PEYNİR: Kahvaltıda peynir tüketerek güne serotonin içeren bir öğünle başlamak, gün boyu daha enerjik ve mutlu olmaya fayda sağlar. Miktarı kilo artışına neden olabilecek kadar çok olmamalıdır.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.