Bugünkü
Takvim

Bir şifa

Çok sayıda vitamin ve mineral içeren, antioksidan deposu tepeden tırnağa kadar birçok hastalıkla mücadele ediyor. Kanseri, kalp-damar hastalıklarını ve inmeyi önlüyor. Karaciğer ile gözlere koruma sağlıyor

ABONE OL
Bir havuç şifa
Organik olan her sebze-meyve sağlığa ilaç gibi etki ediyor. 'Turuncu mucize ' da zengin içeriğiyle şifa veriyor. Uzman diyetisyen Şebnem Kandıralı, sağlık için mutlaka havuç tüketilmesi gerektiğini belirterek, "1 orta boy havuç 30 kaloridir. A, C, E ve K vitamini deposudur" diyor. Kandıralı, havucun nı şöyle sıralıyor...

Kanseri önler: Yapılan çalışmalar havucun akciğer, meme, prostat ve kolon kanseri riskini azalttığını gösteriyor. Havuç içerdiği falcarinol ve falcarindiol ile antikanser özelliktedir.

Yaşlanmayı yavaşlatır: Yüksek oranda beta karoten içeriği ile hücre hasarına karşı bir antioksidan görevi gören havuç hücrelerin yaşlanmasını yavaşlatır. İçerdiği A vitamini güneş hasarına karşı cildi korur. Erken kırışmayı, akne, kuru cilt, pullanma, lekeler ve düzensiz cilt tonunu önler.

Kalp hastalığı ve inmeyi engell er: Havucun düzenli tüketimi kolesterol seviyelerini düşürür.Yapılan bir çalışmaya göre haftada 6 ve üzerinde havuç tüketenlerin ayda 1 veya daha az havuç tüketenlerle karşılaştırıldığında inmeden zarar görme olasılıklarının daha düşük olduğu görülmüştür. Günde 1 havuç inme riskini yüzde 68 oranında azaltır.

Karaciğere faydalıdır: A vitamini vücuttan toksinlerin atılmasında karaciğere yardımcı olur. Karaciğerde safra ve yağı azaltır. Havuçta bulunan liflerde kolonu temizler ve atık hareketini hızlandırır.

Diş ve diş etlerini korur: Havuç, dişleri ve ağzı temizler, plak oluşumunu azaltır, asit oluşumunu ve çürüğe neden olan bakterilerin oluşumunu önler.

Gözleri koruyor: Beta karotenden zengindir. Beta karoten karaciğerde A vitaminine çevrilir. Retinada ise A vitamini rodopsine dünüşür. Rodopsin gece görüş için gerekli olan mor bir pigmenttir. Beta karoten aynı zamanda katarakt oluşum riskini azaltır. Yapılan bir çalışmada beta karotenden zengin beslenenlerde makula dejenerasyon oluşum riskinin yüzde 40 daha az olduğu saptanmıştır.

ŞEKER HASTALARI PİŞİRİP YEMELİ
Havucu bütün olarak pişirip sonra kesmek antioksidan değerinin kaybolmasını önler. Glisemik indeksi yüksek bir sebze olduğundan şeker hastaları havuç suyu ya da tek başına bir havuç salatası yememelidir. Havuç işlem gördükçe glisemik indeksi artar. İçerdiği karotenoid ve A vitaminleri ile gözü diyabetik retinopati veya uzun dönem diyabetlilerde gözdeki kan damar hasarlarına karşı koruduğundan son derece faydalı bir sebzedir. Bu sebeple buharda pişmiş olarak limon, sirke ya da yoğurt ilavesi ile glisemik indeksi azaltılarak yenilebilir.

KANSERE KARŞI ETKİLİ
Sigara içenlerde havuç tüketmeyenlerin, haftada 1 ve üzerinde havuç tüketenlere kıyasla akciğer kanserine yakalanma riski 3 kat daha fazladır.
Genç erkekler üzerinde yapılan bir çalışmada; beta karotenden zengin diyetle nin prostat kanserine karşı koruyucu rolü olduğu anlaşılmıştır.
Çiğ havuç tüketen kadınlarda meme kanseri gelişme riski hiç tüketmeyenlere göre yüzde 5-8 arası daha azdır.
Lif zengini havuç tüketimi kolon kanseri riskini yüzde 24 oranında azaltır.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.