Bugünkü
Takvim

düşmanı besinler

Bahar ayları yaklaşırken, kışın alınan ları verme telaşı başladı. , metabolizmayı hızlandıracak, kilo vermeyi sağlayacak besinleri sıraladı...

ABONE OL
Kilo düşmanı besinler
Baharatlar: Yemeklerimize tat katan ve aroma veren pek çok baharat aynı zamanda diyet sırasında metabolizmanın daha hızlı çalışmasına yardımcı olacaktır. Özellikle acı biber, zencefil ve zerdeçal metabolizma için oldukça önemlidir. Zencefil metabolizmayı hızlandırmanın dışında ödem atılmasına da yardımcı olur. Bu baharatları yemeklere ilave etmek ya da bunlarla oluşturulmuş bir bitki çayını her gün 1 fincan kadar tüketmek diyete yardımcı olacaktır.

Kabak: Yeşil yapraklı sebze ve meyvelerin içerisinde metabolizmayı hızlandırıcı, ödem attırıcı ve zayıflatıcı etkisi en yüksek olanlarındandır. İçerdiği lif bakımından hem bağırsakların çalışmasına yardımcı olacak, hem de metabolizmanın daha hızlı çalışmasına etki edecektir. Yulaf ve yoğurt kullanılarak hazırlanan bir kabak çorbası diyette akşam yemeklerimiz için ideal olabilir.

Dereotu: Vücuttaki ödemi azaltan ve yağ yakımını hızlandıran dereotu limon ve maydanoz ile birlikte karıştırılarak tüketildiğinde metabolizmayı da hızlandırır. Günde en az 1 öğün dereotunu bu şekilde tüketin.

Avokado: İçerdiği lif nedeniyle yağ yakımını hızlandıran ve porsiyonları belirli miktarlarda tüketildiğinde diyete yardımcı olan ve metabolizmayı hızlandıran önemli besinler arasındadır. Avokadonun yeşil yapraklı sebzeler ve nar ile karıştırarak oluşturulmuş yağsız bir salatasını diyette bulundurmak açlık hissinin azalmasını sağlayacaktır.

Yeşil çay: İçerdiği antioksidanlar nedeniyle hem yaşlanmayı geciktirici hem de metabolizmayı hızlandırıcı etkisiyle önem taşır. Metabolizmanın hızlanması ve yağ yakımının artması için günde 1 fincan yasemin ve zencefilli yeşil çay tüketmek yerinde olacaktır.

Kokulu çözüm...
Soğan ve sarımsak
: Metabolizmayı hızlandıran önemli besinlerin başında gelirler. Hem içerdikleri C vitamini etkisiyle kış aylarında grip ve nezle gibi ayrıca üst solunum yolu enfeksiyonlarından bizleri koruma görevi üstlenirken hem de metabolizmamızın daha hızlı çalışmasına etki ederler. Kronik mide ve bağırsak rahatsızlığı bulunmayan her birey için soğan ve sarımsak her gün belirli oranda sofraların vazgeçilmezi olmalıdır.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.