Bugünkü
Takvim

2015'in starları

Sevdiğimiz atıştırmalıkların bazıları sağlıksız olabiliyor. Diyetisyen Ak, hem sağlıklı hem de lezzetli 2015 favori yiyeceklerini aktarıyor

ABONE OL
2015'in starları
Hazır meyveli yoğurtlar, sirkeli su, patates cipsi, şeker ilave edilmiş meyveler genel olarak geçtiğimiz yılın favori besinleriyken, 2015 yılında bunların yerini ev yapımı meyveli yoğurt, aromalı sular, nohut çerezi ve fırınlanmış meyveler alıyor. Uzman Diyetisyen Gamze Şanlı Ak, 2014'ün geride kalan besinleri ile 2015'in star besinlerini sıralıyor...
Hazır meyveli yoğurtlar (104 kalori) yerine, ev yapımı meyveli yoğurt (70 kalori)... Hazır meyveli yoğurtlar günlük hayatımız içinde oldukça pratik olsa da hemen hemen hepsi şeker ilaveli. Bu nedenle evde kendi az yağlı yoğurt içine taze meyve dilimleri ve tarçın ekleyerek hem lezzetli hem de daha düşük kalorili ortalama 70 kalorilik doğal meyveli yoğurdunuzu hazırlayabiliriz.
Sirkeli su (0 kalori) yerine, aromalı sular (0 kalori) Alkali su akımı hala devam ederken, 2015 de güne elma sirkeli su yerine büyük bir sürahiye sevdiğiniz meyveler, otlar, zencefil, nane ilave edilmiş aromalı sular ile başlamak daha popüler. Özellikle sirkenin fazla miktarda kullanımı yarardan çok zarar getirebilir sonuçta her besin için doz çok önemlidir. Fazlası yemek borusu ve midede problemleri neden olabilmektedir. Sürahinizin içine 1 tatlı kaşığı karanfil, 2-3 çubuk tarçın da ilave edip sabah aç karnına içmek özellikle tatlı krizlerini önleyici etki göstermektedir.
Patates cipsi (400 kalori) yerine, nohut çerezi (225 kalori) Patates cipsi hem yağlı hem de oldukça kalorilidir. Özellikle televizyon izlerken vazgeçilmezler arasında yer alan patates cipsi bel bölgesinde yağlanmayı artırır. Evde haşlanmış nohut ve istediğimiz baharatlarla hazırlayacağımız nohut çerezi ise hem lif açısından zengin hem de kilo kontrolüne yardımcıdır.
Şeker ilave edilmiş kuru meyveler (300 kalori) yerine, fırınlanmış meyveler (50 kalori) Taze meyvelerde yüzde 90 oranında su bulunurken, kuru meyvelerde bu oran yüzde 10'a düşmektedir. İçeriklerindeki su oranı azaldığı için, şeker oranları da yükselmektedir. Kalorisi artan bu gıdalar yerine evde elma, armut, ananas, portakal gibi herhangi bir meyve üzerine tarçın ekleyerek düşük ısıda uzun süre fırınlayarak şekersiz ve leziz kuru meyvelerinizi hazırlayabilirsiniz.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.