Bugünkü
Takvim

Mutluluğu

riskini yarı yarıya indiren , erkeklerin sıkıntısına çare oluyor. Enerjiyi yükselten bu meyve, cinsel isteği de artrııyor...

Mutluluğumuz
İyi bir B vitamini kaynağı olan , böbreklerden, kemiklere, mideden gözlere kadar her organa ayrı ayrı faydası bulunuyor. Bedene faydaları saymakla bitmeyen muzun ruh haline de iyi geldiğini belirten Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı, "İçeriğindeki bromelain isimli bir enzim cinsel gücü ve libidoyu yükseltir. B vitamini zengini muz, ayrıca vücudun enerjisini yukarıda tutar" şeklinde konuşuyor. Kandıralı muzun sağlığa diğer faydalarını ise şöyle anlatıyor...

İNME RİSKİNİ AZALTIR

Muz potasyumun iyi bir kaynağıdır. Potasyum kalp atımı için vücuttan elektrik akımının geçmesini sağlayan bir elektrolit mineraldir. t Yüksek potasyum ve düşük sodyum içeriği ile muz yüksek kan basıncını önleyerek kardiyovasküler hastalıklara karşı korur. t Yapılan bir çalışmada günde 4069 mg potasyum alan bireylerde, günde 1000 mg alanlarla karşılaştırıldığında iskemik kalp hastalığından ölüm riskinin yüzde 49 azaldığı saptanmıştır. 1 orta boy muz 422 mg potasyum içerir. Yüksek potasyum alımı inme riskini azaltır, kas kütlesisi azalmasını önler, kemik-mineral yoğunluğunu korur ve böbrek taşı oluşum riskini düşürür.

RUH HALİ DÜZELTİR

İçerdiği yüksek triptofan seviyeleri ile muz depresyonla mücadelede etkilidir. Triptofan vücutta ruh halini artıran mutluluk hormonu olarak bilinen serotonine çevrilir. t Muz B6 vitamini içeriği ile iyi bir uyku çekmenizi sağlar. Magnezyum içeriği ile de kasların rahatlamasına yardımcı olur. Kan şekerini düzenleyici ve stres giderici, rahatlatıcı özelliği ile muz post menopozal belirtilerini de azaltır. t 1 muz yaklaşık günlük lif ihtiyacının yüzde 10'unu içerir. B6 vitamini ile Tip 2 diyabete karşı korur ve kilo kaybına yardımcı olur, beraberinde şişlikleri azaltır, sinir sistemini güçlendirir. Beyaz kan hücrelerinin üretimine yardımcı olur. t Muz hem tatlı tadı hem de tok kalmayı sağlayıcı özelliği ile açlık hissini bastırır. Yorucu egzersizler öncesi hem enerji sağlamak hem de kan şekeri seviyelerini düzenlemek için 2 muz tüketin. Ayrıca magnezyum ile kas kramplarını da önler.

GECE GÖRÜŞÜNÜ ARTIRIR

Muz bir havuç kadar göz sağlığı açısından etkili olmasa da az ama belli miktarda A vitamini içerir. A vitamini gözleri korumak için esansiyeldir, normal göz fonksiyonlarının devamlılığını sağlar, gece görüşü arttırır. . Muzda merkezi görmeyi bulanıklaştıran bir durum olan makula dejenerasyonuna karşı koruma sağlar. t Kalsiyumdan zengin bir kaynak olmasa da kemikleri güçlendirmeye yardımcıdır

LÖSEMİYE KARŞI KORUR

Yapılan bir çalışmada ayda 75 porsiyon sebzemeyve tüketen kadınların böbrek kanserine yakalanma riskleri yüzde 40 azalmıştır. Böbrek kanseri riskini azaltmada yardımcı olan muzun bu özelliği yüksek seviyede antioksidan fenolik bileşik içermesinden kaynaklanmaktadır. t Yaşamın ilk 2 yılında muz, portakal ve portakal suyu tüketimi çocuklarda lösemi riskini azaltabilmektedir. İyi bir C vitamini kaynağı olarak da muz kansere neden olan serbest radikal hasarını azaltıcı özelliktedir. Muz gibi meyve-sebzelerden yüksek lif alımı da kolorektal kanser riskini azaltır.

İshalde potasyum gibi elektrolitler büyük miktarda kaybolur, bu durum halsizlikle sonuçlanabilmektedir. Muz potasyum içeriği ile kaybolan miktarları yenilemeye yardımcı olur.

FAZLA MUZUN ZARARLARI

Aşırı miktarda tüketimi içerdiği aminoasit kan damarlarını genişlettiği için baş ağrısı ve triptofan içeriğinden ötürü uyku yapabilir.
Muz şekerli bir meyvedir, fazla alımı ağız bakımı düzgün olmayan bireylerde diş çürüğüne yol açabilir.
Glisemik indeksi yüksek olduğundan şeker hastaları aldıkları karbonhidrat miktarına dikkat ederek olgun olmayan muzları tercih edebilirler.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.