Bugünkü
Takvim

Çalışkan

Uzun saatler tutulan oruçla birlikte metabolizma yavaşlıyor. Prof. Dr. Mocan, hazımsızlık, kilo gibi sıkıntıların önüne geçmek için i öneriyor

ABONE OL
Çalışkan zencefil
Yaklaşık 17 saat süren oruç süreci metabolizma hızının yavaşlamasına neden oluyor. Ramazan boyunca iftar ve sahurda dengesiz beslenme ise hazımsızlık, hızlı kilo almaya yol açabiliyor. Metabolizmayı hızlandıran besinlerle sağlıklı bir oruç dönemi geçirmek mümkün diyen Medical Park Fatih Hastanesi İç Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Ziya Mocan, Ramazan'da yavaşlayan metabolizmayı hızlandıracak şu besinleri tavsiye ediyor: Zencefilin içerisindeki maddeler dolaşım ve sindirim sistemini uyarır. Baharat olarak kullanılan zencefil, mide ve barsaklarda oluşan gaz sorununa da iyi gelir. Zencefili taze olarak da tüketebilirsiniz. Eğer midenizde problem yoksa iftardan 2 saat sonra limon suyu ya da limonlu soda içmek metabolizmayı hızladırır. İftardan sahura kadar az az ve sık aralıklarla yemek yiyin. Yeşil çay metabolizmayı çalıştırır. 2 bardak içebilirsiniz. Sahurda ağır ve yağlı yemekler yerine peynir, yumurta, süt tüketin. Elma, limon gibi sitrik asidi yüksek gıdalarda metabolizmayı hızlandırır.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.